A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

4 gyakori hiba, amely tönkreteheti a rendezvényedet

2018. július 24. - Müller.Péter

A tapasztalat azt mutatja, hogy az események több mint fele teljes bukással ér véget. A szervezők többsége ilyenkor leroskad egy székre és azon mereng, hogy miért nem történt úgy minden, ahogy azt előre eltervezte. A válasz nagyon egyszerű: olyan tipikus hibákat követnek el, amelyek már jó előre tönkretették a rendezvény sikerének még a  legapróbb lehetőségét is.
nick-karvounis-76125-unsplash_1.jpg

De vajon melyek ezek a tipikus hibák?  

1. A rendezvényed mindenkinek szól

Jól meghatározott célközönség nélkül olyan belevágni egy rendezvény szervezésébe, mintha tankolni szeretnél menni autó nélkül – meg lehet próbálni, de túl sok értelme nincsen.

Számtalan cég azon vérzik el, hogy jobb ötlet híján mindenkinek hirdetni próbál. A marketingben azonban van egy olyan alapszabály, amely a következőképpen szól:

Ha mindenkinek el akarsz adni valamit, akkor senkinek sem fogsz!

Ez tökéletesen igaz a mi esetünkben is. Egy vállalkozóknak szóló rendezvényre ne akarjunk a céges hierarchia alján lévő munkatársakat becsábítani, mert egyszerűen nem nekik szól a rendezvény. Persze lehet, hogy lenne a rendezvénynek 1-2 olyan aspektusa, amely esetlegesen őket is megszólíthatja – de Te az értékes időt, energiát és hirdetési kapacitást olyanokra pazarolsz, akik nem tartoznak bele a a célközönségedbe.

2. Nincs célja a kommunikációdnak

Sokszor tapasztalható, hogy a kifelé irányuló kommunikáció céltalansága okozza a rendezvény vesztét.

A kommunikáció céltalansága akkor érhető tetten, amikor hirdetésről hirdetésre más témát vet fel a szervező. Maradva a vállalkozói rendezvény példájánál: ha a rendezvény témája a vállalkozói időhiány, akkor az legyen a középpontban és azt kommunikáljuk. Ne vonjuk be a munkaerőhiányt, a szervezetlenséget és más, a témától teljesen eltérő dolgokat.

Az emberek összezavarodhatnak, ha a korábban kommunikált témáktól teljesen elütő dolgokat olvasnak. 

Találd meg azt a témát vagy gondolatot, amely köré felhúzhatod a rendezvényed kommunikációját. Ha ez a téma tényleg releváns a célcsoportod számára, akkor az üzeneted be fog találni. A konzisztens kommunikáció meg fogja hozni az elvárt eredményt!

fancycrave-440143-unsplash_1.jpg

3. A rendezvényed témája nem releváns a célközönséged számára

Néhány sorral ezelőtt már említettem a rendezvényed témájának a relevanciáját, amely az egyik, ha nem a legfontosabb összetevője a rendezvényed sikerének.

A téma kiválasztásnál gyakorlatilag eldől, hogy az érdekelni fogja vagy sem a célközönségedet. Egy olyan téma, amely nem releváns számukra eladhatatlan – még a legjobb marketinges sem fogja tudni megtölteni Neked!

A téma kiválasztását ne hagyd a megérzéseidre. Ülj le és gondold végig, hogy...

... mi az, ami teljesen lázban tartja a közönségedet?

... mi az a tárgykör, amelyben szeretnének plusz információkat megtudni – akár pénzért is? 

Ha erre a két kérdésre megvan a válaszod akkor jó úton jársz. De nem ártana biztosra menni, ezért érdemes lenne megtudnod, hogy mi jár a piacod fejében. Kérdezd meg őket, vagy végezz el egy rövid felmérést a körükben. Így közelebb juthatsz a megoldáshoz!

4. Rossz (vagy nem elég) csatornát használsz a rendezvényed megtöltésére

Megvan a célközönséged, az üzenetedet konzisztensen kommunikálod és a témád is releváns a közönséged számára, de még mindig töltődnek a helyek. Hol a hiba?

Valószínűleg nem a megfelelő csatornákat használod!

Tegyük fel, hogy a célközönségedet a 18 és 25 év közötti egyetemisták adják. Próbálkoztál már a Facebookon hirdetni számukra és lett is néhány jelentkeződ, de a helyek 70 százaléka még mindig szabad. Túl nagy a hirdetési verseny és amúgy is elegük van már a Facebookos hirdetésekből.

Egy kis kutakodás után azonban rájössz, hogy az Instagramot a többségük használja – és az Instagramon még kevesebb hirdetés is vonja el a figyelmüket. Ezért elindítasz egy kampányt ezen a platformon is és újabb jelentkezőkre bukkansz.

daniele-riggi-635135-unsplash_1.jpg

Majd miután beszéltél néhányukkal megtudod, hogy van néhány blogger, akiket nap mint nap szívesen olvasnak. Így megkeresed ezeket a bloggereket és megállapodsz velük, hogy írjanak a rendezvényedről cikket és osszák meg a követőikkel – cserébe pedig fizetsz nekik, vagy meghívod őket ingyen a rendezvényedre. A bloggerek meg is csinálják a kért dolgokat és hirtelen még több jelentkeződ lesz.

A rendezvényed teli lesz lassan. A csatornák okos használata meghozta az eredményt. Több, számukra releváns helyen is találkoztak az eseményeddel. Elsőre nem akartak rábólintani, de mivel többször kerültek vele kapcsolatba, több impulzus érte őket, ezért a döntést is könnyebben hozták meg.

 
Kapcsolódó cikkek:

- 4 ok, amiért egy cégnek rendezvényeket KELL tartania!


►►►►
 

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velem? Nézz szét a weboldalamon, vagy írj egy emailt az info@thebusiness.hu címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr6414127943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.