A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Befektetnél, de nem tudod mibe tedd a pénzed?

2018. január 09. - Müller.Péter

A fenti kérdésre általában a következő válaszokat kapjuk: fektesd a pénzedet különböző részvényekbe, pénzügyi termékekbe, vagy aranyba. Vállalkozásokról azonban jóval kevesebb szó esik. Pedig egy piaci rést vagy egy trendet meglovagolva az okos befektető hamar visszahozhatja vagy akár meg is sokszorozhatja a befektetett pénzét.

1282473153891946383.jpg

Ezért nézzünk meg 2 olyan vállalkozásötletet, amelyet érdemes lehet megvalósítanod, ha ott van benned a vállalkozókedv és szeretnéd a pénzedet jó helyen tudni.

1. Ingatlan franchise

Az ingatlan franchiseok sikere nem véletlen, relatíve alacsony befektetést igényelnek és mégis egészen rövid idő alatt képesek visszatermelni a beléjük invesztált pénzt. A Duna House adatai szerint 2 és 8 millió forint kezdőtőkével már bele lehet vágni az irodanyitásba és ezt az összeget a cég adatai alapján akár kevesebb, mint 2 év alatt vissza is lehet termelni.

Az ingatlan franchise nagy pozitívuma, hogy nem igényel komolyabb előképzettséget a befektető részéről. A franchise program keretei között az anyacég egy kész, mindenre kiterjedő képzési folyamaton vezeti keresztül a partnert. A program végére a partner kezébe kerül mindaz az irodanyitási és működtetési tudás, amellyel sikerre viheti az irodáját.

 A jelenlegi piaci körülmények között egy ingatlaniroda megnyitása ideális lehet, hiszen még az ingatlanpiac csúcspontja előtt képes lehetsz egy előnyös piaci pozíció kialakítására, amely segítségedre lehet az évek múlva várható, stagnáló időszakban is. Aki halogatja a belépést és csak évek múlva szánja rá magát a lépésre, az egy jóval előnytelenebb piaci helyzetbe fog belecsöppenni, amiből nem biztos, hogy jól fog kijönni.

real-estate-finance-1.jpg

2. Tartalommarketing ügynökség

Egyre több cég ismeri fel, hogy a fogyasztók tartalmak iránti igényei változóban vannak. Nyugaton már óriási elmozdulás figyelhető meg a minőségi tartalmak irányába és ez itthon is egyre jobban tetten érhető. Egy cég már nem igazán tud kiemelkedni csak magával a minőségi szolgáltatással – szükség van a minőségi tartalomra is ennek támogatására.

Nem is véletlen, hogy szinte minden iparág marketingorientált cégei nagy figyelmet fektetnek a saját blogjuk rendszeres frissítésére, rengeteg ingyenes tartalom előállítására és a közösségi média csatornák igénybe vételére.

A legtöbb cégben azonban nincsenek olyan emberek, akik ezeket a tartalmakat nagy számban és kiemelkedő minőségben elő tudják állítani. Eközben a bloggerpiac szinte szárnyal és rengeteg olyan tartalomgyáros nevelődött ki, akik bár sok minőségi tartalmat állítanak elő, mégsem kapnak annyi megkeresést a cégektől, hiszen nagyrészt ismeretlenek.

Ezt a fajta kereslet-kínálatot lehet összehozni egy fedél alá egy tartalommarketing ügynökség létrehozásával. Ha nyitott szemmel jársz könnyedén belefuthatsz tehetséges bloggerekbe vagy éppen vloggerekbe, akik imádnak tartalmakat gyártani, de nincs elég megkeresésük, ezért szívesen gyártanának cégeknek anyagokat.

Céges oldalról pedig egyre nagyobb igény érezhető a megbízható, jó minőségű tartalmakat gyártó szakemberek irányába. Szervezett módon azonban kevés vállalkozás foglalkozik tartalomgyártók kiközvetítésével, nehéz a cégek számára minőségi szakembereket találni, ezért egy jó lehetőség lehet meglovagolni ezt a piaci rést. 

content-marketing-1.jpg

Végszóként: egy vállalkozás elindítása, mint befektetés sokak számára kedvezőbbnek tűnhet, mint például egy részvény megvásárlásra. A pénzbeli megtérülés mellett az ember egy hosszú távú célt, napi szintű tevékenységet, jobb esetben hobbit találhat az életében vele. Ezekért érdemes lehet befektetned a pénzedet – persze a kockázat figyelembe vételével -, nem igaz?

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr1513540871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása