A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Ha önzetlenül adsz, akkor azt vajon vissza is fogod kapni?

2018. augusztus 01. - Müller.Péter

Nemrég egy régi ismerősömmel beszélgettem arról, hogy vajon üzleti szempontból van bármi értelme annak, hogy folyamatosan „adsz” miközben ezért cserébe nem kérsz semmit. Érdekes gondolat ez a mai környezetben, ahol gyakorlatilag megállás nélkül ömlik ránk mindenhonnan a nagy multik termékpromóciója és ahol az értékesítők szinte le akarják nyomni a torkunkon a termékeiket.

ben-white-170529-unsplash_1_1.jpg

1. Saját tapasztalatok

A beszélgető partneremnek azzal érveltem az önzetlenül adás stratégiája mellett, hogy itt van a saját vállalkozásom, a The Business. 2 éve gyártom a tartalmakat marketinges és üzleti témákban, miközben érintem az önfejlesztést és a vállalkozói gondolkodást is - ez nagyjából 180 cikket jelent és 1000-nél is több Facebook poszot az utóbbi 2 évben.

Hogy ezek közül hány volt olyan jellegű, amelyikben az egyik marketinges szolgáltatásomat szerettem volna eladni, egy kezemen össze tudnám számolni.

Megpróbáltam mindig arra összpontosítani, hogy segíteni tudjak azoknak, akik követik az oldalamat, a szolgáltatásaim promózása nélkül. És az érdekes az, hogy anélkül, hogy az olvasóim arcába nyomtam volna a saját szolgáltatásaimat, így is rendkívül megérte ez az elmúlt 2 év.

Méghozzá azért, mert egy ideje hetente 2-3 vállalkozó keres meg a tartalmaim hatásásra, hogy szeretne velem együttműködni. A többségük még a szolgáltatásaimat se ismeri, de van egyfajta jó előérzetük a munkámmal kapcsolatban.

Nem érzik, hogy el akarnám adni magamat, vagy mindenképpen pénzt szeretnék csinálni belőlük és emiatt könnyen fordulnak hozzám és jobban is adnak a véleményemre a közös beszélgetéseink során.

Vegyünk egy másik példát is!

rawpixel-558596-unsplash_1.jpg

2. Amikor az a cél, hogy eladj valamit

Több olyan üzleti beszélgetést is volt szerencsém hallani, amelyeben az egyik fél az első pillanattól kezdve folyamatosan a saját szolgáltatásai felé vitte a beszélgetést. Mindig sikerült ott kikötni, hogy ő tudja a tökéletes megoldást a másik számára és ezt ő végre is tudja hajtani.

Ezeknek a beszélgetéseknek a többsége ugyanúgy ért véget: a szolgáltatást nem sikerült eladni, mert a másik fél felhúzta a falat a fejében és érezte, hogy itt most nagyon el akarnak adni számára valamit. 

Ezzel szemben azok az üzleti beszélgetések, ahol az egyik fél a másik problémájának a megértésére és megoldására törekedett a tudása legjavának a felhasználásával és a saját szolgáltatása említése nélkül, a legtöbbször pozitív eredménnyel zárult. A másik fél nagyon örült, hogy kapott hasznos nézőpontokat és használható megoldásokat és a beszélgetés végén úgy érezte, hogy érdemes lenne saját magát a másik szakértelmére bízni.

 

Tapasztalatom szerint megéri önzetlenül adni. Ha az embereknek tényleg hasznos, amit csinálsz, akkor hosszabb távon meg fog térülni ez az önzetlenség. Könnyebben fognak hozzád fordulni, szívesen fognak tanácsot elfogadni tőled és nagy bizalommal keresnek majd akkor, amkor segítségre lesz szükségük.


Olvasd el a következő cikkemet is:

- Miért ennyire sikeres az ember a Tesla mögött?

►►►►
 

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velem? Nézz szét a weboldalamon, vagy írj egy emailt az info@thebusiness.hu címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr314147495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.