A legtöbb magyar vállalkozó a mai napig úgy gondolja, hogy a Facebook hirdetések nem érik meg a befektetésüket. Szerencsére világszerte több, mint 3 millió vállalkozó nem ért egyet ezzel az állítással. Megnézzük, miért!
1. Könnyedén eljuthatsz a célközönségedhez
2017 áprilisára odáig jutottunk, hogy több, mint 5.4 millió magyar felhasználó van jelen a Facebookon. Ez az adat már önmagában is egy erős érv, de van egy fontosabb dolog is. A Facebook végigköveti minden egyes ember mindennapjait, rögzít mindent onnantól kezdve, hogy mire kattintottunk, hova kommenteltünk, egyáltalán hol csatlakoztunk fel az oldalra. Nyomon követi, hogy telefonról vagy számítógépről használjuk-e az oldalt.
Az alapján, hogy milyen oldalakat és milyen személyeket követünk, továbbá az általunk megadott adatok és a megfigyelt viselkedésünk alapján különböző kategóriákba sorol be minket.
Tökéletes demográfiai, érdeklődési és magatartási kép készül minden egyes felhasználóról.
Ehhez pedig te hirdetőként hozzájuthatsz. Persze nem egyénekre, hanem kategóriákra lebontva. Tökéletesen be tudod lőni például a fiatal, marketing iránt nyitott budapesti, diplomával rendelkező vállalkozókat, akik amúgy részt szoktak vennie tréningeken, ezért ha te tréner, vagy konzultáns céget üzemeltetsz, akkor tökéletesen meg tudod határozni a Facebook célcsoportodat, akiknek könnyedén tudsz hirdetni.
Bár a Magyarországi hirdetési beállítások közel sem olyan részletesek, mint a nyugat-európai, vagy az amerikai beállítások (ahol még azt is be tudod állítani, hogy milyen keresetű embereknek hirdess), mégis a folyamatos fejlesztések és a széleskörű nyomonkövetés révén tökéletesen szegmentálhatod a célcsoportodat, szinte bármilyen tevékenység esetében.
2. Könnyen kezelhető
Nem kell atomfizikusnak lennünk ahhoz, hogy átlássuk és megértsük a Facebook hirdetések alapjait. A rendszer végtelenül átgondolt, és a laikusok számára is könnyen kezelhető. Külön felületen keresztül (Facebook Hirdetéskezelő) hozhatsz létre hirdetéseket, határozhatod meg a célcsoportodat és állíthatod be az utánkövetést a Facebook konverziós képpont segítségével.
A rendszer végig fogja a kezedet, egyes beállításokat automatikusan ő maga kezeli ha kéred, és útmutatót is ad a hirdetések és a célközönség létrehozásához. Ha pedig elakadnál valahol, akkor érdemes felnézned a Facebook Business nevű oldalra, ahol gyorsan megtalálhatod a keresett információkat.
Érdemes magadat belevetned ebbe a rendszerbe, hiszen nem feltétlenül kell ügynökségeket, vagy szakembereket megbíznod - már csak azért sem, mert nem olcsó mulatság - a hirdetéseid létrehozásához és kezeléséhez, mert néhány hét alatt egészen elfogadható szinten meg lehet tanulni az alapokat és el lehet kezdeni hatékonyan hirdetni.
3. Relatíve olcsó
Elérkeztünk talán a legfontosabb ponthoz. Bár az elmúlt időszakban erősen felmentek a Facebook hirdetések költségei, de még így is messze a legolcsóbb hirdetési forma a Google Adwords mellet.
Itt nem kell több millió forintot elhirdetned, hogy mérhető eredményeket érj el. De még csak több százezret sem. Néhány ezer, vagy néhány tízezer forintos kampányok bizonyítottan jól működnek.
Nagy előnye a hirdetési rendszernek, hogy az adott hirdetés bármikor leállítható. Nem kell fix összeget átutalnunk a Facebook számlájára. Ha látjuk, hogy valami baj van, hogy az aktuális reklámunk nem megy jól, akkor egyszerűen csak kikapcsoljuk.
Könnyű elemezni az egyes hirdetések eredményeit, így optimalizálhatjuk a beállításainkat. Nincs garancia arra, hogy az adott kampány működni fog, ezért érdemes folyamatosan kisebb összegekkel tesztelni különböző verziókat. Így látni fogjuk, hogy az adott kép, az adott kulcsszó nem túl hatékony. Ezzel párhuzamosan látjuk mi működik, melyek azok a reklámok, amelyekre sokan kattintanak, melyek azok a célcsoport beállítások, amelyek jól konvertálnak. Így könnyedén kiszűrhetjük a pénzégető tartalmakat, és át tudunk csoportosítani a jól menőkre.
Azt azért érdemes hozzátenni, hogy nagy összegű termékeket és szolgáltatásokat rendkívül nehéz eladni Facebookon keresztül, hiszen az emberek alapvetően nem vásárolni mennek az oldalra (persze erre is vannak marketingmegoldások, például a sales funnel), hanem szórakozni.
4. Közönséget építhetsz
Ne csak termékek és szolgáltatások értékesítésében gondolkodjunk. Mivel a célközönség tökéletesen belőhető, ezért könnyedén összerakhatunk nekik olyan hirdetéseket, amelyek a Facebook oldalunkra csalogatják őket, ahol pedig az érdeklődésüknek megfelelő tartalmak várják őket.
Néhány ezer forintból akár több tízezer emberhez juttathatjuk el hirdetéseinket. Nyilván sokuk át fog rajtunk görgetni, de ha okosan van összerakva a hirdetésünk, akkor egy jelentős részük kíváncsi lesz ránk. Ha nem csak a hirdetés, hanem a Facebook oldalunk is tartogat nekik valami érdekeset, izgalmasat és tudnak azonosulni velünk, akkor lesznek olyanok, akik elkezdenek követni minket.
Ez persze még nagyon messze van a vásárlástól. De nem is mindig ez a cél. Gyakran fontosabb, hogy kiépítsünk egy potenciális felvevőpiacot, akiket lassan meggyőzünk az anyagainkkal arról, hogy érdemes minket választani. Hogy érdemes feliratkozni a hírlevelünkre, érdemes olvasni az anyagainkat és akár érdemes megvenni a belépő termékünket is.
Sőt, jól tenné az adott érdeklődő, hogy meghívja az ismerőseit az oldalra, hátha őket is érdekelheti valami. Esetleg megoszthatja a bejegyzéseinket, had jusson el több emberhez.
Ez nyilván nem fog egyik napról a másikra menni. Sok munka, sok energiabefektetés előzi meg. De egy kiépített Facebook követőtábor bármely vállalkozás számára óriási lehetőségeket nyithat meg.
- Vajon tényleg vége lesz a Facebooknak Zuckerberg nagy bejelentése után?
►►►►
Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk a hu.businessblog@gmail.com email címre!