A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Hogyan modernizálta magát a világ egyik legjobb egyeteme?

2018. június 18. - Müller.Péter

A University of Western Australia (UWA) - ami egyébként Nyugat-Ausztrália legrégebbi egyeteme - híres arról, hogy évről-évre a világ top 100 egyetemének listáját színesíti. Ugyanakkor ez az előkelő helyezés 2012-től gyors zuhanásnak indult, amire válaszul az egyetem vette a bátorságot, hogy modernizálja magát. Na de hogyan modernizálhatja magát egy olyan intézmény, ami gyakorlatilag egy másik évezred alapjaira épült fel?

vadim-sherbakov-194-unsplash_1_1.jpg

1. Modernizáljuk az évezredek hagyományát

Miután az egyetem vezetői belátták, hogy az intézmény „megöregedett” és képtelen versenyre kelni a világ vezető egyetemeivel, egy modernizálási terv kidolgozásába kezdtek bele. A modernizálási terv széleskörű marketingkampány képében vált valóra, ami olyan részekből állt, mint például:

  • 15 és 30 másodperces reklám spotok megjelentetése,
  • cikkek megjelenése a nyomtatott sajtóban,
  • és kültéri reklámplakátok kihelyezése.

A reklámok mellett különböző változások is történtek az egyetem életében. A több mint 40 éve használt címert digitális eszközökre optimalizálva frissítették, a feliratokat egy új, színesebb és kerekebb betűtípus megalkotásával tették sokkal barátságosabbá, magát az egyetem „márkáját” pedig teljesen modernizálták.

A márka modernizálásának egyik jele a az egyetem küldetésének a megváltozása volt: a haladás helyett az új szlogent az „elérhetetlen elérésében” (Pursue impossible) fogalmazták meg.

Azt felismerve, hogy a világot lényegében mindig is azok mozgatták, akik a látszólag ennek az elérhetetlennek az eléréséért küzdöttek, az egyetemi promó videóban is erre helyezték a hangsúlyt. Abban a pillanatban, hogy a főszereplő megáll célja elérése előtt, a világ is hirtelen mozdulatlanná dermed.

Ezt a gondolatot a videó alatti kommentár is egyértelműen tudatosítja a nézőkben:

Mikor megállunk, akkor a világ is velünk együtt áll meg. Tehát kövesd az álmaidat. Csak addig lesznek lehetetlenek, amíg meg nem valósítod őket.

Fontos továbbá azt is kiemelni, hogy a nyugat-ausztráliai gyökerek mellett a napjainkban egyre fontosabbá váló globális versenyképességre is igen nagy hangsúlyt fektettek, így főhősünk Perth-ből indulva a világ számos pontján felbukkan a cél felé vezető úton, legyen az Szingapúr vagy New York mozgalmas utcáin, egy dzsungelben vagy épp a sivatagban. Látszólag az egyetlen elem, amit megtartottak az egyetemi imázs újjáépítése során, az az évszázados mottó a bölcsességre törekvésről (Seek wisdom).
fabian-mardi-119790-unsplash_1_1.jpg

2. A hallgatók a középpontban 

Végül, de nem utolsó sorban, a modernizálás során arra is kiemelt figyelmet fordítottak, hogy az egyetem intézményi jellegének háttérbe szorításával a már ott tanuló és a jövőbeli hallgatókra helyezzék a hangsúlyt.

Érdekesség egyébként az egyik kampányban megjelenő YOUWA szójáték. A YOU (Te) és WA (Nyugat-Ausztrália) egymás mellé helyezésével úgy érezhetjük, hogy változatlanul a diákok állnak a középpontban. Hogy ez a tanév során milyen erőteljesen jelenik meg, bizonyítják  az olyan apróságok, mint például:

  • az ingyen kávé és egy elkülönített szárny mestereseknek a Business Schoolban,
  • a vizsgaidőszakban 24 órában nyitva tartó könyvtár,
  • a stressz-csökkentő apró ajándékcsomagok,
  • és a campuson a legstresszesebb időszakokban fel-felbukkanó pop-up állatsimogató.

3. Mennyire volt sikeres a modernizáció?

Így Magyarországról nehéz lenne átfogó választ adni a kérdésre, azonban egy biztos: az egyetem a világranglistán újra elindult felfelé. Miután az UWA kiesett a világ legjobb 100 egyeteme közül 2016-ban, egy évvel később vissza is tért a legjobbak közé és azóta is stabilan tartja a helyét.


Olvasd el az alábbi cikkeinket is!

- Hogyan válj érdekessé Spártai módra?

- Miért ennyire sikeres az ember a Tesla mögött?

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr9314056430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.