A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Mindig nagy pénzügyi befektetést igényel egy vállalkozás?

2018. augusztus 08. - Müller.Péter

Sokak fejében megfordul a vállalkozás indítás gondolata, azonban végül a legtöbbjüknek ez csak egy távoli álom, vagy röpke gondolat marad. A leggyakoribb ellenérv nem az szokott lenni, hogy nincs meg a tapasztalatom, vagy, hogy nem elég jó az ötletem, hanem hogy biztos komoly pénzügyi befektetést igényel a vállalkozás, amibe esetleg belebukhatok. És ez igaz is – az esetek egy részében. De mi a helyzet a többivel?

1508716097_14.jpg

1. 2018-ban a vállalkozás alapítás nem kell, hogy nagy pénzeket igényeljen

Manapság abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy szinte válogathatunk azok között a vállalkozás ötletek között, amelyek abszolút nem, vagy nagyon minimális tőkebefektetést igényelnek.

Az internetnek és ezzel összefüggésben a közösségi médiának hála kinyílt a világ mindannyiunk számára. Sokszor elég a szakmai hozzáértés és egy weboldal (vagy még esetenként az sem), hogy egy havi szinten 300.000 – 1.000.000 Ft közötti profitot felmutató vállalkozást építsünk fel 1-2 éves távlatban, úgy, hogy még alkalmazottakra sincs szükségünk.

Nézzük meg, hogy hogyan lehetséges ez!
 

2. Vállalkozások szinte nulla forintból

Mire van szükségünk első körben ehhez? Egy ötletre, mint bármilyen más vállalkozás esetén. Egy olyan ötletre, ami relatíve könnyen megvalósítható és amire igény is van.

Itt nem kell túl bonyolult dolgokra gondolni. Lehet ez az ötlet az, hogy kisebb cégeknek fordítod le a szakmai anyagait angolra, németre, vagy bármilyen más nyelvre. Lehet ez céges videók készítése, esetleg vágása, szövegírás, grafikai munkák elvégzése vagy akár fotózás is.

Próbálj olyan tevékenységet találni, amelyre a vállalkozói szférának szüksége van, hiszen innen fogsz tudni ügyfeleket toborozni.

És persze fontos, hogy az adott területen kompetens legyél. Tevékenységfüggő, hogy mennyi tudásra lesz szükséged. Fordítókén evidens, hogy a magas szintű nyelvtudás elengedhetetlen, míg grafikusként egy teljesen alapszintű tudással is el fogsz tudni indulni.

riccardo-annandale-140624-unsplash.jpg

3. Innen hogyan tovább?

Hogy beindítsd a vállalkozásodat, szükséged lesz ügyfelekre. Vegyünk egy példát az ügyfélkör kiépítésére.

Ha a grafikai munkák területén rendelkezel tudással, akkor kezdj el cégeket felkutatni az interneten - lehetőleg kisebb cégeket első körben. Nézd meg, hogy mennyire profi a logójuk, milyenek a képeik, hogy néz ki a weboldaluk. Ha úgy látod, hogy a cég grafikai elemei nem mutatnak túl jól és Te ennél érezhetően jobbat tudnál csinálni, akkor írj a cégnek egy emailt, vagy vedd fel velük a kontaktot a közösségi média csatornáikon.

Ebben az üzenetben ajánld fel a szolgáltatásaidat ingyen. Igen ingyen. Mondd azt, hogy Te szívesen megcsinálod a logójukat, vagy újratervezed a weboldalukat.

Írj minél több cégnek. Nem fog mindenki rábólintani az ajánlatra, de mindig lesznek olyanok, akik örömmel veszik a segítségedet. Kezdj el velük dolgozni és csináld meg a lehető legjobban, az elvállalt feladatokat.

Ha látják, hogy jó amit csinálsz, tetszik nekik a munkád, akkor néhány rövid projekt után már lesznek olyan ügyfelek, akik át fognak állni veled fizetős konstrukcióra. És néhány munka után már Neked is lesznek referenciáid, amiket felmutathatsz más cégeknek.

4. Weboldal és közösségi média

És ha eddig nem csináltál volna egy weboldalt és social media csatornákat, mint Facebook és Instagram oldalt, akkor eljött az idő. Ennél a pontnál már vannak referenciáid - kommunikáld őket ezeken a felületeken.

Egy weboldal teli referenciákkal hitelessé fog tenni Téged az egyszerű látogatók és a potenciális ügyfelek előtt is, hiszen lesz hol megtekintsék a munkáidat.

A közösségi oldalaidon pedig lépésről lépésre egyre több emberhez juthatsz el. Néhány hónap után akár már innen is jöhetnek megrendeléseid.

A munkák többségét persze a meglévő ügyfélkör fogja biztosítani és az ő ajánlásaik. Ha elégedettek veled, akkor szívesen ajánlanak be Téged más cégekhez is – akár némi jutalék ellenében a részedről.

Célszerű az első néhány munka után is folytatni a céges megkereséseket. Referenciákkal a hátad mögött már nem kell feltétlenül ragaszkodnod az ingyenes munkákhoz.

helloquence-51716-unsplash.jpgA fentebb leírtak nem a képzelet szüleményei. Én a saját marketing ügynökségemet indítottam el így korábban és több barátom és ügyfelem is hasonlóan kezdte. Nulla, vagy minimális tőkebefektetéssel, ingyen munkákkal, a szakmába való mélyebb beletanulással és csak ezt követően fizetősen működve.

Nem egy sétagalopp egy ilyen vállalkozást elindítani, már rengeteg munkát igényelhet az is, hogy eljuss az első fizetős ügyfélig. Nem garantált a siker, csak nagyon sok energia befektetéssel lehet itt is eljutni addig, hogy ebből éljen meg az ember. Mindezek mellett nincs meg az a lehetőség, hogy pénzügyileg belebukj a vállalkozásba és teljesen tönkremenj, hiszen nem invesztáltál bele komolyabb összeget.


Olvasd el a következő cikkeket is!

- Hogyan lettem 21 évesen egy marketing ügynökség tulajdonosa?

- 5 vállalkozás ötlet, ami 0 forintból megvalósítható


►►►►
 

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velem? Nézz szét a weboldalamon, vagy írj egy emailt az info@thebusiness.hu címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr4614169431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.