A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

A szuperképesség, ami szinten minden sikeres 21. századi vállalkozóban megvan

2018. március 05. - Müller.Péter

Nem titok, hogy vállalkozónak lenni nem éppen egy sétagalopp, megvannak a maga buktatói, megvannak azok a pillanatok, amikor borul minden és csak vered a fejedet a falba. A vállalkozó definícójában is benne van ez a fajta bizonytalanság: „a vállalkozó az a személy, aki üzleti célból kockázatot vállal”.

quan-le-485234-unsplash.jpg

Ez a fajta kockázat és bizonytalanság együtt jár a vállalkozói léttel, senki számára sem 100 százalékig biztos, hogy sikerre viszi a saját üzletét. Semmi sem biztos, azonban vannak bizonyos képességek, amelyek kiaknázása hozzásegíthet az üzleti siker eléréséhez.

Az egyik ilyen – egyébként végtelenül alulértékelt - képesség az empátia.

Építs az empátiára!

Az empátia az a képesség, amit még a mai napig is hajlamosak vagyunk a szőnyeg alá söpörni, mondván, hogy egy válllalkozónak nem kell empatikusnak lennie. Tényleg nem KELL, annak lennie, de a modern üzleti élet egyre inkább afelé mutat, hogy az empátia a 21. századi vállalkozók eszköztárának egyik kulcseszköze.

 Az empátia alapvetően azt a képességet takarja, amelynek a segítségével képesek vagyunk mások perspektívájából szemlélni a világot, és képesek vagyunk a másik helyzetébe beleképzelni magunkat.

Az üzleti életben az empátia abban segíti a modern vállalkozót, hogy képes legyen a saját célközönsége szemével látni a világot, felismerve ezzel a problémáikat és legmélyebb vágyaikat, ezzel is hozzásegítve őket a legjobb megoldásokhoz a saját terméke, vagy szolgáltatása formájában. 

Most pedig mutatok 3 módszert is arra, hogy üzleti előnyre tegyél szert az empátiával:

1. Törekedj a megértésre!

Stephen R. Covey, A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása című világhírű bestsellerében a következőről ír: ha egy potenciális vásárló jön be a boltodba, vagy egy lehetséges ügyféllel ülsz le tárgyalni, akkor kérdezd meg tőle, hogy „Hogyan tudunk segíteni neked?”, ahelyett, mintha direkten azt mondanád neki, hogy „Így tudunk neked segíteni!”.

A két megközelítés között nagy különbség, hogy az első esetben a vásárló úgy érzi, hogy ő értékes számodra, ezért is figyelsz arra oda, hogy pontosan mit szeretne. Továbbá ilyen módon a tökéletes szolgáltatást, vagy a legmegfelelőbb terméket tudod biztosítani számára, ami a vállalkozásod túlélésének egyik alapköve.

Törekedj arra, hogy megértsd a másik igényeit – ez az első lépés, hogy kiaknázd az empátia adta lehetőségeket.

rawpixel-com-423663-unsplash.jpg

2. Használj adatokat, hogy jobban megértsd a vásárlókat!

A személyes interakciók meghatározóak, azonban egy vállalkozás növekedéséhez nem elegek, hiszen a személyes beszélgetésekből nem lesznek struktúrált adatait. Ez az a pont, ahol belép a technika a képbe.

Szerencsére a marketing eszközök fejlődése több ingyenes megoldást is a kezünkbe ad, ha a vásárlók megértése a célunk. Talán az egyik legjobb ezek közül a Google Analytics, aminek a segítségével a weboldalunkon járó látogatók viselkedését tudjuk elemezni és rendszerbe szedni.

Az ilyesfajta információszerzés fog segíteni Téged abban, hogy a személyes interakciók során kialakuló ötleteid alátámasztást nyerjenek.

Ez megnyilvánulhat például a következőben: Te magad korábban megvoltál arról győződve, hogy a „B” terméked az igazi húzóerő, de a személyes találkozók alkalmával inkább a „B” termékre hasonlító „C”-re voksoltak sokan. A weboldaladon lévő forgalom viselkedése alapján kiderül, hogy a webhely látogatói is hasonlóan a „C” felé dőlnek. Ebben az esetben már egyértelmű, hogy melyik terméket kell a kettő közül a fókuszba helyezned.

3. Adj esélyt a feltételezéseidnek

A vállalkozónak mindig vannak feltételezései és saját elképzelései az egyes szolgáltatásokról, a szolgáltatások értékéről, a vásárlóiról és gyakorlatilag a vállalkozása minden területéről. A feltételezéseknek pedig jó, ha esélyt adsz egy teszt formájában, mielőtt még bedobnád a mélyvízbe és fölöslegesen kidobnál az ablakon egy csomó pénzt, vagy több munkanapot.

Egy általad jónak tartott termék ötletét érdemes kipróbálni kicsiben, néhány boltba bejövő vásárló segítségével. Mit gondolnak róla, szerintük miért lenne ez jó, miben segíti ez őket, ha valóban lenne ilyen termék vajon megvásárolnák-e?

A beszélgetések alapján már lesz ötleted arról, hogy mennyire valid is a terméked, vagy az aktuális ötleted. De ehhez szükséged van a személyes kontaktra (akár egy online tesztre is) és arra, hogy az elhangzottak alapján beleképzeld magad a vásárlók helyzetébe és az ő szemszögükből nézz rá az ötletedre.

Hogy mennyire lesz eredményes egy vállalkozás hosszabb távon, azt nagyban befolyásolja a vállalkozó oldaláról mutatott empátia az ipar és a vásárlók felé. – John Meese 


Beleképzelni magadat a vásárlóid helyzetébe, ez az igazi képesség. Ezzel a szuperképességgel drasztikusan megnöveled az esélyeidet arra, hogy egy szerethető, az emberek által elismert céget építhess.

Kapcsolódó cikk:

- Kapcsolatépítés felsőfokon


►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr413717090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása