A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Több százmillió forintot kértek a leendő vállalkozás ötletükre - a Befektetőkereső Show

2018. május 31. - Müller.Péter

"Pénzből a legkönnyebb pénzt csinálni" - tartja a mondás. Egy vállalkozás elindulásának a sikerességében is nagy szerepet játszik a pénz, vagy egy befektető. És valljuk be, ki ne örülne annak, ha a régen dédelgetett üzleti ötletét felkarolná valaki, és több tíz, vagy akár száz milliót befektetve elindulna a megvalósítás útján? A Minner.hu nemrég rásegített erre: A Befeketőkereső showjában 24 csapat vállalkozó és leendő vállalkozó is bemutatkozhatott a befektetők és szakértők előtt. 

rawpixel-252130-unsplash_1_1.jpg

A cél az volt, hogy befektetőt találjanak az ötletgazdáknak és a műsort a Youtubera feltegyék, hogy azzal inspirálják a nézőket, hogy még több magyar merjen belevágni a vállalkozói életbe.

Most pedig nézzük meg, hogy hogyan is nézett ki a Befeketőkereső show!

Az indulóknak 3 percük volt bemutatni az üzleti ötletüket

Az ötletgazdáknak 3-3 percük volt, hogy meggyőzzék a befektetőket, hogy miért érdemes az ő projektjükbe befektetni, (ezt hívják pitchnek), ezután a zsűri 3-3 percig kérdésekkel bombázta a résztvevőket. A kérdések végén pedig az ötletgazdáknak jelezték, hogy szeretnék-e velük megkezdeni a befektetői tárgyalásokat.

A cél, hogy júliusig a lehető legtöbb bemutatkozó tudjon tőkét szerezni, vagy a kapcsolatoknak köszönhetően még jobban beinduljon az adott ötlet, új termék, szolgáltatás. A résztvevők bátran kimondták a nagyobb összegeket is, volt olyan projekt, ahol 70 milliót is kértek a befektetőktől.

Az egész eseményen összértékben több száz millió forintnyi kérés hangzott el.
 

Milyen projektek indultak?

Természetesen népszerűek voltak az applikációs ötletek, sőt az adatbázisra épülő, applikációkből egyenesen négy is indult a versenyen (szalonkereső, turista app, kedvezménykereső applikáció). A négy adatbázisra épülő app közül a wooww diszkont, kedvezményeket összegyűjtő applikáció ötlete tetszett legjobban a befektetőknek, de a turisták Pokemon Go-ját (BDPSTGO) is pozitívan fogadták.

Ezeken kívül olyan hagyományos, nem csak startup ötletek is bemutatkoztak, mint például egy új samponnal foglalkozó cég, vagy egy új rágcsálni való a Testa’Snack, ami a nézőknek (120 fő) kifejezetten ízlett.

befektetokeresoshow.jpg

Élő eseményből Youtube műsor

Az április 7-i rendezvényt videóra vette a Minner.hu csapata és a pitcheket, vagyis a rövid prezentációkat és a zsűri kérdéseit folyamatosan feltöltve elérhetővé teszi a Youtube csatornáján. A cikk megjelenésekor már az első három rész fel is került.

Befektetői megkeresések – szigorú zsűri

Az indulókkal már most elkezdték a befektetők a tárgyalásokat, sőt már újak is jelentkeztek olyan projekthez is, amelyekre egyébként az eseményen résztvevő befektetők elutasító választ adtak. A zsűri szigorú volt, de ebből mindenki profitált. Olyan kérdéseket tettek fel és plusz információkat mondtak az ötletekhez, hogy abból a néző és az ötletgazda is sokat tanul.

A műsort a Minner Youtube csatornáján lehet követni.  

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr9914012718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása