A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Szerezz vissza napi 2 órát 3 lépésben

2017. október 29. - Müller.Péter

Elfoglalt vagy. Soha nincs elég idő egy napban, hogy mindent meg tudj csinálni, amit előre elterveztél. Nehéz a sok munka, a barátok, a család, a hobbik és az esetleges tanulás mellett mindenre időt szakítanod. Ezért ebben a cikkben bemutatok 3 lépést, amelyek segítségével akár napi 2 órát is felszabadíthatsz magadnak.

decrease-website-load-time-750x419.png

1. Az idő a Te kezedben van


Ez egy erős kijelentés lesz, de fontos, hogy megértsd: az idő a Te kezedben van, még akkor is, ha a munkád és a kötelező feladatok korlátok közé szorítanak.

Mindannyiunknak 24 órája van egy nap. És vannak olyanok, akik ezt a 24 órát sokkalta jobban osztják be, mint mi magunk.

Van, aki rettenetesen sokat dolgozik, egy sikeres vállalkozást működtet, meetingel, új ügyfelekkel tárgyal és még egy hosszú munkanap után is van ereje és ideje a családjára, a barátaira és még akár egy kis olvasásra vagy egy kis sportolásra is.

És vannak olyanok is, akiknek ha 48 órából állna a napja, akkor sem tudnának egyről a kettőre jutni. Kifolyik a kezükből az idő, nem haladnak semmivel és a nap végén búslakodva ülnek le, hiszen nem értik, hogy mi történt a napjukkal.

Első lépésként fel kell ismernünk, hogy az idő a mi kezünkben van. Mi osztjuk be és mi döntjük el, hogy mire használjuk. Ugyanígy a mi hibánk, ha kifolyik a kezünkből, a mi hibánk ha fölösleges dolgokra pazaroljuk el és a mi hibánk ha nem határozzuk meg, hogy mire is kéne fordítanunk a rendelkezésünkre álló órákat.

androidpit-best-smartphones-1309.jpg2. Az okoseszközök nem segítenek a helyzeteden


Történt már olyan veled, hogy céltalanul nyomkodtad a telefonodat? Hogy csak görgettél és görgettél lefelé a Facebook idővonalán, hogy egymás után nézted meg az aranyosnak tűnő cicás videókat és hogy bizonyos megosztó képek alatti viták kommentjeit olvastad?

Nyilván volt már ilyen. Mindannyiunkkal volt már ilyen. És rossz hír, hogy egyre többször esünk bele ezekbe a hibákba.

Szörnyű ezt kijelenteni, de a többségünk függővé vált. Az üres pillanatainkat a telefonunk céltalan nyomkodásával töltjük és a közösségi médiától sem tudunk szinte pillanatokra sem elszakadni. Sok az impulzus, rengeteg az értesítés és mi egyre inkább rászokunk az okoseszközeinkre és a közösségi médiára.

Persze ebből a csapdából is van kiút, mint ahogyan minden másból is.

Ebben az esetben is végtelenül fontos a felismerés. Be kell látnunk, hogy túl sok időt töltünk el céltalanul a telefonunkon és a közösségi média csatornáin. Ha tudatában vagy annak, hogy napi szinten akár órákat is el tudsz verni ezeken a platformokon, akkor jó úton jársz.

A következőket teheted, ha szeretnél változtatni:

a, Ne kövess mindenkit a Facebookon

A Facebook esetében azt javaslom, hogy állítsd le azoknak az embereknek, oldalaknak és csoportoknak a követését, amelyeknek a bejegyzései nem érdekelnek Téged és hagyd meg azt a néhány közeli ismerőst és oldalt amelyekre kíváncsi vagy.

Ezt megteheted a hírfolyam beállítások menüpontban.

Én a saját profilomban több, mint 500 „ismerősöm” bejegyzéseiről iratkoztam le.  Végeredményben 30 ember és 12 oldal maradt, amit továbbra is követek. Egyrészt emiatt kevesebb értesítést kapok, másrészt elképesztően kevés új bejegyzés jelenik meg az idővonalamon.

Ez bárki esetében azt jelenti, hogy jóval kevesebb impulzus éri és kevesebbet görgeti a Facebookot, hiszen minimálisra csökken az új bejegyzések száma.

b, Iratkozz le a hírlevelekről 

Egyre gyakrabban hallani üzletemberektől, hogy akár órákat is képesek naponta a bejövő emailek olvasgatásával tölteni. Tekintsünk most el a munkával kapcsolatos emailektől és fókuszáljunk azokra, amelyek hosszú távon tényleg zavaróvá tudnak válni.

Ezek pedig nem mások, mint a céges hírlevelek.

Igen, gyakran mély szakmai tudás reményében iratkozunk fel céges vagy szakértői hírlevelekre és sokszor meg is kapjuk azt a tudást, amit várunk. Az már egy másik dolog, hogy a legtöbb esetben ennek a tudásnak nyoma sincsen és ehelyett különböző termékek és szolgáltatások promócióival árasztják el a fiókunkat.

Sok levelet kapunk, és hajlamosak vagyunk sokat el is olvasni közülük. A többségük pedig csak az időnket rabolja és a fiókunkat pakolja teli szeméttel.

Mi a megoldás?

Iratkozz le az fölösleges hírlevelekről és törölj ki minden olyan levelet, amiről tudod, hogy úgy sem fogod elolvasni a jövőben.

c, Szorítsd háttérbe a Youtubeot, az Instagramot és a többi platformot

Egyelőre még bizonyítottan a Facebookon töltjük el a legtöbb időt, de rohamosan „nőnek” fel mellé más platformok is. Nem akarom ismételni magam, az előzőekben már volt szó arról, hogy sok a fölösleges tartalom és túl sok mindenre vagyunk feliratkozva.

A legjobb ebben az esetben az lenne, ha elhagynál minden olyan csatornát/oldalt/embert akinek a tartalmaira nem vagy kíváncsi és próbáld meg minimalizálni azoknak a számát, akiknek a tartalmait fogyasztani szeretnéd.

 

Persze kikövetni a tartalomgyártókat szép és jó, de a globálisabb megoldás az lenne, ha meghatároznál egy időkorlátot, amelyet ezekkel a platformokkal naponta el szeretnél tölteni. Ezzel korlátok közé szoríthatnád magadat és afelé tennél egy nagyobb lépést, hogy legyőzd a függőséget. 

Hogy ezt könnyebben meg tudd tenni ajánlom figyelmedbe a BreakFree elnevezésű telefonos alkalmazást, amivel lemérheted, hogy naponta hányszor oldod fel a telefonodat. Hidd el, az első nap végén elég nagy meglepetésként fog érni az előtted megjelenő szám.

paper-iphone-to-do-list.jpeg3. Feladatlista, napirend és időmérés 


Fontos, hogy minden nap végén meghatározd, hogy a következő napon melyek lesznek azok a feladatok, amelyeket meg szeretnéd csinálni. Ezeket a feladatokat érdemes fontossági sorrendbe állítanod, így biztosítva azt, hogy a legmeghatározóbb tevékenységeket elvégezd.

Ha megvannak a következő nap feladatai, akkor kezd el összerakni a napirendedet. Nyilván nem lehet mindent percre pontosan megtervezni, de jó ha látod órára lebontva, hogy mikor mit fogsz csinálni. Ezt kövesd a napirendedet. Így már egészen biztosan jól fogsz haladni...

Vagy mégsem?

Itt akadnak el sokan. A napirend megvalósításánál...

Ez nem is véletlen, hiszen a napirendünkbe szinte sosem kalkuláljuk bele, hogy rengeteg időt verünk el fölöslegesen. A fentebb már említett telefonnyomkodás, a TV nézés, egy extrém hosszúságúra nyúlt telefonbeszélgetés és még sok minden más teljesen felboríthatja a napirendet.

Nincs is rosszabb annál, mint egy jól megtervezett nap végén ránézni a feladatlistánkra és azt látni, hogy alig haladtunk vele.

Nézd, Te is és én is sok olyan tevékenységet végzünk, amelyet nem kellene. Ez tény és ha jobban magunkba nézünk, akkor mindannyian beláthatjuk ezt.

Azonban ez a probléma is leküzdhető. Ezért azt javaslom, hogy néhány napig vezess egy olyan listát amibe leírod, hogy mit és mennyi ideig csináltál. Ebbe a listába írj bele MINDENT. Mindent! A telefonnyomkodást, az elhúzódó beszélgetéseket, a 20 perccel tovább tartó délutáni szundikálást és mindent, amit az adott nap adott órájában csináltál. A számok torzítása nélkül.

A számok nem hazudnak. És ez a lista sem fog hazudni. Ezzel a listával felismeheted, hogy mikor és milyen dolgokon úszik el az időd, miért nem a fontos feladatainkkal foglalkozol és tudatos odafigyeléssel hol tudsz hatékonyabbá válni.

Szükséged van a visszajelzésre és egy ilyen lista megadja ezt Neked. Ha pedig tudod hol a hiba, akkor tudsz is rajta változtatni.

 

Ehhez azonban venni kell a fáradtságod, be kell látni, hogy sok időt elpazarolsz, oda kell figyelni kis dolgokra és tételesen meg is kell nézni, hogy mire figyelj oda.

Garantáltan több időd lesz, ha végig mész a folyamaton. Ennyi energiát megér, hogy hatékonyabbá és sikeresebbé váljanak a mindennapjaid!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr7813114854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.