A szín az emberi lélekre való közvetlen hatásgyakorlás eszköze. Ma már mindenki számára teljesen világos, hogy a színek, melyek körülvesznek minket, tudat alatt hatással vannak ránk: megnyugtathatnak, bizalmatlanná tehetnek, érdeklődést kelhetnek és még sok más egyéb reakciót válthatnak ki belőlünk.
Az üzleti életre is jelentős befolyást gyakorolnak a színek, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy milyen színű öltönyben jelenünk meg, nem mindegy, hogy egy terméket milyen színárnyalatú csomagolással dobunk piacra. A reklámkészítő szakembereknek igencsak észnél kell lenniük mindegy egyes reklám készítésekor, hiszen egy esetlegesen rosszul megválasztott színösszeállítás a kívánt hatás ellentétét válthatja ki a potenciális fogyasztókból, ami könnyedén a termék vagy szolgáltatás bukásához vezethet.
Vaszilij Vaszilijevics Kandinszkij szerint:
A szín az emberi lélekre való közvetlen hatásgyakorlás eszköze.
Kék
A kék szín szinte minden esetben pozitív üzenettel bír. Ha meg kéne határozni, hogy mit is szimbolizál a kék szín, akkor azt mondhatnánk, hogy nyugalmat, biztonságot, bölcsességet, szabadságot, igazságot és reményt szimbolizálja. Nem véletlen, hogy a multinacionális cégek java része előszeretettel alkalmazza a kék különböző árnyalatait. A kék szín dolgozóink motiválása céljából is egy hasznos eszköznek bizonyulhat: kék környezetben az emberek motiváltabbá válnak, nő a hatékonyságuk és a teherbírásuk.
Piros
A piros az erő, a szenvedély, az energia, a vágyak és a dominancia színe. A piros szinte minden esetben feltűnést kelt, így nem véletlen, hogy a reklámokban figyelem felkeltés céljából gyakran használják a piros árnyalatait. Weboldalakon is sűrűn belefuthatunk a piros színbe, főleg különböző gombok és képek esetében, hiszen ez a szín a tökéletes választás a kiemelésükre. A piros szín önbizalmat sugároz, és tudat alatt azok az emberek is magabiztosabbá válnak, akik éppen piros ruhát viselnek.
Fekete
A fekete a szigor, a gyűlölet, a formalitás és az elegancia színe. Számtalan luxusmárka logójában is a fekete szín dominál a prémiumérzet és az elegancia megteremtése céljából. A fekete egyfajta tekintélyt sugall, szinte már tiszteletreméltónak érződik. Kifejezetten jó párosítás lehet a fehérrel akár márkák, akár reklámok esetében is. (Egyébként több kutató szerint a fekete nem is számít színnek, hiszen a fekete elvileg a fény "hiányából" ered).
Fehér
A fehér a kékhez hasonlóan pozitív jelentéssel bír, általában az őszinteséget, a jóságot, egyszerűséget és letisztultságot képviseli. A tökéletesség színének tartjuk. A fehér az egészség színe is egyben, így nem véletlen, hogy az egészségügyi termékek jelentős része fehér csomagolásban pompázik. A fehér a feketéhez hasonlóan eleganciát sugall. Érdemes még kiemelni, hogy a fehér szín általában optikailag mindent felnagyít, míg a fekete dolgok általában kisebbnek hatnak az ember szemében.
Sárga
A sárga a kreativitás, az energikusság az életkedv és az erő színe. Feketével kombinálva a kontraszt miatt komoly figyelemfelkeltő erővel bír, így ez a kombináció különösen kedvelt a marketingszakemberek körében.
Szürke
A kompromisszumok, az egyszerűség, az egyhangúság és a melankólia színe, de ezek mellett megfontoltságot, komolyságot és érettséget is sugall. Általában bizalmat kelt az emberekben. A kék mellett a szürke is serkentő hatással van az emberekre, így több irodában is megjelenhet domináló színként. Nem minősül túl feltűnő színnek.
Zöld
A természet, a nyugalom, a növekedés, a harmónia és a kényelem színe a zöld. A zöld a legkönnyebben érzékelhető szín az emberi szem számára. A pénzügyi szektor cégei előszeretettel alkalmazzák a zöldet, hiszen kiegyensúlyozottságra utal.
A képek innen valók.