A University of Western Australia (UWA) - ami egyébként Nyugat-Ausztrália legrégebbi egyeteme - híres arról, hogy évről-évre a világ top 100 egyetemének listáját színesíti. Ugyanakkor ez az előkelő helyezés 2012-től gyors zuhanásnak indult, amire válaszul az egyetem vette a bátorságot, hogy modernizálja magát. Na de hogyan modernizálhatja magát egy olyan intézmény, ami gyakorlatilag egy másik évezred alapjaira épült fel?
1. Modernizáljuk az évezredek hagyományát
Miután az egyetem vezetői belátták, hogy az intézmény „megöregedett” és képtelen versenyre kelni a világ vezető egyetemeivel, egy modernizálási terv kidolgozásába kezdtek bele. A modernizálási terv széleskörű marketingkampány képében vált valóra, ami olyan részekből állt, mint például:
- 15 és 30 másodperces reklám spotok megjelentetése,
- cikkek megjelenése a nyomtatott sajtóban,
- és kültéri reklámplakátok kihelyezése.
A reklámok mellett különböző változások is történtek az egyetem életében. A több mint 40 éve használt címert digitális eszközökre optimalizálva frissítették, a feliratokat egy új, színesebb és kerekebb betűtípus megalkotásával tették sokkal barátságosabbá, magát az egyetem „márkáját” pedig teljesen modernizálták.
A márka modernizálásának egyik jele a az egyetem küldetésének a megváltozása volt: a haladás helyett az új szlogent az „elérhetetlen elérésében” (Pursue impossible) fogalmazták meg.
Azt felismerve, hogy a világot lényegében mindig is azok mozgatták, akik a látszólag ennek az elérhetetlennek az eléréséért küzdöttek, az egyetemi promó videóban is erre helyezték a hangsúlyt. Abban a pillanatban, hogy a főszereplő megáll célja elérése előtt, a világ is hirtelen mozdulatlanná dermed.
Ezt a gondolatot a videó alatti kommentár is egyértelműen tudatosítja a nézőkben:
Mikor megállunk, akkor a világ is velünk együtt áll meg. Tehát kövesd az álmaidat. Csak addig lesznek lehetetlenek, amíg meg nem valósítod őket.
Fontos továbbá azt is kiemelni, hogy a nyugat-ausztráliai gyökerek mellett a napjainkban egyre fontosabbá váló globális versenyképességre is igen nagy hangsúlyt fektettek, így főhősünk Perth-ből indulva a világ számos pontján felbukkan a cél felé vezető úton, legyen az Szingapúr vagy New York mozgalmas utcáin, egy dzsungelben vagy épp a sivatagban. Látszólag az egyetlen elem, amit megtartottak az egyetemi imázs újjáépítése során, az az évszázados mottó a bölcsességre törekvésről (Seek wisdom).
2. A hallgatók a középpontban
Végül, de nem utolsó sorban, a modernizálás során arra is kiemelt figyelmet fordítottak, hogy az egyetem intézményi jellegének háttérbe szorításával a már ott tanuló és a jövőbeli hallgatókra helyezzék a hangsúlyt.
Érdekesség egyébként az egyik kampányban megjelenő YOUWA szójáték. A YOU (Te) és WA (Nyugat-Ausztrália) egymás mellé helyezésével úgy érezhetjük, hogy változatlanul a diákok állnak a középpontban. Hogy ez a tanév során milyen erőteljesen jelenik meg, bizonyítják az olyan apróságok, mint például:
- az ingyen kávé és egy elkülönített szárny mestereseknek a Business Schoolban,
- a vizsgaidőszakban 24 órában nyitva tartó könyvtár,
- a stressz-csökkentő apró ajándékcsomagok,
- és a campuson a legstresszesebb időszakokban fel-felbukkanó pop-up állatsimogató.
3. Mennyire volt sikeres a modernizáció?
Így Magyarországról nehéz lenne átfogó választ adni a kérdésre, azonban egy biztos: az egyetem a világranglistán újra elindult felfelé. Miután az UWA kiesett a világ legjobb 100 egyeteme közül 2016-ban, egy évvel később vissza is tért a legjobbak közé és azóta is stabilan tartja a helyét.
Olvasd el az alábbi cikkeinket is!
- Hogyan válj érdekessé Spártai módra?
- Miért ennyire sikeres az ember a Tesla mögött?
►►►►
Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!