A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

3 blogger, aki millió dolláros vállalkozást épített

2018. június 27. - Müller.Péter

Nem tudod elképzelni, hogy egy blogból hogyan lehetne egy sikeres vállalkozást felépíteni? Itt van 3 sikertörténet, ami megmutatja, hogy egy bloggal is magasra lehet jutni.igor-miske-207639-unsplash_2_1.jpg

1. Huffington Post

A Huffington Post talán a földkerekség legismertebb sikersztorija – már ami a blogolást illeti. A blogot 2005-ben alapította Arianna Huffington. Ekkoriban a blogok, mint egyfajta internetes platformok, még csak a szárnyaikat bontogatták, azonban volt bennük valami különleges.

Ez még az az időszak, amikor a közösségi média nagyon gyerekcipőben járt, így kevés olyan internetes platform volt, ahol a tartalomgyártók interakcióba léphettek volna a közönségükkel – a blogok éppen erre adtak lehetőséget, a kommentek és bizonyos témák megvitatásának formájában egy-egy cikk alatt.

A Huffington Post nagy erénye volt, hogy a hírek feldolgozásának szinte már újságírói vonalát összemosta egyfajta emberközeli stílussal, ami könnyen befogadhatóvá tette az írásokat a közönség számára.

A Huffinton Post másik nagy erénye pedig az volt, hogy a megjelenő cikkekben linkeket helyeztek el, amelyekkel külső oldalakra irányították át az embereket, hogy ők plusz információkat találhassanak az adott témában. Ekkoriban ez egy egészen különleges dolognak számított, és az olvasók számára egy óriási piros pont volt, hogy a szerkesztők törekedtek a további információk átadására. 

Az évek során a Huffington Post folyamatosan növekedett, újabb és újabb témákat vont be a témakörei közé, így mára szinte minden elképzelhető témakörben születnek cikkek az oldalon.

És hogy mennyire sikeres ma a Huffington Post?

A Similar Web szerint a Huffington Post az Egyesült Államokban a 99. leglátogatottabb oldal, világszinten pedig 428. helyen állnak. Ez pedig jelenleg nagyjából 135 – 140 millió havi olvasót jelent!

Emellett az önmagában is havi 2.5 millió dollárt termel, köszönhetően az oldalon megjelenő hirdetéseknek.

lost-co-178990-unsplash_1_1.jpg

2. TechCrunch

A TechCrunch egy apró blogként indult, ami mára már havi 800.000 dolláros árbevételt termelő technológia oldallá nőtte ki magát. Az oldal 2005-ben indította el Michael Arrington. Arrington blogja 2007-re már olyan méretűre növekedett, hogy éves szinten 2.4 millió dollárnyi árbevételt termelt.

A TechCrunch sikerének a titka a zseniális cikkekben keresendő. Ez kicsit elcsépeltnek hangozhat, de az ő esetükben tényleg ez volt a kulcs. Arrington kezdetben csak hobbiként tekintett az oldalára, de hamar rájött arra, hogy ez több, mint egy hobbi – ebből egy hatalmas üzletet lehet csinálni. Így napi szinten több cikket is írt, rendkívül megnyerő stílusban, amire az emberek hamar felfigyeltek.

Az oldal története nem nélkülözte a hullámvölgyeket sem. Az oldalt 2010-ben 30 millió (!) dollárért vásárolták fel, azonban Arrington megmaradt a vezetői székben. 2011-ben viszont összekülönbözött a felvásárló cég több vezetőjével is és otthagyta a TechCrunch-ot.

Ennek ellenére a TechCrunch nem indult meg a lejtőn, sőt lassabban ugyan, de folytatta a menetelését és továbbra is a startupokra és a különböző technológiákra helyezte a hangsúlyt, kiszolgálva ezzel az olvasóit.

A TechCrunchot napjainkban havi szinten átlagosan 31-32 millióan olvassák.

jose-aljovin-331066-unsplash_1_1.jpg

3. Making Sense of Cents

A Making Sense of Cents közel sem akkora volumenű vállalkozás, mint az előző kettő, ettől függetlenül az alapító, Michelle Schroeder büszke lehet arra, amit néhány év alatt felépített.

A Making Sense of Cent 2011-ben indult útnak, eredetileg két különböző céllal:

  • Első körben Michelle szerette volna fejleszteni a nagyközönség személyes pénzügyeit, látva, hogy sokak rendkívül rosszul menedzselik a bevételeiket és kiadásaikat
  • Másrészt pedig azzal a céllal, hogy Michelle a saját pénzügyeire is jobban figyeljen és a blognak köszönhetően fejlődjön a témában.

Michelle egyébként előtte is pénzügyi elemzőként dolgozott, illetve ezen a területen is szerzett diplomát, így bőven volt rálátása a területre. A blog indulását követően egyre nagyobb energiát fektetett az írásra és lépésről lépésre eljutott odáig, hogy otthagyhassa a saját munkáját és minden munkaidejét a blogjára fordítsa – ehhez nagyjából másfél év kellett.

A Making Sense of Cents több különböző módon hozott pénzt az írónőnek: egyrészt ott voltak a saját online kurzusai, amit az olvasóinak, illetve a cikkein keresztül a hírlevelére feliratkozóknak promózott. Másrészt más cégekkel is összeállt a blog és kisebb kampányokon és együttműködéseken keresztül további bevételekre tettek szert.

Mára már havi szinten több, mint 100.000 dollárt keres Michelle a blogjával és éves szinten is egy millió dollár felett van az árbevétele. A blogja megadta számára azt a szabadságot amelyre mindig is vágyott – ma már folyamatosan úton van a férjével együtt és próbálja kiélvezni annyira az életét, amennyire csak tudja.

martin-shreder-349256-unsplash_1_1.jpg

+1. A The Business sztori 

Elképesztőnek ugyan nem nevezném, azonban számomra ez minősül a legkedvesebb sikersztorinak, hiszen ez a saját történetem. Ezt a blogot 2016 júliusában indítottam. Eleinte csak egy hobbinak indult, nem is nagyon vártam azt, hogy valamikor egy sikersztoriként lehet majd tekinteni a blogra.

Azonban már 2-3 hónappal az indulás után is havi szinten több 1.000-en olvasták az oldalt és egy fél év után ez a szám már több 10.000-re rúgott.

9 hónappal az indulás után már különböző cégek vették fel velem a kapcsolatot, hogy szeretnének cikkeket megjelentetni az oldalon és nem sokkal ezt követően már marketinges szolgálatásokat nyújtottam kisebb magyar cégek számára – olyanokat, mint Facebook hirdetések kezelése, tartalomgyártás a közösségi felületeikre, vagy éppen különböző cikkek megírása a céges blogjukra. 

2017-ben több tucatnyi céggel volt szerencsém együtt dolgozni és ez a 2018-as évben is folytatódott.

2018 tavaszán jött el a fordulópont számomra. Úgy éreztem, hogy túlnöttem a The Business Blog kereteit és valamit változtatnom kell – az ügyfeleim nem tudták, hogy én bloggerkedem, az olvasóim pedig nem tudták, hogy én marketinges szolgáltatások nyújtásával is foglalkozom.

Ezért úgy döntöttem, hogy létrehozom a The Business Agency elnevezésű marketing ügynökségemet, amelynek a keretei között az ügyfeleim számára tartalomkészítéssel kapcsolatos marketingszolgáltatásokat nyújtok.

Soha nem gondoltam volna, hogy ebből a blogból kinőhet egy üzleti vállalkozás. Mégis, július 1-én megnyitja a kapuit a The Business Agency, így a blog mellett egy második vállalkozásom is útnak indul.


Kapcsolódó cikk:

- Hogyan lettem 21 évesen egy marketing ügynökség tulajdonosa?

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velem? Írj nekem az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr7214077873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása