A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Az ember, aki meghódította az internetet - Gary Vaynerchuk

2018. július 17. - Müller.Péter

A fehérorosz születésű, ma már világhírű amerikai vállalkozó, Gary Vaynerchuk többszörös best seller író és 11,5 milliós követő táborral rendelkező marketing guru, aki mögött ott áll a nyugati üzleti világ apraja-nagyja. Megkerülhetetlen, ha a modern kori marketingről, üzlethez való hozzáállásról és cégépítésről van szó.

if-ad470_bet_p_20180404150615.jpg

Néhány szó róla: a karrierje kezdetén az édesapja ital vállalkozását varázsolta a semmiből egy 60 millió dolláros céggé, modern marketing eszközök alkalmazásával, majd a 30-as évei közepén, miután elhagyta az édesapja cégét, saját marketing ügynökséget alapított, VaynerMedia néven. A VaynerMedia ma már egy több százmillió dolláros ügynökséggé nőtte ki magát, ami a világ legnagyobb vállalkozásaival dolgozik együtt.

Gary Vee egy igazi jelenség. Gary Vee-t sokan úttörőnek tekintik mind a vállalkozás, mind a marketing területén és napi szinten milliók követik a tartalmait. Az internet egyik legerősebb személyes márkáját tudhatja maga mögött, aminek köszönhetően egy rendkívül erős közösség épült köré.

Minek köszönhető ez a kiemelt státusz?

1. Őszinteség

Gary nem fél kimondani, amit gondol. Brutálisan őszinte tud lenni, nem tartja meg magának a gondolatait és simán megmondja egy ügyfelének, vagy egy követőjének, ha szerinte az adott személy rosszul gondolkodik valamiről. Nem szokott fölöslegesen jópofizni, hanem egyenesen az ember arcába mondja a véleményét. Ez az őszinte viselkedés pedig valahol megnyerő.

Méghozzá azért megnyerő, mert őszintén beszél arról is, hogy szerinte mit kellene tennie a másiknak, milyen eszközökkel építheti fel a cégét egy kezdő vállalkozó, mit kellene tennie egy fiatalnak az egyetem után, hogyan találjon rá az ember a saját útjára, vagy milyen millió dolláros lehetőségeket lát ma az üzleti világban.

Tényleg érződik rajta, hogy őszintén segíteni szeretne az embereknek, még néha a maga kissé modortalan módján is. A nyers megjegyések mögött ott van a segítség szándéka. És ha elfogadjuk a nyersségét, akkor könnyen rájöhetünk arra, hogy rendkívül hasznos dolgokat mond el, minden egyes bejegyzésében.

image_uploaded_from_ios_1024-e1523632132168.jpg

2. Tartalom, tartalom és még több tartalom

A Gary körüli felhajtást nem a szél hordta össze, sokkal inkább az elképesztő mennyiségű tartalom, amivel az internetet áraszta ja. Gary stratégiája a következő: adni, adni és adni, méghozzá ingyesen. Ő maga is gyakran hangoztatja, hogy az ingyenes tartalmak a sikerének a kulcsa.

Gary a Facebook, az Instagram, a Twitter, a Youtube és még számtalan másik közösségi oldalát nem arra használja, hogy eladjon. Szökőévente van olyan bejegyzése, ami promóciós jellegű. Folyamatosan biztosítja a hasznos tartalmat, a magvas gondolatokat és az inspiráló példákat, komplett 1 és 2 órás előadásait teszi nyilvánossá a nagyközönség számára, sikeres üzletemberekkel, sportolókkal, véleményvezérekkel való üzleti beszélgetéseit osztja meg nap mint nap, minden egyes csatornáján.

Napi szinten akár 50-60 tartalmat is megoszt, minden platformját figyelembe véve! Nem spórolja ki az információkat sehonnan. Ezt pedig a közönség imádja.

Gary mögött egyébként egy 17 fős stáb áll, akik minden egyes lépését felveszik és a felvett anyagokat fogyasztható formába öntik, minden egyes platformra.

gary-vaynerchuk-1-gty-thg-180330_hpmain_16x9_992.jpg

3. A jelenkor legerősebb fegyvere: a videó

Gary Vaynerchuk nagyon jól tudja, hogy hogyan jussa el az üzenetét célközönségéhez. Nagyon is tisztában van azzal, hogy a videókban mekkora potenciál van: a közösségi médiában megjelenő tartalmak közül ezek érnek el messze a legtöbb emberhez, köszönhetően a felületek algoritmusainak.

Egy kis ízelítő Gary videós tartalomstratégiájából:

  • Youtubeon 1.4 millió feliratkozója van, minden egyes nap megoszt egy videót és összességében több, mint 110 millióan látták a csatornáján lévő videókat.
  • Instagramon 3.4 millióan követik, napi szinten 2-3 rövid videót oszt meg a követőivel, amelyeket átlagosan 5-600.000 meg is néznek.
  • Facebookon 2.8 millióan követik és napi szinten itt is nagyjából 2-3 videót tesz közzé – ezek a legjobb aktivitást mutató tartalmai is.


Olvasd el a következő cikkeket is!

- 3 szabály a sikeres élethez Elon Musktól

- 3 blogger, aki millió dolláros vállalkozást épített


►►►►
 

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velem? Nézz szét a weboldalamon, vagy írj egy emailt az info@thebusiness.hu címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr2714104725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.