A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Miért lett az év üzlete Cristiano Ronaldo torinói átigazolása?

2018. július 11. - Müller.Péter

A futball ma már nem csapatokról, sokkal inkább egyénekről, személyes márkákról szól – mondja több futball szakértő is. Nem az én tisztem eldönteni, hogy ez mennyire globális jelenség, vagy sem, egy viszont biztosan kijelenthető: Cristiano Ronaldo július 10-i átigazolása az aktuális BL győztestől az olasz rekordbajnok Juventushoz, a személyes márka erődemonstrációja volt. Mindjárt mutatom, hogy miért!

cristiano-ronaldo-juventus-deal.jpg

De mielőtt magával az átigazolással foglalkoznánk, kicsit térjünk rá Ronaldora.

1. A futball legnagyobb sztárja 

Ronaldo ma a futballvilág legnépszerűbb márkája. Korunk 2 legmeghatározóbb futballistájának az egyike, milliók példaképe, és a világfutball ikonja. És arról sem érdemes elfeledkezni, hogy a világmárkák egymást taposva harcolnak Ronaldo kegyeiért.

Az utolsó állítást boncolgassuk kicsit. Egy tavalyi Forbes cikk 2016 és 2017 nyara közötti egy éves időszakban elemezte a legsikeresebb sportolók közösségi média felületeit és az ezekből generált bevételeket. A következő eredmények születtek:

Ronaldo már ebben az időszakban is a legnagyobb követőtáborral rendelkező sportoló volt a világon, minden közösségi média felületet figyelembe véve több, mint 276 millió (!) követővel. A vizsgált 1 éves időszak során 580 olyan bejegyzése volt ezeken a felületeken, amelyek különböző cégek számára készültek marketing célból. Az 580 bejegyzésre átlagosan több, mint 1.1 millió like, megosztás és komment érkezett.

Ennek az 580 bejegyzésnek pedig összességében 935 millió dolláros hozadéka volt! Ez leosztva egy bejegyzésre átlagosan 1.6 millió dollárt jelent!

Csak összehasonlításképp, a lista második helyén álló Neymar, 164 millió követővel rendelkezett az adott időszak végén. 255 szponzorált bejegyzése volt, amelyek összességében 124.5 millió dolláros értékkel bírnak. Ez posztonként kevesebb, mint fél millió dollárt jelent. 

Óriási a kontraszt a két sportoló között, ebből a szempontból.

Érdekesség, hogy a listán a világ másik legmeghatározóbb játékosa, Messi „csak” az 5. helyen szerénykedik – messze nem annyira eladható márka, mint Ronaldo.

Egyébként Ronaldo teljes követettsége mára már átlépte a 300 milliót!

fbz5ts3.jpg

2. Az átigazolás és az „online népvándorlás”

Július 10-én megtörtént az, amire 1-2 hónappal ezelőtt senki sem számított: Cristiano Ronaldo elhagyta az európai topfutball trónján 3 éve ülő Real Madridot. Ronaldo új klubja a torinói székhelyű Juventus.

Az átigazolás valóságos online népvándorlást indított el a közösségi médiában. Ronaldo követőinek jelentős része elsősorban nem egy csapatért szurkol, sokkal inkább magáért Ronaldóért. Ezért az átigazolással együtt ők maguk is átigazoltak a Real Madridtól a Juventushoz.

Számokban kifejezve ez annyit jelent, hogy alig egy este leforgása alatt a Juventus hivatalos közösségi oldalainak a követettsége több, mint 500.000 fővel nőtt! Ehhez 24 óra sem kellett.

Ez a szám pedig várhatóan több millióra fog rúgni a következő napokban, hetekben.

És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy néhány hónapon belül hány százezer, vagy millió ember fog Juventusos Ronaldo mezben ülni a tévé előtt és várni a legnagyobb kedvencét, hogy pályára lépjen. És vajon a Ronaldóra kiadott 117 millió eurós összeg hány hónap múlva fog átfordulni pozitívba a torinóiaknál? 

Ne legyünk álszentek, az olasz rekordbajnok nagyrészt a Ronaldot övező gazdasági erőt vásárolta meg ennyi pénzért. Egy 33 éves játékosért, ennyit soha nem adott volna senki – hacsak ez a játékos nem Ronaldo, aki a világ összes futballszerető tekintetét a torinóiakra fogja irányítani és ezzel az olasz klubot gazdaságilag és presztízs szintjén egyaránt az elit klubok krémjébe fogja emelni.

Az átigazolás a modern futball egyik legátgondoltabb és minden valószínűség szerint az egyik legprofitábilisebb lépése volt.

 

Olvasd el a következő cikket is:

- 23 éves és 30-nál is több beosztottal dolgozik együtt a saját cégében

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velem? Nézz szét a weboldalamon, vagy írj egy emailt az info@thebusiness.hu címre!

 

Felhasznált forrás a 2017-es adatokhoz: Forbes.com

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr3614106353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.