A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

A világ legjobban fizető franchise hálózatai

2017. október 19. - Müller.Péter

Biztos, hogy hosszú éveket kell eltölteni azzal, hogy a nulláról építsünk fel egy céget?  A franchise hálózatok példája azt mutatja, hogy nem – esetükben egy kisebb-nagyobb befektetés már alig néhány év alatt visszahozhatja, vagy akár meg is sokszorozhatja az árát. Ma megnézünk 3 olyan franchise hálózatot, amely rendkívül megtérülő még 2017-ben is.

mcdonalds.jpg

1. McDonald’s


A McDonald’s-ot valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, hiszen a világ egyik legismertebb márkájáról és az egyik legsikeresebb franchise hálózatáról van szó. A McDonald’s az 1950-es évek végén nyert igazán nagy teret az Egyesült Államokban, majd terjedt el az egész világon a rendkívül jól működő hálózatának köszönhetően. 

A McDonald’s franchise hálózatának a sikere az 1950-es évek óta ugyanazokon az alapelveken nyugszik:

  • A rendkívül gyors kiszolgálást helyezik a középpontba
  • A gyors kiszolgálás érdekében tökéletesen lemodellezik az egyes ételek elkészítésének a folyamatát és ezeket a folyamatokat apró részekre szedik szét
  • Meghatározzák, hogy milyen gyorsan kell elkészülniük az ételeknek és mennyi idő alatt kell elvégezni a részfolyamatokat
  • Az ételeknek mindenhol ugyanazokból az alapanyagokból kell elkészülniük
  • A franchise partnereknek központilag megszabott irányelveket kell betartaniuk az engedélyük fenntartásához 

Egy McDonald’s gyorsétterem megnyitása a mai napig hihetetlen üzleti lehetőséggel kecsegtet bárki számára – egy átlagos McDonald’s 2,5 millió dolláros bevételre tesz szert évente. 

Azzal azonban érdemes számolni, hogy egy étterem megnyitásának különösen magas költségei lehetnek. Szakértők szerint egy étterem elindítása körülbelül 170-200 millió forint befektetést igényel – a franchise díj már önmagában is 12.5 millió forint környéként mozog!

duna_house8877.jpg

2. Duna House


Az ingatlanpiac még 2017-ben is elképesztően pörög és ez az ingatlanirodák teljesítményén is meglátszik. Különösen igaz ez a magyar
Duna Housera, amely a tökéletesen működő franchise rendszerének köszönhetően egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a magyar ingatlanpiacból – mára már 126 irodával vannak jelen.

A Duna House franchise rendszere a mélyreható képzésre és a mindenkire vonatkozó alapelvekre épül. A képzési rendszer keretein belül mindenre megtanítják a franchise partnereket, ami a sikeres irodaműködtetéséhez szükséges – a know-how kiterjed ügyfél megkereséstől kezdve a sikeres értékesítői csapat összerakásáig minden fontos részletre.

A képzési rendszernek köszönhetően a partnernek nem kell előzetes ingatlanpiaci tudással rendelkeznie az induláshoz. 

Egy Duna House ingatlaniroda indításának a költsége jelentősen alacsonyabb  a McDonald’s-hoz képest. Számszerűsítve: körülbelül 2 és 8 millió forint között mozognak az indulás költségei.

Ezek a költségek a jelenlegi körülmények között már 18-24 hónap alatt megtérülhetnek!

A Duna House sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint az elmúlt évek során megnyert díjai. A cég már elhódította az Év Franchise Hálózata díjat, az Év Innovatív Franchise Hálózata díjat és az Év Ingatlanosa elismerést is!

spar1500_shutter.jpg

3. Spar


A Spar ma 42 országban 12500 üzlettel van jelen és a 33 milliárd dollárt is meghaladja az árbevétele. Hazánkban 2012-ben indult el a cég franchise programja, és azóta több, mint 100 üzlet csatlakozott a holland kiskereskedő lánchoz.

A Spar franchise rendszere a szoros együttműködés koncepcióján alapszik. A partnerek szigorú kvótáknak kell megfeleljenek, ezek eléréséhez pedig jelentős támogatást kapnak az anyacégtől. A központ széles áruválasztékkal (több, mint 5000 árucikk), minőségi termékekkel és számos szolgáltatással (például logisztikai és marketing támogatással) segíti a franchise partnereit.

Az indulás előtt az anyacég segít felmérni a helyi igényeket is, hogy a partner már a megnyitást követően tökéletesen tudja kiszolgálni a vásárlók igényeit.

Az anyacég kiemelten támogatja a hálózat tagjait helyi és országos reklámkampányokkal egyaránt.

A Spar licenc díja 5.000.000 forintba kerül, amely 10 éves időtartamra szól. A megtérülésről pontos számokat nem lehet tudni, azonban az átlagos üzletek árbevételét valahová 25 és 30 millió forint közé tehető.

 

A 3 franchise hálózat példájából könnyen beláthatjuk, hogy hosszú évek tudatos cégépítése gyakran megkerülhető azzal, ha egy már bejáratott márka és egy jól működő rendszer kombinációjába fektetünk be. A különböző franchise hálózatok sikere megkérdőjelezhetetlen, így nem véletlen, hogy számtalan vállalkozó célkeresztjébe is bekerülnek. Ha Te magad is cégalapításon vagy befektetésen gondolkodsz, akkor jól járhatsz, ha hasonló franchise hálózatokban próbálsz szerencsét!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr6513025696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.