A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

4 zseniális könyv, aminek ott a helye a polcodon

2018. május 29. - Müller.Péter

Olyan könyveket keresel, amelyek rendkívük érdekesek, szinte olvastatják magukat és hozzáadnak valamit az életedhez? Akkor a legjobb helyen jársz, hiszen összegyűjtöttem 4 olyan könyvet, amelyek a szó szoros értelmében zseniálisak és érdemesek arra, hogy elolvasd őket!

c576c1352e7abda639789374b20369ad_1_1.jpg

1. Dale Carnegie - Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket 

Dale Carnegie klasszikusát sokak szerint az iskolákban kellene oktatni és ezzel az állítással én is egyetértek. A könyv először 1937-ben jelent meg, de a benne leírt gondolatok aktuálisabbak, mint valaha.

A könyv fókuszában az emberekkel való bánásmód alapjai és a kommunikáció állnak. Első olvasásra a könyv valódi hidegzuhany lehet a többség számára, hiszen a belénk rögzült rossz emberkezelési és kommunikációs szokásokkal már néhány oldal után szembesülhetünk. Jó hír, hogy a szerző gyakorlati példákat hoz arra, hogy hogyan javíthatunk ezeken és válhatunk megnyerő és népszerű személyekké.

Néhány gondolat a könyvből:

  • A népszerűség alapja: Őszintén érdeklődj mások iránt!
  • Ha tévedtél, ismerd el azonnal! Ha Te engedsz, gyakran többet kapsz, mint amennyit vártál!
  • Beszélj a másokat érdeklő dolgokról! Ne azzal kezd, amiről te akarsz beszélni, hanem ami a másikat különösképp érdekli.
  • Szólítsd a nevén a másik embert! Mindenki számára a saját neve az anyanyelv legszebb és legfontosabb szava.
  • Amikor valakivel beszélsz, soha ne azzal kezd, amiben eltér a véleményetek! Ehelyett beszélj arról, amiben egyetértetek.
     

2. Robert B. Cialdini – Hatás

Ha kíváncsi vagy arra, hogy hogyan befolyásolnak minket a reklámok, hogyan vesznek rá minket mások, hogy rábólintsunk olyan dolgokra, amelyekkel legszívesebben nem is foglalkoznánk és hogyan adnak el nekünk értékesítők olyan dolgokat, amelyekre nincs is szükségünk, akkor ez a könyv Neked szól!

Az üzleti életben alapvető fontosságú, hogy képesek legyünk másokra hatást gyakorolni. A könyv rengeteg gyakorlati példán keresztül mutatja be azt, hogy hogyan ellenálljunk a rossz szándékú befolyásolási próbálkozásoknak és mi magunk hogyan tudjunk másokat rávenni arra, hogy támogassák a mi törekvéseinket.

Igazi alapmű minden üzletember számára.

stocksnap_tjitmpyyw8_1_1.jpg

3. John Purkiss és David Royston-Lee - Énmárka

„Énmárkánk egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából.” – Jeff Bezos

Énmárkával mindannyian rendelkezünk, csak erről a legtöbben nem tudunk. Pedig egy jó énmárka eladhatóvá teszi az embert. Könnyebben juthatunk munkához, nagyobb valószínűséggel léptetnek elő, szívesebben kötnek velünk üzletet, és néha a hírünk minket is megelőz – és ez csak egy szelete annak, amit egy kiváló énmárka biztosíthat számunkra.

A könyv különböző példákon és feladatokon keresztül mutatja be és vezeti végig az olvasót a következő pontokon:

  • Hogyan építhetjük fel a személyes márkánkat?
  • Hogyan tehetjük kedvezőbbé mások rólunk szóló véleményét?
  • Hogyan építhetünk kiváló kapcsolatokat?
  • Hogyan növelhetjük az ismertségünket?

4. Robert Greene – A kiválóság hatalma 

„A kiválóság nem a született zsenik kiváltsága, nem is a szerencsén múlik – egyszerűen tudatosan törekedni kell a szakterületünkön a tökélyig fejleszteni magunkat.” – mondja a könyv írója, Robert Greene.

Az író nem kisebb feladatra vállalkozott, mint hogy több ismert történelmi személy példáján keresztül mutassa be, hogy hogyan válhat gyakorlatilag bárki kiválóvá. A bemutatott történelmi személyek között olyan emberek szerepelnek, mint például Charles Darwin, Benjamin Franklin, Leonardo Da Vinci, vagy Albert Einstein, akiknek az élettörténetei már önmagukban rendkívül tanulságosak, de az író megjegyzései mindezt még egy szinttel magasabbra emelik.

A könyv olyan témákat boncolgat, mint például a hivatás megtalálása, a mentorok szerepének fontossága és a kreativitás szerepe a kiválóságban.


Kapcsolódó cikkek:

- 3 trükk, amivel látványosan produktívabbá válhatsz a munkádban

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr4713964652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.