Egy rendezvény egy vállalkozás számára valódi aranybánya lehet - meg is nézzük 4 pontban, hogy miért!
1. Márkaismertséget épít
Egy jól megszervezett esemény rengeteg, a márkádat nem igazán ismerő emberhez juttathatja el a híredet.
Már az esemény szervezésének kezdeti szakaszában is számtalan új érdeklődőt csábíthatsz a márkád égisze alá. Az eseményed Facebookos megjelenése, a publikált blogbejegyzések a jövendőbeli rendezvényről és a rendezvény előadói mind-mind lehetőséget biztosítanak arra, hogy új, minőségi fogyasztókhoz juthass el.
Ha nagyobb rendezvényben gondolkodsz, akkor a célpiacod körében néhány jól irányzott marketinghúzással akár szóbeszédet is elindíthatsz az eseményedről.
Hab a tortán, hogy egy sikeres rendezvény lebonyolítása után még több érdeklődő fog kopogtatni a weboldaladon és a közösségi média megjelenéseiden. Miért? Mert a rendezvény résztvevői be fognak számolni az élményeikről és a friss tapasztalataikról az ismerőseiknek. Ha sikeres volt az esemény, akkor rengeteg emberhez fog eljutni a híred és ebből a márkád fog a legtöbbet profitálni.
2. Mélyebb kapcsolatot alakíthatsz ki a célközönségeddel
A márkaismertség önmagában is egy kiemelkedően fontos tényező egy vállalkozás életében, azonban önmagában még kevés. Fontos, hogy ebből az ismertségből minőségi kapcsolat is kialakuljon és elmélyüljön közted és a célközönséged között. Egy rendezvény pedig igazán nagy segítség lehet ennek a kapcsolatnak az elmélyítésében.
A rendezvényen szemtől szemben találkozhatsz a közönségeddel. A résztvevők az előadások meghallgatásával könnyebben fognak azonosulni veled és a cégeddel. Ez pedig igazán ritka az egyre inkább online alapokra épülő világunkban.
3. Bizalmat épít a fogyasztókban
Egy sikeres rendezvény nem csak a résztvevőkben, hanem a céged összes vásárlójában bizalmat építhet.
Értékes előadásokon és tanulságos prezentációkon keresztül megerősítheted a relevanciádat a rendezvényen résztvevőkben, majd a résztvevők visszajelzéseinek a piac felé irányuló kommunikálásával a célközönséged többi tagjában is bizalmat kelthetsz!
4. Bevételt generál
Ne legyünk álszentek, az előző pontok is különösen fontosak, de nem szabad elmenni a bevételek mellett sem (még ha nem is mindig ez a fő célja egy rendezvénynek).
Gyakran egy ingyenes rendezvény megtartása is igen pozitívan hathat a céged pénztárcájára a bizalomépítésen és a későbbi vásárlásokon keresztül. De elég csak egy lépéssel tovább menni és könnyedén beláthatjuk, hogy sok esetben már a jegyárakból jókora bevételre szert lehet tenni és akkor még a további (upsell) termékek rendezvényen való értékesítéséről nem is beszéltünk.
Érdemes megjegyezni, hogy igazán nagy értékű termékeket - például luxus cikkeket - nehéz az interneten eladni. A megoldás ebben az esetben egy rendezvény lehet, amelynek a keretin belül az előadó körüljárhatja a témát, bemutathatja több aspektusból is terméket vagy a szolgáltatást anélkül, hogy ez tukmálásnak tűnne. A színpadról lehet a legdrágább termékeket a legjobb arányban eladni!
További cikkek:
- Mennyit keresnek a legnagyobb hírességek az Instagramon?
- Hogyan lettem 21 évesen egy marketing ügynökség tulajdonosa?
- Miért ez a római focicsapat az internet legnagyobb királya?
►►►►
Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velem? Írj nekem az info@thebusiness.hu email címre!