A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Eladtál mindent a webshopból, de még mindig jönnek az érdeklődők?

2018. február 06. - Müller.Péter

Webshopod van és eladtál minden darabot egy adott termékből, de további látogatók érkeznek a termékoldalra? Sok webáruház tulajdonos csak a fejét veri a falba ilyenkor, hiszen lehetséges vásárlásoktól esik el, míg mások a kezüket dörzsölik az előttük adódó lehetőség miatt. De milyen lehetőség adódhat akkor, amikor nincs több termékünk raktáron?online-shopping-m.jpg

A webshopod egyik termékoldalán a vásárló találkozik legrosszabb rémálmai egyikével, mégpedig azzal, hogy nincs több termék raktáron. Mit tesz ilyenkor a mezei webshop tulajdonos a helyzet megoldása érdekében? Sajnos semmit... És el is bukja a vásárlókat. Ráadásul nagy valószínűséggel nem csak időlegesen, hanem örökre, hiszen a vásárló keres egy olyan webáruházat, ahol megoldást talál a problémájára.

Mit csinál az okos tulajdonos?

Proaktívan elébe megy problémának, az alábbi két módszer egyikével. Nézzük!

1. Kérd el a látogató email címet friss információkért cserébe!

Az egyszerűbb módszer esetén készíts a termékoldalon egy fület, ahol a vásárló megadhatja az email címét, amin keresztül értesíted ha a termék újra raktárra kerül (esetleg arról is értesíted őt, hogy hány napon belül várható újabb szállítmány az adott termékből).

Így legalább adsz valami kapaszkodási lehetőséget a vásárlód kezébe. Nem fog azonnal megfordulni és elmenni, hanem jó eséllyel megadja az email címét (amit az engedélyével a későbbiekben felhasználhatsz hírlevelezésre), hogy vásároljon tőled a következő alkalommal, amikor termék érkezik a raktárba.
conversational-commerce-ecommerce.jpg

2. Készíts egy oldalt a keresetthez hasonló termékekkel!

Ez a megoldás több munkát igényel, azonban hatékonyabban működtethető, mint az előző. A lényeg ebben az esetben, hogy tovább irányítsd a vásárlót egy következő termékoldalra, ahol a keresetthez hasonló termékeket talál.

Hogy ezt elérd helyezz el egy gombot az oldalon, vagy a ternékoldal alján jeleníts meg hasonló igényeket kielégítő termékeket.

Ha a szeretnél belevinni egy kis egyediséget a dologba, akkor tedd a következőt: írj egy 1-2 soros bocsánatkérést, esetleg indoklást, hogy miért nincs raktáron a termék (például a termék szezonális és minden évben gyorsan elkapkodják), és ajánl fel néhány hasonló terméket. Ha egy különleges svájci sajt volt az eredeti oldalon, akkor helyezz el más hasonló svájci sajtokat, esetleg más országok prémium sajtjait.

A lényeg, hogy vásárlásra ösztönözd az eredeti csalódottsága ellenére is.

 

Ha kifogytál egy termékből, az nem jelenti mindig azt, hogy ne tudnál újabb megrendeléseket generálni, vagy hogy ne tudnád a helyzetből a legtöbbet kihozni. Használd a két fentebb leírt módszer egyikét és szerezz magadnak néhány plusz megrendelőt!

Kapcsolódó cikk:

Miért vesszük meg az egyik terméket, a másikat pedig nem?

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr3513634326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása