A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Top 5 legtöbb pénzt összegyűjtő közösségi finanszírozású kampány

2017. február 13. - Müller.Péter

A közösségi finanszírozó kampányok az elmúlt években elemi erővel törtek be a köztudatba, és váltak meghatározóvá startup körökben. Ma 5 óriási közösségi finanszírozású sikersztorit szeretnék nektek megmutatni.crowdfunding1.jpg

Bár rengeteg szó esik manapság a közösségi finanszírozású, vagy más néven crowdfunding projektekről, mégis a többségnek fogalma sincsen arról, hogy mit is jelent ez pontosan. Ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni, akkor azt mondhatom, hogy crowdfunding egy egészen új finanszírozási forma, amely során az emberek különböző általuk kedvelt projektötletekbe fektetik a pénzüket. Főként a startupok alkalmazzák ezt a fajta finanszírozási megoldást különböző weboldalakon keresztül, mint például a Kickstarter vagy az Indiegogo.

A támogatásért cserébe a finanszírozók az esetek nagy többségében valamiféle ellenszolgáltatást kapnak. Ez lehet egy komplett legyártott termék, kedvezményes hozzájutás a szolgáltatáshoz, esetleg egy személyes találkozás a támogatott projekt vezetőjével.

Egy igazán nagy ötlettel, jó elgondolással egészen elképesztő összegeket tudsz összekanalazni az induló projekted finanszírozására. Manapság egyáltalán nem ritkák a több millió dollárral megfinanszírozott kampányok sem.

A top 5-ös lista a következőképpen néz ki:

5. The world’s best travel jacket (9.19 millió dollár)

Egy dzseki, aminek 15 funkciója van? Sima ügy. Legalábbis az amerikai BauBax-nak mindenképpen. A következő kép bemutatja a dzseki összes funkcióját.

21e5371962210dae5c23d796f21a2620_original.png

4. Flow Hive (12.21 millió dollár)

A következő crowdfunding projekt középpontjában egy egyszerű gondolat állt: „kevesebb munka, több szeretet”. Ebben az esetben a szeretetet mézként értelmezték a készítők. Két ausztrál úriember, név szerint Cedar és Stuart Anderson egy teljesen új ötlettel álltak elő a mézgyártással kapcsolatban. Oldalakon keresztül lehetne áradozni arról, hogy mennyire király is az általuk tervezett rendszer, de a következő videó nálam messze jobban bemutatja a Flow Hive lényegét:

3. Coolest Cooler (13.28 millió dollár)

Az amerikai Ryan Grepper a hűtőtáskák újra gondolásával több mint 13 millió dollárt gyűjtött össze a projektjére. Tökéletes példa arra, hogy egy széleskörű problémára egy egészen okos megoldás milyen támogatásban részesülhet.

1-2. Pebble Time és Pebble 2 (összesen 40 millió dollár)

Azok, akik jobban belemélyedtek az okosóra piac rejtelmeibe, valószínűleg találkoztak már a Pebble márkanévvel. Több Pebble projekt is annyira el lett találva, hogy több millió dollárt sikerült összekanalaznia a befektetők tömegétől Kickstarteren. Mint ahogy a példa is mutatja, a két legutóbbi projekt még az eddigi sikereket is felülmúlta! Az új okosórák óriási piaci sikert hoztak az anyacég számára és tökéletes alapot adnak a későbbi Kickstarter projektjeiknek.

Itt egy bemutató videó a Pebble 2-ről:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr4812253182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.02.14. 10:21:19

Az a mézes zseniális, láttam már tavaly valamikor, egyszerűen alapjaiban megforgatta ezt az iparágat, legalább is a technikai lehetőséget megteremtette hozzá.
A coolest viszont (ahogy látom) sajnos hasonló sorsra jutott, mint sok másik menő cucc a kickstarteren: a pénzt befizették, az alapító lapít, termék meg nincs. Tavaly volt egy mobiltelefonra alapuló 3D printer, az is ugyanitt tart, bár még ígérgetik a szállítást...
Valamint ugyanígy bukott a Pebble 2 is, szóval egyáltalán nem olyan könnyű és egyszerű a dolog, mint azt hinné az ember.
süti beállítások módosítása