A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Hogyan lettem 21 évesen egy marketing ügynökség tulajdonosa?

2018. június 23. - Müller.Péter

Szia, én Müller Péter vagyok, jelenleg blogger, online marketinges és alig néhány napon belül egy marketing ügynökség tulajdonosa. Valószínűleg, nem tudod, hogy hogyan lettem egyszerű vidéki srácból blogger, hogyan dolgoztam együtt mostanra 40-nél is több különböző céggel, hogyan értem el, hogy a blogomat 1.300.000 ember olvassa el. Engedd meg, hogy elmeséljem Neked a történetemet.

marketing-agency-101-what-you-should-be-monitoring-in-your-own-data-dashboard--1024x614_1_1.jpg

1. A kezdetek 

„Olyan munkát válassz majd, ahol kiélheted a kreativitásodat!” – mondogatta anyukám időről időre gyerekkoromban.

Akkoriban ezt nem igazán tudtam hova tenni, de így visszanézve én is jól látom, hogy nagyon kreatív gyerek voltam. Már egészen kicsiként is szerettem valami plusz elemet beemelni a játékokba, vagy a meglévő szabályokat megváltoztatni, hogy érdekesebb legyen másokkal együtt játszani. 

Kicsit később már azon gondolkoztam, hogy egy-egy témáról hogyan tudnám megosztani a gondolataimat másokkal. Ennek kapcsán különböző weboldalakat hoztam létre például videójáték témában, ahol egy-egy játékot elemeztem ki, vagy érdekességekről írtam.

Aztán lassan eljött az érettségi és minden álmom az volt, hogy Budapestre költözhessek a kis jászsági otthonomból és közgazdásznak tanulhassak a Corvinuson. Szerettem volna, hogy kinyíljon előttem a világ, mert ebben a kisvárosi környezetben nem igazán láttam a lehetőségeket. 

Az élet pedig úgy hozta, hogy éppen marketing szakra vettek fel, aminek a következtében egy igencsak tartalom és kreativitás orientált szakmába kerültem.

oli-blog-2_1_1.jpg

2. Egyszerű diákból blogger és vállalkozó

Az első pillanattól fogva imádtam a marketinget, a reklámokat, a vállalati kommunikációt és az emberekre ömlő tartalmakat. Az első egyetemi évem végére már ott motoszkált bennem a gondolat, hogy valamit kéne kezdeni az eddig tanultakkal, így 2016 július 20-án egy nagyon kedves barátommal megalapítottuk a The Business Blogot.

Ekkor szerettem bele igazán a marketingbe és a tartalomgyártásba. Hónapokon keresztül gyártottuk lelkesen az üzleti, motiváció és marketing témájú, igencsak kezdetleges cikkeinket és erre egyre többen figyeltek fel. Annak ellenére, hogy nem jött belőle pénz, imádtam az egészet. Egyszerűen jó érzéssel töltött el megosztanom a saját tudásomat másokkal és jó volt látni, hogy valami lassan, de épülget.

A havi több tízezres olvasótábor biztosította a lendületünket és ennek köszönhetően 9 hónap után beesett az első üzleti megkeresés hozzánk. 

Elképesztő pillanat volt. Alig hittük el, hogy nekünk egy cég fizetne azért, hogy írjunk róluk a blogunkra. 9 hónap folyamatos cikkírása meghozta az eredményét. És nem is kellett sokat várni, hogy megjöjjön a második megrendelés. Majd a harmadik és a negyedik. És innentől nem volt megállás.

Egyre több céggel dolgoztunk együtt, egyre több területről volt szerencsénk írni és egyre jobban is csináltuk, amit csináltunk – sokszor még az olvasók se vették észre, hogy ők egy reklámcikket olvastak. És ezután már voltak olyanok, akik a Facebook oldalukat is ránk bízták, kampányok lebonyolításával bíztak meg minket és a hobbi bloggerkedésből egy heti 40 órás munka lett.

Útközben olyan mérföldköveket sikerült elérni, mint az első 100.000 olvasó feletti cikkünk, vagy az 1 milliós összolvasottság átlépése.

Eddig jól hangzik igaz? Növekvő olvasottság, felfelé ívelő biznisz – mégis ekkor kezdtem el lefelé gurulni a lejtőn és ekkor jött el életem egyik legmélyebb pontja. 

tim-gouw-68319-unsplash_1_1.jpg

3. Mélypont és kilátástalanság 

Amennyire jó volt minden 2017 nyarán, annyira gyorsan ment tönkre szinte minden. Ennek az oka az volt, hogy az üzlettársammal és barátommal másként képzeltük el az üzletet. Őt egyre jobban érdekelte az Instagram és szerette volna a marketinges szolgáltatásainkat a nagyközönség számára promótálni a csatornáinkon keresztül én pedig ezzel a vonallal teljesen szembe helyezkedtem. Szerettem volna teljes mértékben különválasztani a blogolást az üzleti szolgáltatásainktól.

Tovább nehezítette a helyzetet, hogy úgy éreztem, hogy a munka nagyobbik részét én csinálom és emiatt nagyobb beleszólásom van a dolgok alakulásába. Ezt pedig csak halkan, de el is kezdtem hangoztatni.

Bár komolyabb összeütközés nem volt köztünk, mégis egyre feszültebbé vált a levegő. Kimondatlanul is, de ott álltak az ellentétek köztünk. És nem is beszéltünk erről a problémáról heteken, sőt hónapokon keresztül.

De attól, hogy valamiről nem beszélünk, még nem fog megszűnni. Sőt, lassan felemészti az embert.

És velem pontosan ez történt. Egyre rosszabbá vált a közérzetem, egyre többet agyaltam a problémán, egyre többször győztem meg magamat fejben, hogy az én álláspontom a nyerő és emellől nem fogok tágítani. 

Közben egy gyakrabban voltak rémálmaim is. Szinte minden este azt álmodtam, hogy megfulladok. Mindig ugyanaz volt a történet: az álmomban az ágyamban feküdtem, pontosan tudtam, hogy hol vagyok és tudtam, hogy lassan reggel lesz. A baj csak az volt, hogy lassan elfogyott mindig a levegőm és mozdulni sem bírtam. Teljesen le voltam fagyva. Egyre mélyebbre süllyedtem az ágyamba, egyre rosszabbul lettem. Ez így ment néhány percig. Majd felébredtem. 

És a következő este kezdődött minden előről. Borzalmas volt.

A lelkem mélyén tudtam, hogy miért történik ez, de ennek ellenére sem akartam szembe nézni vele. Valahol mélyen tudtam azt is, hogy közel sincsen igazam mindenben és a változástól való elzárkózásom még sokba kerülhet. 

És közben egyre kevesebb kedvem volt blogolni is. Egyre többször maradoztak el a cikkek, gyakorta nem volt semmi ihletem írni.

Ilyen állapotok között fordultam rá a novemberre, ami már tényleg a mélypont volt. Az üzlettársammal való barátságom lassan elkezdett veszélybe kerülni.

Úgyhogy lassan el kellett hogy jöjjön a megoldás ideje. Nem is volt annyira nehéz, mint gondoltam. Csak beszélgetni kellett a problémáról. Meghallgatni a másik véleményét és nem a saját gondolataimat pakolgatni egymás mellé, mindig más és más sorrendben.

És a beszélgetés segített. Valóságos megváltás volt. Újra tudtunk nevetni, újra jó volt egymással tölteni az időt. Tisztázódtak az üzlettel kapcsolatos vonalak is. Ő már közben belekezdett egy Instagram marketinggel foglalkozó vállalkozásba és ebben látta a saját jövőjét, a blogolás már nem igazán foglalkoztatta.

Így nagyjából december elejétől egyedül folytattam.  

2017 végére sikerült kimásznom a szakadékből, stabilizálnom a dolgaimat és mostmár egyedül menni előre tovább. Itt indult el az életem egyik legjobb szakasza!

bigstock-concept-successful-business-t-40319590-1_1_1.jpg

4. A 2018-as év – blogból valami nagyobbat csinálni

A 2018-as évben egyre inkább úgy éreztem, hogy a tartalomgyártás és az ezzel párhuzamos konzultációk azok, amit a legszívesebben csinálok. 

Öröm leülni egy vállalkozóval és átnézni azt együtt, ahogyan eddig kommunikált a cégéről, amilyen contentet eddig megjelentetett magáról, majd ezt egy fokkal feljebb tornászni és a lehető legkirályabb tartalmakat előállítani mind szövegek, mind képek szintjén a cég saját felületeire, amiket szinte esznek az emberek – és amelyek egy felfelé ívelő útra állítják a céget, vagy az adott személyes márkát.

Tavasszal elkezdtem azt érezni, hogy ez a vállalkozás meghaladta a blog eddigi határait. Sok különböző céggel dolgoztam együtt, de ezt a blog olvasói nem látták, míg az ügyfeleknek sokszor fogalmuk sem volt, hogy én egyébként bloggerkedem – ők egy marketing szolgáltatónak, szövegírónak, tartalomgyártónak láttak.

Ennek köszönhetően ráálltam a megoldás megkeresésére: hogyan hozható össze a marketing jellegű szolgáltatás és a bloggerkedés egymással?

A megoldás pedig egy több hétnyi/hónapnyi munka eredményeként valósul meg: a blog mellett ugyancsak a The Business márkanév alatt elindul a The Business Agency elnevezésű, céges tartalomgyártással foglalkozó marketing ügynökségem.

Az ügynökség célja, hogy az ügyfelek számára az internet legjobban pörgő, legkirályabb tartalmait állítsa elő Facebookra, Instagramra, céges blogokra és más online csatornákra, amelyek 100%-ban kiszolgálják az adott ügyfél igényeit. 

És a rengeteg háttérmunkának köszönhetően az Agency július 1-től kezdve aktívan fog működni.

Én már nagyon várom, mert rettenetesen sok munka van mögötte és tudom, hogy nagyot lehet robbantani vele a piacon. Régi vágyam volt, hogy kibővítsem a The Business-t és végre elérkezett az idő erre is.

img_20180619_094656_195_1_1.jpg

Köszönöm, hogy végig olvastad!



►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velem? Nézz szét a weboldalamon, vagy írj egy emailt az info@thebusiness.hu címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr2514065655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása