A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

3 dolog, amit a Google tanított meg nekünk

2018. január 19. - Müller.Péter

Nehéz lenne olyan embert találni a fejlett világban, aki ne tudná, hogy mire gondolunk, mikor azt mondjuk, hogy Google. A Google az elmúlt 20 év talán legnagyobb üzleti sikere, így hiba lenne, ha nem tanulnánk az ő sikerükből és ne adaptálnánk 1-2 dolgot az eredményességük összetevőiből.

google-hd-wallpaper-picture.jpg

1. Légy elképesztően jó egy dologban!

Ma a Google már nem csak egy egyszerű kereső, hanem egy nagyon szerteágazó tevékenységi körrel rendelkező óriáscég - azonban ez nem volt mindig így. A Google az indulásakor egyetlen dologban volt jó, de abban messzemenően a legjobb: az internetes keresésben.

Azzal, hogy képesek voltak egy területen példátlan teljesítményt felmutatni, hosszú távra megalapozták a jövőjüket és a későbbiekben kiterjeszthették a tevékenységi körüket.

A Google kezdeti időszaka példaként kell álljon a vállalkozók előtt: egy saját vállalkozás esetében elkerülhetetlen, hogy a cég alaptevékenységében ne legyünk kiemelkedőek, különben hamar lehúzhatjuk a rolót. Sok induló vállalkozó elköveti azt a hibát, hogy egyszerre akar mindent, de végül semmit sem csinál kiválóan.

2. Egyszerűség és letisztultság mindenek előtt!

Nehezen lehet vitatkozni azzal az állítással, hogy egy felhasználó számára nincsen egyszerűbb és letisztultabb dolog a Google keresőnél. Egy sima fehér képernyő, egy keresősávval középen – még az egyszeri felhasználó is megérti a másodperc töredéke alatt, hogy mit és hogyan kell használni. Kell ennél több? A Google sikere azt mutatja, hogy nem.

De vajon a Te vállalkozásodnak a weboldala és más online megjelenései is ennyire letisztultak? Az emberek könnyen megtalálják az általuk keresett információkat rajtuk? Egyáltalán tudják, hogy a weboldaladon belül hol kell keresniük, vagy hogy az egyes menüpontok alatt mi rejtőzik? Ha ezekre a kérdésekre „nem”, a válaszod, akkor érdemes a Google példájából tanulnod és a felhasználók és a vásárlók számára egyszerűvé tenned a felületeidet.

82e24a7f30caf34f205b14277b471acb.jpg

3. Alapozzuk adatokra a döntéseinket!

A belső megérzés, az intuíció kulcsfontosságú minden vállalkozó életében, azonban az üzleti döntéseket nem lehet minden esetben csak megérzés alapon meghozni. A Google sem tesz másképp, a döntések többsége az általuk megszerzett adatokon alapszik.

Hogy milyen betűstílust, milyen színárnyalatokat láthatunk, vagy hogy maximálisan hány fizetett hirdetést dob fel nekünk a kereső nem hasraütésszerűen találták ki. Mindent leteszteltek és a tesztek alapján bejövő adatokat elemezve jutottak el addig, amit ma láthatunk.

Ez persze nem azt jelenti, hogy az egyszeri vállalkozónak is ilyen alaposnak kellene lennie - már csak azért sem, mert nincs egy csapatnyi embere, akik éjjel-nappal az adatok elemzésével vannak elfoglalva. Azonban internetes hirdetések esetén, hírlevelek tárgymezőinél, call to action gomboknál és még sok egyéb dolog esetén jó, ha az ember több alternatívát is letesztel, hogy megtudja mi is működik igazán az ő célcsoportjánál.

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr9713571691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.