A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Hogyan legyél jobb, mint a versenytársaid?

2016. szeptember 26. - Müller.Péter

Hogyan lehetséges, hogy gyakran semmiből jött, feltörekvő kis cégek meglehetősen rövid idő alatt átformálják a piac teljes képét, és az eddig domináns vállalatokat lesöprik az iparág térképéről? Hogyan győzheti le Dávid Góliátot?

ve2-2.jpg

Engedd meg, hogy rávezesselek a válaszra, de előtte had vázoljam fel neked a csere 4 állapotát.

A csere első és legelőnytelenebb állapotát "elhappolásnak" hívják. Az elhappolás gyakorlatilag bűncselekménnyel ér fel, hiszen ebben az esetben egy csoport beszedi a "fogyasztók" pénzét, és cserébe nem nyújt semmiféle ellenszolgáltatást.

A csere második és egy fokkal előnyösebb állapotát részleges csere állapotának nevezik. Ebben az esetben egy vállalat, vagy egy csoport felveszi a fogyasztók rendeléseit, azonban nem teljesíti teljes mértékben a megrendelt, vagy megvett szolgáltatást. Ez még mindig az átverés kategóriájába tartozik.

A csere következő állapotát a mai modern tudomány tisztességes csere állapotának nevezi, és talán ez terjedt el a legszélesebb körben a 4 állapot közül. A tisztességes csere során a fogyasztó pontosan azt kapja, amiért fizetett, se többet, se kevesebbet. Nyilvánvalóan egy vállalat sikeres működéséhez ennél lejjebb nem lehet adni a mércét, mindig ki kell szolgálnia a vevőit az elvárt módon. De a tisztességes cserénél van egy magasabb szintű formula is.

A csere negyedik és egyben legmagasabb szintű formája az úgynevezett bőséges csere állapota. Ebben az esetben a vevő kifizet egy bizonyos összeget egy termékért vagy egy szolgáltatásért és gyakorlatilag többet kap vissza, mint amennyit fizetett. Egy magasabb szintű ÉRTÉKET kap vissza. 

gettyimages-468839615-56df2bdb5f9b5854a9f6ab4c.jpg

Vegyünk egy példát. Van két fodrász. Mindketten 3000 forintért vágják le klienseik haját. Az első fodrász mindig jól teljesít, a vevői által elvárt frizurákat meg is csinálja. Egy baj van csak vele: bár az elvárt frizurákat megcsinálja, szolgáltatása mégsem tartalmaz semmiféle extrát, semmi olyat, ami túlmutatna az átlagon. Az egész épphogy csak kényelmes. A második fodrász megpróbál jobbat nyújtani az elvártnál. Megpróbál többlet értéket adni klienseinek. Ő már a vendége szalonba lépésétől kezdve rendkívül kedves, udvarias és barátságos. A vendége kívánságaira odafigyel, a frizurát addig tökéletesíti, amíg az tényleg professzionális hatást nem kelt, próbál valami többlet értéket adni, többet mint ami a vevője szempontjából elvárt. Nem sajnálja az időt a kliensére. A hajvágás végeztével még egy pohár hűsítőt üdítővel, egy jó kávéval, esetleg egy sörrel (ilyen is van) is megkínálja a vendégét. 

Legyünk őszinték, mi melyik fodrászhoz mennénk vissza szívesebben? A második fodrász gyakorlatilag egy élménnyé varázsolta a szolgáltatását. Egy vendég szívesen fogja újra választani az ő szolgáltatását és valószínűleg még az ismerőseinek is ajánlani fogja. Az extra energiabefektetés meg fog térülni számára. Az értékesebb, magasabb szintű szolgáltatás megtérül. 

Az igazság az, hogy jelenleg a vállalatok jelentős része még mindig a tisztességes csere állapotában van.

Számtalan helyen a kiszolgálás minősége éppen csak, hogy megüti az elvárható szintet. Nem is próbálkoznak valami extrát nyújtani a pénzünkért. Megelégednek az elégségessel. Nem véletlen, hogy egy kis plusz erőfeszítéssel Dávid képes legyőzni Góliátot, és képes az átütő piaci sikerre. 

Adj a fogyasztóidnak minőségibb szolgáltatást, és hosszú távon ez meg fog térülni számodra!

 

A képek innen és innen valók.

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr2711740953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása