Számtalan ember dolgozik vezetői pozícióban, azonban alig akad köztük olyan, akit szívesen követnek a beosztottak, és akire igazán felnéznek a munkatársak. Összegyűjtöttem Nektek a kiváló vezetők 5 olyan tulajdonságát, ami kiemeli őket a tömegből!
1. Mindig következetes
Egy igazán jó vezető nyugodt és kiszámítható munkakörnyezetet teremt. Stabil szabályrendszert hoz létre, ami mindenkire – még önmagára – nézve is kötelezően betartandó. Nem kivételez senkivel, mivel, ha így tenne, akkor hitelét vesztené alkalmazottai körében.
2. Elismeri a jó munkát
Egy kiváló vezető mindig külön figyelemmel kíséri az alkalmazottai munkáját. Díjazza a jó teljesítményeket, meetingeken kiemeli az adott időszak legjobbjait. Egy-egy bátorító szó még a legjobb munkatársakat is hatékonyabbá teheti. És ami nagyon fontos: BÜSZKE a dolgozóira. Nem irigyli tőlük a sikert, és eredményeiket nem a sajátjaként kommunikálja.
Persze az elismerés nem csak néhány jó szó formájában nyilvánulhat meg. Az ösztönzési rendszer függvényében ez jelenthet pénzjutalmat, bónuszokat vagy akár még előléptetést is.
3. Megadja a kellő támogatást
Egy szervezeten belül nem teljesíthet mindenki ugyanúgy, mindig vannak eredményes és kevésbé eredményes munkatársak. A jó vezető a kevésbé jól teljesítőkre is odafigyel és megpróbál tenni azért, hogy ők is sikeresebbé váljanak munkájukban. Személyesen leül velük beszélgetni, dicséri a jó tulajdonságaikat, de kiemeli azokat a területeket is, amelyeken az adott munkatársnak fejlődnie kéne. Egy esetleges teljesítmény visszaesés kapcsán rákérdez a munkatársnál annak okára, és megpróbál segíteni rajta különböző alternatívák felvázolásával.
4. Jól meghatározott célokkal rendelkezik
Az a főnök, aki nem rendelkezik jól körvonalazott célokkal, soha nem válik igazán kiemelkedővé. Egy jó vezető folyamatosan kommunikálja céljait a munkatársak irányába. Ha olyan célokat állít fel, amelyekkel a munkatársai azonosulni tudnak, és amelyeket el tudnak fogadni, akkor jó úton jár. Fel fognak sorakozni mögötte, és egyként fogják támogatni ennek elérésében. Tudni fogják, hogy mit miért csinál, még akkor is ha éppen nehéz döntéseket kell meghoznia.
5. Figyelembe veszi a munkatársak véleményét
Nyitott az alkalmazottai javaslataira és véleményére. Tudja, hogy nem mindentudó, és több szem többet lát elvet figyelembe véve folyamatosan felhasználja a munkatársak visszajelzéseit a szervezet fejlesztésére.