A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

23 éves és 30-nál is több beosztottal dolgozik a saját cégében – egy vállalkozói sikertörténet

2018. július 07. - Müller.Péter

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy vállalkozói sikertörténetekből hazánkban csak kevés akad – főleg a fiatalok körében. Ennek ellenére itthon is vannak szép számmal olyanok, akik fiatal koruk ellenére rendkívül ügyesen építik a saját cégeiket. Közéjük tartozik Lezsák Gábor is, aki 23 évesen több vállalkozás tulajdonosa, több, mint 30 embert irányít és a legnagyobb cégét egy éves szinten 50 millió forintos vállalkozássá építette ki.

architecture-buildings-business-303159_1_2.jpg

Gáborral volt szerencsém személyesen találkozni nemrég és a története egészen formabontó volt. Nézzük is meg!

1. Kiváló üzleti érzék gyerekkorban 

Gábornak már fiatalkorában is jó üzleti érzéke volt. Jól példázza ezt, hogy alig 7 éves kisiskolás volt, amikor rájött arra, hogy a barátai nagyon szeretik a szivárványos gumicukrot, viszont a kisbolt, ahol kapható, kint van a város szélén - ami pedig messze van számukra. Ezért ő elment, vett néhány darabot, majd magasabb áron elpasszolta a többi kisgyereknek. Az elért profitból már több cukorkát tudott venni és lassanként egyre több cukorkát tudott eladni, zsebpénzre szert téve ezzel.

Ezt követte a játékok cserélgetése, a baráti társaságában hamar neki lett minden cserélgethető játékból a legtöbb. Néhány évvel később már DVD-ket árult a barátai számára.

Útközben még belevetette magát az online pókerbe is. Ebben olyannyira elmélyedt, hogy profi pókerjátékos lett belőle és 16 éves korában az online pókerből kereste meg a zsebpénzét. 

2. Egyetem, marketing és az első hivatalos vállalkozás 

Lezsák Gábor régi álma volt, hogy vezető lehessen, így amikor az egyetemi felvételi előtt a szakok listáját pörgette át, akkor a Corvinus Egyetem Gazdálkodás és Menedzsment elnevezésű szakját látva felcsillant a szeme. Ez volt az a szak, ami a legközelebb állt a vezetői képzéshez. Fel is vették ide.

Az egyetem első félévében már azon gondolkodott, hogy milyen vállalkozást kellene alapítani, hogyan lehetne egyszerre sok embernek segíteni, hogyan tudna mások életminőségén javítani. Ez a gondolat vezérelte, mikor az első félév végén belevágott az Avomed elnevezésű vállalkozásába:

Egyik pszichológus ismerőse szeretett volna néhány új ügyfelet akivel dolgozhat és ezt a vágyát vele is megosztotta. Mivel Gábor a szabadidejében – már középiskolás korától - marketinget tanult és több munkája is volt ezen a területen, úgy gondolta, hogy egy kreatív ötlettel és jó marketinggel új ügyfeleket fog tudni behozni az ismerőse számára.

A kreatív ötlet hamar meg is valósult egy pszichológiai magánrendelő formájában.

Az Avomed eleinte csak egyetlen pszichológussal működött, de az aktív marketing tevékenységnek köszönhetően hamar kinőtte magát a cég. Kezdetben csak egy-egy órára béreltek rendelőt, idővel pedig saját rendelőt nyitottak. Ma már 2 saját rendelővel működnek és több, mint 30 kolléga van a csapatban – az 50 milliós éves árbevételről és a több ezer elégedett vendégről már nem is beszélve.

Érdekesség, hogy a céget 200.000 forintos kezdőtőkével indította el Gábor.

lezsa_k_2.png

3. Úton az online marketing világába

Gábor imádja, mikor a dolgok mozgásban vannak, így miután az Avomed egy jól menő céggé nőtte ki magát és sikerült önműködővé tennie azt, úgy döntött, hogy az online marketing tapasztalatát egy új vállalkozás formájában kamatoztatja. 2016-ban az Instagram berobbant a köztudatba és ezt ő is érzékelte.

Gábor ekkor az Instagram marketing tanulmányozása felé fordult és azt tapasztalta, hogy míg külföldön egyes cégek milliókat, esetenként milliárdokat keresnek az „Instának” köszönhetően, addig hazánkban alig van olyan cég, amelyik megfelelően használja, vagy egyáltalán jelen van ezen a platformon.

Ezért 2016-ban létrehozta az „Insta szakértő” nevű vállalkozását és innentől az ügyfeleinek segített az Instagram marketingben és náluk alkalmazta azokat a marketing technikákat, amivel saját cégét is felépítette.

A szolgáltatások közül a legnépszerűbb az úgynevezett „követőszerzés”. (Ez nem követő vásárlás, hanem itt valós emberek önként követik be a megrendelő profilját, miután interakciókkal felhívja magára a profil az emberek figyelmét.) Elmondása szerint bizonyos módszerek és szoftverek segítségével havi szinten egy cég, vagy egy híresség számára több ezer követőt gyűjt össze – új vásárlókhoz és széles közönséghez segítve a megrendelőt.

Egyes ügyfeleknél akár havonta 10.000-nél is több követőt sikerül összehozniuk, ami a piacon egyedülálló mennyiségnek számít.

Az elmúlt 2 évben Lezsák Gábor és marketinges csapata 150-nél is több céggel dolgozott együtt és olyan ügyfeleket tudhatnak a soraikban, mint az ismert televíziós személyiséget, Megyeri Csillát.

img-0010_1.JPG

4. Folyamatos önképzés

A Gáborral való beszélgetésem során újra és újra előkerült az önképzés motívuma.

Nem a semmiből vált profi pókerjátékossá 16 éves korában, hanem annak köszönhetően, hogy akár napi 8-10 órákat is belerakott a tanulásba. 17 évesen a pókerezéshez hasonló módon tanulta meg a programozást is – a két tudást összegyúrva pedig összerakott egy olyan programot, ami önmagától játszott online póker asztaloknál és kereste a pénzt számára.

Ez a programozói tudás segítette az Instagram esetében is, hiszen lefejlesztett egy olyan szoftvert, aminek köszönhetően csak és kizárólag magyar követőket szerez az ügyfelei számára – ellentétben más cégekkel, ahol külföldi követők is becsúsznak.

Gábor a marketingbe is ilyen, úgynevezett autodidakta módon tanult bele, 17 éves korától kezdve.

A fiatal korában elért sikerei nem a szerencsének, vagy valamilyen befektető pénzügyi támogatásának volt köszönhető. Sokkal inkább annak, hogy hajlandó volt elsajátítani azokat a kulcsképességeket, amelyek segítségével sikerre tudta vinni az ötleteit.

 

A beszélgetésünk során végig úgy éreztem, mintha Lezsák Gábor már legalább 15-20 éve komoly vállalkozó lenne, miközben  még csak 23 éves. Rendkívül profi és elkötelezett, hajlandó beletenni a munkát a projektjeibe. Sugárzik róla, hogy imádja, amit csinál és tényleg a kollégáiért és az ügyfeleiért dolgozik.

És egy biztos: az ő példája a tökéletes bizonyíték arra, hogy már szemtelenül fiatalon is rendkívül sikeres lehet az ember.

Ha vállalkozó vagy, mindenképpen nézz rá Gábor Instagramos weboldalára, mert nem fogsz hozzá hasonló szakértőt találni Magyarországon.



►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velem? Nézz szét a weboldalamon, vagy írj egy emailt az info@thebusiness.hu címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr914099473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.