A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Hogyan gyűjtöttünk össze 150 résztvevőt 9 nap alatt egy ismeretlen rendezvényre?

2018. április 30. - Müller.Péter

Van úgy, mikor semmi sem szól melletted. Kissé ezt éreztük, mikor nemrég egy új, induló céges ügyfelünk nyitó rendezvényének a kampányát elvállaltuk. 9 napunk volt arra, hogy egy teljesen ismeretlen cég teljesen ismeretlen rendezvényére összehozzunk 100 főt nagyjából 25-30.000 forintos marketing költségkerettel.

nick-karvounis-76125.jpg

Az induló divatcégnek az első találkozásunk pillanatában (9 nappal a rendezvény előtt) még Facebook oldala sem volt, a weboldal tervezés alatt állt, a partnercégek számát is meglehetett számolni 1 kézen - nem sok jóval kecsegtetett a jövő.

Szerencsére az igencsak ingatag helyzet ellenére volt egy nagy előnyünk: a divatcég koncepciója.

1. A koncepció

Azt mindannyian láthatjuk, hogy ruha márkákat piacra dobó divatcégekből szinte Dunát lehetne rekeszteni. Viszont kevés olyan vállalkozás van, aminek a célja, hogy egy helyre gyűjtse a feltörekvő magyar designerek ruháit és így imponáljon azoknak, akiknek elegük van a fast fashionből és szeretnének igazán egyedi ruhákban járkálni az utcán. 

A két tulajdonos egy Andrássy utcában fekvő lakásban látta meg a tökéletes helyszínt az úgynevezett „showroom” kialakításához, ahová össze akartak gyűjteni 10-12 magyar divattervező ruháit.

A showroom koncepciója a kisebb magyar divattervezőknek is tetszett és néhányan hamar rábólintottak arra, hogy kiállítsák a ruháikat a nyitó rendezvényen. A divattervezők száma a rendezvény előtti utolsó napokban gyorsan növekedett és egyre közelebb került a két tulajdonos a mágikus 10-es számhoz, azonban még mindig volt egy nagy problémájuk.

Méghozzá az, hogy 0, azaz 0 érdeklődőnk volt a megnyitóra.

organisation-showrooms-fashion-week.jpg

2. A marketingkampány elkészítése és lebonyolítása

Itt jöttünk mi a képbe 9 nappal a megnyitó előtt. A szűkös anyagi keret nagyon bekorlátozta a mozgásterünket, azonban hamar rátalálunk a legkézenfekvőbb megoldásra

Mi a kissé lesajnált (és az esetek többségében nagyon rosszul használt) Facebook eseményben láttuk meg a lehetőséget. Muszáj volt tökéletesre csiszolnunk mind az esemény címét, mind a szövegét, mind pedig a borítóképét, ezért:

  • Újra, újra és újra áttárgyaltuk azt, hogy kinek szól az esemény (itt egy elég jól meghatározott budapesti, 22-35 közötti női célcsoportra esett a választás, akiknek a munkájukból – vagy a párjukból – kifolyólag van elég pénzük a különleges designer ruhákra, unalmasnak találják a fast fashiont és előnyben részesítik a magyar designer márkákat).
  • Meghatároztuk, hogy mik is az esemény és a cég fő értékei (magyar designer ruhák, több tervező egy helyen, exkluzivitás, változatos ruha stílusok és ingyenes stílustanácsadás a helyszínen).
  • Mik lehetnek azok az üzenetek, amik betalálhatnak a célközönségnél.

Amint ezek megvoltak össze is raktuk az eseményt a fentiek alapján. Megvolt, hogy kihez szólunk, megvolt, hogy mit ajánlunk és az is megvolt, hogy miért érdemes eljönniük.

Az eseményünk készen volt, ezért már csak forgalmat kellett rá terelnünk. Ezt két különböző módon értük el:

  1. A két tulajdonos meghívta a közeli ismerőseit és azokat az ismerősi körben lévő véleményvezéreket, akiknek a jelenléte újabb és újabb jelentkezőket tudott generálni. A 12 jelenlévő márka tulajdonosai felé is kommunikáltuk, hogy csábítsák be az ismerősi körüket és az az általuk ismert véleményvezéreket.
  2. A rendelkezésünkre álló keretből különböző, magát a Facebook eseményt promótáló hirdetéseket készítettünk el. Kész weboldal hiányában muszáj volt ezt a lehetőséget választanunk, hiszen nem igazán volt lehetőségünk egy profin kialakított felületre terelni az embereket. A legnagyobb meglepetésemre ez a megoldás rendkívül jól működött és több tucatnyian jöttek el a hirdetéseket látva. 

A kampány elindult és napról napra többen jeleztek vissza, hogy ott lesznek. De az igazi varázslat itt kezdődött.

01.jpg

3. A Facebook esemény menetelése

A Facebook eseményeknél a legtöbben elkövetik azt a hibát, hogy elkészítik az eseményt és ezt követően nem kommunikának benne semmit. Pedig a Facebook eseményekben közzétett minden egyes bejegyzést értesítésként megkapják az érdeklődők. Ha pedig naponta posztolsz, akkor naponta találkoznak az eseményeddel, minden napra akad egy-egy apróbb impulzus és jóval nagyobb valószínűséggel is fognak eljönni a rendezvény napján.

Nálunk pedig ez meg is volt. Mind a 12 divatmárka be lett mutatva az eseményben, folyamatosan kapták az újabb és újabb bejegyzéseket az emberek és ennek meg is lett az eredménye! Többen jöttek el, mint ahányan egyáltalán az „Ott leszek” gombra kattintottak.

Több, mint 150-en mentek el a megnyitó rendezvényre, ami bőven több volt, mint előtte gondoltuk volna. Sőt, több, mint 50 desingner darab el is kelt aznap. Mindenki boldogan ment haza.

Tanulságok:

  • Egy teljesen ismeretlen cég esetén sem elképzelhetetlen, hogy megtöltsön egy nagyobb létszámú rendezvényt.
  • A közönség tökéletes ismerete elengedhetetlen egy sikeres kampány lebonyolításához.
  • Akár kisebb hirdetési keretből is szép eredmények érhetők el, amennyiben a kampány többi összetevője a helyén van.
  • A Facebook esemény eredményesen használható (főleg ingyenes, csak regisztrációt igénylő rendezvényeknél).

 

Kapcsolódó cikk:

- Miért van szükséged 2018-ban is weboldalra?

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr6513639862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása