"Pénzből a legkönnyebb pénzt csinálni" - tartja a mondás. Egy vállalkozás elindulásának a sikerességében is nagy szerepet játszik a pénz, vagy egy befektető. És valljuk be, ki ne örülne annak, ha a régen dédelgetett üzleti ötletét felkarolná valaki, és több tíz, vagy akár száz milliót befektetve elindulna a megvalósítás útján? A Minner.hu nemrég rásegített erre: A Befeketőkereső showjában 24 csapat vállalkozó és leendő vállalkozó is bemutatkozhatott a befektetők és szakértők előtt.
A cél az volt, hogy befektetőt találjanak az ötletgazdáknak és a műsort a Youtubera feltegyék, hogy azzal inspirálják a nézőket, hogy még több magyar merjen belevágni a vállalkozói életbe.
Most pedig nézzük meg, hogy hogyan is nézett ki a Befeketőkereső show!
Az indulóknak 3 percük volt bemutatni az üzleti ötletüket
Az ötletgazdáknak 3-3 percük volt, hogy meggyőzzék a befektetőket, hogy miért érdemes az ő projektjükbe befektetni, (ezt hívják pitchnek), ezután a zsűri 3-3 percig kérdésekkel bombázta a résztvevőket. A kérdések végén pedig az ötletgazdáknak jelezték, hogy szeretnék-e velük megkezdeni a befektetői tárgyalásokat.
A cél, hogy júliusig a lehető legtöbb bemutatkozó tudjon tőkét szerezni, vagy a kapcsolatoknak köszönhetően még jobban beinduljon az adott ötlet, új termék, szolgáltatás. A résztvevők bátran kimondták a nagyobb összegeket is, volt olyan projekt, ahol 70 milliót is kértek a befektetőktől.
Az egész eseményen összértékben több száz millió forintnyi kérés hangzott el.
Milyen projektek indultak?
Természetesen népszerűek voltak az applikációs ötletek, sőt az adatbázisra épülő, applikációkből egyenesen négy is indult a versenyen (szalonkereső, turista app, kedvezménykereső applikáció). A négy adatbázisra épülő app közül a wooww diszkont, kedvezményeket összegyűjtő applikáció ötlete tetszett legjobban a befektetőknek, de a turisták Pokemon Go-ját (BDPSTGO) is pozitívan fogadták.
Ezeken kívül olyan hagyományos, nem csak startup ötletek is bemutatkoztak, mint például egy új samponnal foglalkozó cég, vagy egy új rágcsálni való a Testa’Snack, ami a nézőknek (120 fő) kifejezetten ízlett.
Élő eseményből Youtube műsor
Az április 7-i rendezvényt videóra vette a Minner.hu csapata és a pitcheket, vagyis a rövid prezentációkat és a zsűri kérdéseit folyamatosan feltöltve elérhetővé teszi a Youtube csatornáján. A cikk megjelenésekor már az első három rész fel is került.
Befektetői megkeresések – szigorú zsűri
Az indulókkal már most elkezdték a befektetők a tárgyalásokat, sőt már újak is jelentkeztek olyan projekthez is, amelyekre egyébként az eseményen résztvevő befektetők elutasító választ adtak. A zsűri szigorú volt, de ebből mindenki profitált. Olyan kérdéseket tettek fel és plusz információkat mondtak az ötletekhez, hogy abból a néző és az ötletgazda is sokat tanul.
A műsort a Minner Youtube csatornáján lehet követni.