Meglepő eredmények születtek a magyar fiatalok vállalkozó kedvét illetően - a Minner.hu kérdőívét több, mint 1100 16 és 30 közötti fiatal töltötte ki.
A kutatás eredményei alapján kijelenthető, hogy a hazai vállalkozókat övező negatív kép szinte teljes egészében eltűnt az emberek fejéből. A válaszadók 95 százaléka pozitív véleményt írt a vállalkozókról – a korábban oly népszerű negatív gondolatok, mint a mutyizás, adócsalás és átverés szavak szinte teljes egészében eltűntek a válaszadók fejéből.
További érdekesség, hogy a válaszadók többsége még mindig ragaszkodik az online jelenléttel megtámogatott offline vállalkozásokhoz. Ez erősen szembemegy a nyugati országokban megfigyelhető trendekkel, ahol a vállalkozni vágyó fiatalok nagy része startup formátumban, vagy teljes egészében online vállalkozásban gondolkodik.
A tőkeszerzésre irányuló kérdés is érdekes eredményeket hozott. A többség még mindig a saját pénzét használná vállalkozásindításhoz, de egyre inkább teret nyernek a pályázati pénzek és a közösségi finanszírozású kampányok is.
A kutatási eredményeket az alábbi infógrafikán láthatod: