Sokan álmodunk arról, hogy egy kiemelkedően sikeres vállalkozást működtessünk, és kiélvezzük az abba fektetett kemény munkánk gyümölcsét. A világhírű brit milliárdos, Sir Richard Branson 5 pontban fogalmazta meg a sikeres vállalkozásindítás és vállalkozóvá válás titkait.
1. Élvezd, amit csinálsz
Számtalan vállalkozó már a cégalapítás pillanatában elkövet egy olyan hibát, amely potenciálisan a cége, és önmaga bukását is okozza: olyan céget alapít, ami teljesen távol áll a saját érdeklődési körétől és az egyetlen motivációja maga a profit.
Egy vállalkozás felépítése óriási idő és energiabefektetést igényel. Számtalan buktatót kell leküzdeni, számtalan lehetetlennek tűnő helyzetet kell megoldani. Ezek a problémák sok kevésbé lelkes vállalkozót már az első 1-2 évben meg tudnak törni, és a teljes csőd szélére sodorni. Nehéz ezeken a buktatókon túljutnia az embernek, ha nem élvezi teljes szívéből a munkáját, ha nem tud teljes egészében azonosulni a saját termékével és szolgáltatásával és ha nem érzi igazán magáénak a céget.
Érezzük jól magunkat! Ha nem élvezzük, amit csinálunk, valószínűleg ideje valami más munka után néznünk. - Sir Richard Branson
2. Legyél más, mint a többiek
Nincs annál unalmasabb a vásárlók számára, mint a századik ugyanolyan csomagolású és ízesítésű csokoládét meglátni a polcon. Ugyan ez igaz a vállalkozásokra is. Vakon utánozni a többieket nem egy hosszú távú megoldás. Nem feltétlenül kell valami forradalmit alkotnod, de az a minimum, hogy az átlagos megoldásokon csavarsz egyet, csempészel valami újdonságot a megszokottba.
De az is egy út, ha valami innovatívval állsz elő, és a fogyasztók igényeire új, izgalmas megoldást kínálsz, kilógva ezzel a teljes szürkeségből.
3. A munkatársak legyenek büszkék a cégre
Nincs is annál gyakoribb, mint mikor a cég munkatársai minden ismerősük előtt a vállalat milyenségéről panaszkodnak. Az emberek többsége nem büszke a saját munkahelyére. És ez nagyrészt nem az alulfizetettségből fakad.
Számtalan cégvezető egyszerű eszközként tekint a dolgozóira, akik mindössze azért vannak, hogy az ő és cége céljait megvalósítsák. Meg sem próbálják tisztelni a saját alkalmazottaikat. Pedig egy, a saját cégére büszke alkalmazott a cég falain kívülre is elviszi a munkahelye jó hírnevét, és szívesen beszél családjának és barátainak arról, hogy milyen elképesztően király helyen dolgozik. A jó hír terjedése pedig óriási anyagi hasznot hozhat bármely vállalkozás számára, nem is beszélve arról, hogy az elégedett munkavállalók sokkal nagyobb teljesítményt fognak kihozni önmagukból.
4. Válj kiváló vezetővé
Elég magától értetődő, a legtöbben valahogy mégis teljesen semmibe veszik ezt a pontot. Sokak számára a jó vezetés annyit jelent, hogy kiadják a feladatot a munkatársaknak, majd elvárják, hogy ők szó nélkül mindent tökéletes minőségben végre is hajtsanak.. A való élet azonban hamar rájuk cáfol.
Nyilvánvalóan a jó vezető nem állhat meg a feladatok kiosztásánál, foglalkoznia kell a munkatársakkal, építő kritikával és szívből jövő dicséretekkel kell őket kiválóbb munkára sarkallnia, a csapatot egy élő-lélegző struktúrává kell tennie és még számtalan másik feladatot kell ellátnia.
5. Légy látható
Vezetőként ne legyél egy távoli, megfoghatatlan személy a munkatársak számára, aki egy magas épület legmagasabban fekvő irodájában ül az íróasztala mögött 0-24-ben. Ehelyett gyakran kerülj interakcióba mind a vezetőkkel, mind a hierarchia alsóbb szintjein lévő dolgozókkal. Érdeklődj felőlük, kérdezd meg van-e bármi javaslatuk az adott feladattal, esetleg termék vonzóbbá tételével kapcsolatban.
Hallgassunk figyelemmel, jegyzeteljünk sokat, és folyamatosan állítsuk magunkat új kihívások elé! - Sir Richard Branson
Kapcsolódó cikk:
- 5 vállalkozás ötlet, ami 0 forintból megvalósítható!
- A 6 legnagyobb hazugság a vállalkozásról
►►►►
Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk a hu.businessblog@gmail.com email címre!