A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Milyen az ideális munkahely?

2017. október 23. - Müller.Péter

Szerinted milyen lenne az álmaid munkahelye? Olyan fizetést adnának, hogy alig tudnád hova tenni? Kevés lenne a munka és sok szabadidőd maradna? Sokan valószínűleg így képzelnek el egy tökéletes munkahelyet. Mégis számtalan olyan hely van, ahol jól megfizetik a dolgozókat, ők mégis lázonganak. A kérdés tehát adott: milyen összetevők kellenek egy tökéletes munkahelyhez a normális fizetésen kívül?

pexels-photo-373892.jpeg

Véleményem szerint 3 alapvető dologra van szükség egy ideális munkahely megteremtéséhez: 

1. Elérendő közös célok 


Az emberek azokhoz a munkahelyekhez tudnak igazán kötődni, ahol a vezetés tudja mit akar. Ezeken a munkahelyeken tiszta, világos és a közösség által elfogadott célok kerülnek lefektetésre. Fontos, hogy ezek a célok nem csak a cég vezetőinek a fejében léteznek, hanem a munkatársak felé is rendszeresen kommunikálva vannak.

Ezekben a cégekben a vezetők jól tudják, hogy nem létezik olyan épelméjű munkatárs, aki szívesen dolgozna egy olyan cégben, ahol fogalma sincs arról, hogy mit miért kell tennie. És azt is jól tudják, hogy nem elég kommunikálni a célokat a dolgozók felé. Fontos, hogy a munkatársak tudjanak azonosulni a vállalat céljaival és hogy az ő saját egyéni céljaik megvalósulása is egybeessen a céges célokkal.

A felsővezetés részéről lehet olyat kommunikálni lefelé, hogy egy bizonyos árbevétel felett ők vesznek maguknak egy yachtot és nyáron azzal utazzák körbe a Földközi Tengert, csak sajnos ez egyetlen embert sem fog jobb munkára sarkallni (sőt valószínűleg a teljesítmény meredek esésnek indul majd). A munkatársak egyéni céljait is szem előtt kell tartania egy cégnek és azok tudatában kell lefektetniük az elérendő célokat.

2. Szabályok


Bár sokan állítják (persze jogosan), hogy a túlzott szabályozás megöli az egyéni kreativitást és az egyén motivációját, mégis el kell ismerni, hogy szabályok nélkül nincs olyan cég ami jól működne.

Könnyen beláthatjuk, hogy az előre lefektetett célok egyre nagyobb és nagyobb követelményeket állíthatnak a cég munkatársai elé, ezért a megfelelő munkakörülmények és a megfelelő előrehaladás érdekében muszáj bizonyos szabályokat lefektetni. Fontos észrevenni, hogy hosszú távon éppen a szabályok hozhatják meg mind a vezetőség mind pedig a munkatársak céljainak megvalósulását.

A szabályok teszik lehetővé, hogy a munkatársak között kialakuljon egy közös értékrend. A szabályok veszik rá arra az embereket, hogy a legjobb teljesítményt hozzák ki önmagukból. A szabályok hangolják össze az emberek munkáját és teszik hatékonyabbá a csoport működését. Szabályok nélkül káosz lenne mind az egyének munkavégzésében, mind az értékrendben, mind pedig a vállalat teljesítményét illetően.

Persze a szabályoknak is ésszerűeknek kell lenniük és mozgásteret kell biztosítaniuk a munkatársaknak. Ez a mozgástér persze munkakörről munkakörre és céges tevékenységről céges tevékenységre változhat, hiszen egy kreatív munkában muszáj nagyobb teret adni az egyénnek.

office-sitting-room-executive-sitting.jpg

3. Folyamatos visszajelzés


A célokat már lefektettük és kommunikáltuk a munkatársak felé, figyelembe vettük az ő egyéni céljaikat és a haladáshoz és a munkához szabályokat alkottunk amelyek egy keretet adtak a hatékony munkavégzéshez. A következő lépés, hogy a teljesítményről és a munkavégzésről visszajelzést is adjunk.

Az embereknek szükségük van visszajelzésre. Egy jól elvégzett munkát követően rossz érzés marad az emberben, ha nem kap visszajelzést. Egy rosszul elvégzett munka esetében pedig nem lesz tudatában az ember, hogy rosszul csinált valamit és hogy ezen változtatnia kéne.

Sok cégben jellemző, hogy a vezetők nem adnak visszajelzést az embereiknek a jó munkáról és mikor ugyanezek a munkatársak valamit elrontanak, egyszerűen leordítják a fejüket. A munkatárs zavarttá válik, hiszen számára úgy tűnik, mintha a munkája nem lenne jó. Pedig ez nem így van, a vezető egyszerűen csak a rossz dolgokról ad visszajelzést és a saját inkompetenciáját bizonyítja. Ez pedig sem a munkatársra sem az összvállalati hatékonyságra nem gyakorol pozitív hatást.

Visszajelzésre szükség van! Mindig és minden körülmények között. Egy ember csak akkor tud fejlődni, ha kap a környezetétől visszajelzést. Csak akkor tud fejlődni egy cég, ha a munkatársak tudják, hogy mit csinálnak jól és miben kellene fejlődniük. És egy munkatárs is csak akkor tud boldog lenni egy munkahelyen, ha visszajelzést kap a saját teljesítményéről!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr4013061362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.