A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Minden dolgozó legrosszabb rémálma: a rossz főnök

2017. november 18. - Müller.Péter

Éppen nagyon benne vagy a munkában, mikor az ajtó kinyílik. Jól tudod, hogy ki lép be az irodába, hiszen az ajtó csak másodpercek múlva csukódik be, jelezve, hogy az illető időközben minden munkatárson végigjáratta a szemét. Majd elindul. Miközben a léptei közelednek a gyomrod összeugrik és imádkozol, hogy ne a Te asztalodnál álljon meg. Mindannyian jól tudjuk, hogy ki az a valaki, aki bejött az irodába: az összes munkatárs rémálma - a rossz főnök!

wrong-degree-choices.jpg

Nézzük meg, hogy melyek azok a jellemzők, amelyektől rossz vezetővé válik egy vezető:

1. Empátia hiánya


Sokan a munkatársaikat egyszerű eszközöknek tekintik, akiknek elég csak utasításokat adni és ők a főnök nagyszabású terveit hajszál pontosan úgy valósítják meg, mint ahogyan ő azt megálmodta… azonban van itt valami. Valami amit sok vezető a mai napig nem volt képes megérteni: a dolgozók is emberek!

Nekik is vannak rosszabb napjaik, vannak belső frusztrációik, vannak otthoni és munkahelyi problémáik, amelyek nap mint nap hatással vannak a teljesítményükre. Egy empatikus vezető képes a munkatársai érzéseit meghallgatni. Képes megdícsérni a jól teljesítő dolgozót, képes tanácsot adni a rossz passzban lévő munkatársnak és képes iránymutatást adni az ambíciózus fiataloknak.

Vajon mennyivel kötődnek jobban egy ilyen vezetőhöz az emberek? 

2. Csak a saját ötleteit tartja megfelelőnek


Hiba azt hinni, hogy a titulushoz hozzáértés is párosul. Vannak olyan területek, amelyeken a társak sokkal képzettebbek és ebből kifolyólag sokkal jobb ötletekkel is képesek előállni, mint maga a vezető. Ha egy vezető azt gondolja, hogy az ő ötletei mindig fényévekkel zseniálisabbak, mint a munkatársaké, akkor az a vezető vagy egyszerűen hülye vagy csak simán beképzelt és túlértékeli a saját képességeit.

John C. Maxwell szavaival élve:

Az önelégültség vezeti azon dolgok listáját, amiktől egy vezetőnek félnie kell.

3. A tapasztalatot helyezi a középpontba


Gyakori hiba, hogy egy vezető a munkatársak tapasztalatát többre tartja, mint a munkatársakban rejlő potenciált. Tény, hogy tapasztalatra szükség van – de a tapasztalat önmagában kevés. Lehet, hogy egyesek nem dolgoznak évek óta a szakmájukban, azonban ha ott ég bennük a tűz, hajlandóak mindent megtettni a közös célok eléréséért és elképesztő sebességgel képesek megtanulni a szakma fortélyait, akkor badarság lenne csak a tapasztalatra építeni. 

job_search_mistakes.jpg

4. Nem figyel a munkatársai szavára


Nem lehet egy csapat igazi vezetőjévé vállni, ha nem hallgatod meg a munkatársaidat. A figyelem és a meghallgatás egy lojális és tettrekész csapatot kovácsolhat össze, míg a csapat ignorálása ennek az ellentétéhez vezet. Kevés igazán ütőképes csapat épült fel úgy, hogy a vezető csak önmagát hallgatta meg.

5. Nem fejleszti a képességeit


Gyakran hallani, hogy vezetőnek születni kell és tény: vannak olyanok, akik isten adta tehetségek és elképesztő érzékük van a vezetéshez. Azonban sokan bele esnek abba a hibába, hogy elhiszik, hogy ők született vezetők, annak ellenére, hogy közel sem azok!

A beképzelt, saját hozzáértésétől elszállt vezetőre nem sok jó vár. A vezetés is egyfajta szakma, amit hosszú-hosszú idő elsajátítani és még hoszabb idő profivá válni benne. Aki pedig azt gondolja, hogy már mindent tud, szinte biztosan nem fogja sokáig megállni a helyét.

 

Ha vezető vagy, olvasod ezt és ráismersz magadra, akkor kérlek próbáld meg átgondolni a leírtakat. Sokkal jobb lesz Neked és a körülötted lévőknek is, ha képes vagy pozitív irányban változtatni!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr1413295737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.