A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Vajon tényleg vége lesz a Facebooknak Zuckerberg nagy bejelentése után?

2018. január 15. - Müller.Péter

Az előző hónapokban már felfedezhettünk néhány arra utaló jelet, hogy a Facebook korlátozni fogja az üzleti oldalak ingyenes eszközeit a platformon, de arra nem sokan számítottak, hogy Mark Zuckerberg már 2018 elején ledobja az atombombát!

6dd2.jpg

„A Facebooknak vége! Mi lesz, ha még ennyi organikus elérésem sem lesz, mint eddig volt? Van értelme egyáltalán így folytatni a Facebookon való tevékenykedést? – hallottam több vállalkozó ismerősömtől a költői kérdéseket.

Amennyiben még nem hallottál Zuckerberg bejelentéséről, akkor röviden, néhány mondatban összefoglalom Neked. A Facebook nagyban át fog alakulni, köszöhetően annak, hogy Zuckerbergék az úgynevezett "aktív tartalmakra" helyezik át a hangsúlyt, tehát a likeok és a megosztások szerepét át fogják venni a reakciók és a tartalmas kommentek, illetve a videó formátumú bejegyzések (élő videók előnyben!). Ezzel párhuzamosan az alacsony aktivitást mutató, kevés, vagy semennyi kommenttel rendelkező bejegyzések pedig kis túlzással mennek a kukába!

A fenti kérdésekre a válasz egyszerű: A Facebooknak nincs vége és igen, van értelme folytatni! Az, hogy a Facebook kevesebb üzleti bejegyzést fog megjeleníteni a felhasználók idővonalán és sokkal inkább fog a platform a régi önmagára emlékeztetni, még nem jelenti azt, hogy a továbbiakban ne lehetne eredményesen működni rajta.

Aki eddig is ügyesen használta a platformot, volt egy jól kialakult követőbázisa és releváns tartalmat tudott biztosítani a közönségének, továbbra is sikeres lesz. Azok az oldalak, amelyek eddig csak közepesen vagy még annál is rosszabbul működtek, még lejjebb fognak ereszkedni a lejtőn.

Na de a millió dolláros kérdés továbbra is foglalkoztatja a vállalkozókat. Ez pedig nem más, mint hogy hogyan lehet enyhíteni az organikus elérés csökkenését és hogyan lehet továbbra is eredményesen használni a Facebookot?

A következő 4 pont segíteni fog Neked:

1. Vond be a követőidet a kommunikációba!

Mivel a Facebook eddig is azokat a bejegyzéseket fogja támogatni, ahol vannak reakciók és hosszú, tartalmas hozzászólások, ezért a továbbiakban kutya kötelességed lesz, hogy egyirányú kommunikáció helyett kétirányú kommunikációt valósíts meg a célközönségeddel!

Biztasd a követőidet a kommentelésre! Készíts olyan posztokat, amelyekben kikéred a véleményüket, vagy egy kérdést teszel fel nekik. És ezzel párhuzamosan a bejegyzéseid legyenek emberiek és hozzák közelebb a követőidet az oldaladhoz.

facebook-like-7.jpg

2. Légy releváns!

Az organikus elérés megtartásának az alapja a követőid bevonódásának a mértéke lesz, így a következőkben már tényleg nem lehet alibizni és töltelék bejegyzésekkel vagy folyamatos termékpromóciókkal telipakolni az üzleti Facebook oldaladat.

Ehelyett relevánsabbnak kell lenned számukra, mint eddig bármikor. Meg kell vizsgálnod, az oldalad korábbi bejegyzéseinek a teljesítményét és a statisztikákat elemezve megtalálni azokat a bejegyzés típusokat és azokat a témákat, amelyek esetében a legmagasabb volt az aktivitás. Amennyiben nem tudod megtalálni azokat a pontokat, ahol kapcsolódhatsz a követőidhez, egyszerűen kikerülsz az idővonalukról!

3. Használj élő videókat és sima videós tartalmakat is!

A Facebook eddig is a erősen támogatta a videó formátumú bejegyzéseket és ez a továbbiakban sem fog változni. Amennyiben szeretnéd megtartani a jelenlegi elérésedet és aktivitásodat, muszáj lesz a videós tartalmak felé fordulnod.

4. A fizetett hirdetések még mindig ott vannak!

Az organikus elérés csökkentése nyilvánvalóan nincsen ínyére a vállalkozói közösségnek, de a Facebook továbbra is rendelkezésünkre bocsájtja a legnagyobb ütőkártyáját, mégpedig az elképesztően jól célozható fizetett hirdetéseit. A Facebook hirdetéseket a változások nagyrészt elkerülik, így a továbbiakban is nagyon hatékony eszközként funkcionálhat a kezünkben és szerencsénkre hazánkban még mindig akár 5-10-szer olcsóbb, mint az amerikai vagy a nyugat-európai piacon.

A Facebook hirdetések egységköltsége persze hazánkban is egyre magasabbra szökik, de még most, 2018 elején relatíve olcsó hirdetési eszköznek minősül, így érdemes lenne kihasználni a benne rejlő potenciált, mielőtt az egységköltségek erősen megindulnának fölfelé!

 

Röviden: a játékszabályok drámai mértékben fognak megváltozni a vállalkozók számára, de ez előreláthatóan nem fogja megfojtani az eddig is eredményes Facebook oldalakat. Ha eddig jó voltál, akkor a továbbiakban is sikeres leszel. Ha pedig eddig csak alibiztél, akkor mostantól muszáj lesz rákapcsolnod, hiszen az új játékszabályok nem hagyják majd érvényesülni a gyengébb versenyzőket.

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr113572317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.