A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Te meddig tudsz figyelni?

2017. szeptember 21. - Müller.Péter

Mind tudjuk, hogy a figyelmünket egyre nehezebb fenntartani és átlagosan egyre rövidebb ideig figyelünk oda valamire. Míg 2000-ben átlagosan 12 másodpercig figyeltünk, addig 2017-re ez a szám 7-8 másodpercre esett vissza. 

figyelem_2.jpg

 Mi az oka ennek?

A figyelmünk csökkenése alapvetően az internet és a közösségi média térhódításával köthető össze. Mindannyian rendelkezünk okostelefonokkal, mindannyiunknak van Facebook fiókja, esetleg Instagram hozzáférése is és mindannyiunk telefonja zörög, ha jön egy SMS vagy egy E-mail.

A többségünk elképesztően nehezen tud elszakadni a telefonjától és jellemzően egy iskolai óra vagy a munkaidő alatt is az interneten történő „érdekesebbnél érdekesebb” dolgok olvasgatásával van elfoglalva. Az olvasgatás közben pedig rengeteg hirdetés bombáz minket, mind a figyelmünkért küzdve.

Érdekesség, hogy a weboldalak többségének a jobb sávját ma már gyakorlatilag észre sem vesszük. Tényleg nem! Az ott levő úgynevezett banner hirdetések már több, mint egy évtizede próbálnak minket rávenni arra, hogy kattintsunk rájuk. Mi pedig védekezésképp olyannyira tudatossá váltunk, hogy már rá se hederítünk ezekre a hirdetésekre. Gyakorlatilag olyan, mintha ott sem lennének.

És ha már hirdetések, akkor érdemes megemlíteni azt, hogy napi szinten több száz (ha nem több ezer) hirdetés akarja megszerezni a figyelmünket. Elég csak az utcára kimenni és láthatjuk, hogy az összes kis helyi vállalkozás hirdeti magát egy felirat, esetleg egy kisebb tábla formájában. Aztán ott vannak még a nagyobb cégek plakátjai, a buszok oldalára felfestett hirdetések és még számtalan közterületi reklám.

Az interneten pedig a jobb oldali sáv bannerhirdetései mellett is hihetetlen harc folyik a figyelmünkért.

A TV-t bekapcsolva pedig újabb adag reklám ömlik mindannyiunkra. Ha pedig egyszerre megy a TV a házban és közben még a telefonunkat is nyomkodjuk, akkor egyszerre több irányból is érnek minket a külső hatások.

A rengeteg hirdetés és reklám ellen úgy védekezünk, hogy nem veszünk róluk tudomást. Tudat alatt mindannyiunk számára világossá vált, hogy a reklámok nem csak a figyelmünkért küzdenek, hanem az időnket is szeretnék megszerezni. Az idő pedig egy különösen fontos erőforrásunk – nem szeretnénk ilyenekre pazarolni.

De nem csak a hirdetésekre nem figyelünk oda. Az évek során számtalan egészen irreleváns, gagyi, a kattintásunkat megszerezni vágyó cikket, weboldalt, videót láttunk. Ezektől szeretnénk megóvni magunkat és tudat alatt ebben az esetben is csökkentjük a rajtuk töltött időt. Ha nem találunk már az első pár mondatban valami érdekeset, akkor elkattintunk. Lankad a figyelmünk.

attention_3.jpg

Vajon a csökkenő figyelem ellenére is meg lehet ragadni az embereket?

Sokan aggódnak amiatt, hogy az emberek az idő előrehaladtával még kevésbé fognak odafigyelni a tartalmakra. Az aggodalom jogos, azonban ők elfelejtenek valami fontosat: a minőségi, hasznos tartalomra még mindig van igény! Sőt talán nagyobb igény van rá, mint valaha.

Az óriási reklámzajra a cégek többsége úgy reagált, hogy figyelemfelkeltő cikkeket és videókat készít, lehetőleg rövid tartalommal – mert ugye senki sem olvas vagy néz végig egy hosszú anyagot...

Nagyobbat nem is tévedhetnének.

2017 egyértelműen a minőségi tartalmakról szól. Az embereknek szükségük van a tartalmas, jól összerakott anyagokra. Tény, hogy a több oldalas anyagokat is rengetegen végigolvassák, amennyiben az értéket ad számukra. Olyannyira igaz ez, hogy a Google statisztikái alapján a kereső első 1-2 oldalán átlagosan még mindig 2000 szó (!) feletti cikkek foglalnak helyet.

Az első pár helyen egyértelműen a hosszú anyagok dominálnak. A 7-8. hely környékén már jóval rövidebb anyagok találhatóak.

Nem a rövidségben kell keresni a megoldást. A hosszú tartalmak ma is működnek. Gondolj csak bele: ha valaki végig nézi egy 30 perces videódat, vagy elolvassa a 2500-3000 szavas cikkedet, akkor ő mennyire elkötelezett az irányodban? Mennyire tartja hasznosnak a tartalmaidat? Elmondhatatlanul!

A kulcsszó még 2017-ben is a minőség és a tartalom. Adnod kell valamit az embereknek, ha cserébe szeretnél kapni is valamit – ebben az esetben a figyelmüket és az idejüket. Nem lehet kitörni a hirdetések és az unalmas, hatásvadász tartalmak tengeréből, ha nem adsz releváns tartalmat a közönségnek.

A jól összerakott hosszú tartalmak minőségi közönséget építenek. A minőségi közönség pedig a legnagyobb kincsed lehet!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr9712882800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.