A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

A marketing 6 alapszabálya 2017-ben

2017. szeptember 18. - Müller.Péter

Napjainkban elképesztő ütemben fejlődik az internet világa, a közösségi média platformjai folyamatosan változnak és az emberek vásárlási szokásait is alig lehet követni. A változó körülmények ellenére ma is léteznek olyan alapszabályok a marketing világában, amelyek minden esetben helytállóak.

marketing_1.jpg

1. Ragadd meg a figyelmet

Valószínűleg Te is tisztában vagy azzal a ténnyel, hogy egyre nehezebb az emberek figyelmét megszerezni – a figyelemük fenntartásáról nem is beszélve. 2017-ben ott tartunk, hogy átlagosan alig néhány másodpercig figyelünk oda valamire.

Persze ez nem jelenti azt, hogy a megfelelő módszerekkel ne tudnánk megszerezni az emberek figyelmét. A következő 3 módszer a napjainkban is tökéletesen működik, ha a vásárlók figyelmének a megszerzéséről van szó:

  • Vázolj fel egy problémát, amellyel a vásárlóid nap mint nap küzdenek
  • Mutasd be miképpen tudnak profitálni a Te megoldásodból
  • Adj visszautasíthatatlan egy olyan ajánlatot az embereknek, amelyet nem lehet visszautasítani

2. Beszéld a vásárlóid nyelvét

Mostanában rengeteg olyan tartalommal találkozok az interneten és magazinokban is, amelyek mintha egyenesen atomfizikusoknak készültek volna – pedig csak hétköznapi dolgokról szólnak hétköznapi embereknek. A számtalan bonyolult kifejezés és a sok szakszó rengeteg megnemértést okoz az emberekben. A megnemértésre pedig úgy reagálnak, hogy egyszerűen elkattintanak a weboldaladról vagy átlapoznak a tartalmadon.

Ha szeretnéd a célközönséged figyelmét fenntartani, akkor meg kell tanulnod beszélni a nyelvüket. Fontos, hogy a célközönséged legátlagosabb tagja is 100 százalékig megértse a terméked jellemzőit és az ajánlataid lényegét 

3. Légy releváns a célközönséged számára

Ha megfogtad a célközönséged figyelmét és még az ő nyelvükön is kommunikálsz az nagyon jó, de ezt meg kell spékelni még valamivel – relevanciával. Olyan tartalmat, olyan termékeket és olyan ajánlatokat kell biztosítanod nekik, amelyek hasznosak és fontosak számukra.

Példaként a középkorú nőknek fiatalabb megjelenést, a nagyon fiatal lányoknak érettebb külsőt ígérj. Ha a tartalmad és az ajánlataid relevánsak a számukra, akkor már nagy lépést tettél afelé, hogy vásároljanak tőled.

Persze a számukra releváns dolgok biztosításához először fel kell venned az ő szemüvegüket. Gondold végig, hogy mi a fontos számukra, mit szeretnének elérni, milyen megoldás lehet igazán “szexi” számukra. Ez a legkönnyebben talán akkor fog menni, ha elvégzel közöttük néhány felmérést, ezzel is közelebb jutva a gondolatviláguk megértéséhez.

marketing_2.jpg

4. Tanítsd a vásárlóidat

Az előbb említettem, hogy értéket kell teremtened a fogyasztóid számára. Az értékteremtésre talán nincs is jobb módszer annál, mint hogy edukálod a célközönségedet (nagyrészt ingyen!).

Járd körbe azokat a témákat, amelyek foglalkoztatják őket. Mivel Te vagy a szakember és Te tudod, hogyan kell megoldani a problémáikat, ezért beszélj erről. Mutasd be a megoldást, mutasd meg nekik ők mit tehetnek a saját boldogulásukért. Beszélj nekik a szakmádról, cikkeken keresztül prezentáld a termékeid legfontosabb aspektusait, hogy tökéletes képük legyen erről.

Minél több információjuk van a problémájukról, a termékedről, gondjaik megoldásáról, annál könnyebben fognak tudni döntést hozni, amikor a vásárlás elé kerülnek.

Arról nem is beszélve, hogy az ingyenes “oktatásuk” elkötelezettebbé teszik őket feléd és a márkád felé. Ezt az állítást könnyű belátni, ha arra gondolunk, hogy Te időt és energiát fordítasz arra, hogy ők nagyobb tudással rendelkezzenek egy adott témában. Kevés vállalkozó teszi ezt. Éppen ezért ragaszkodnak ők is azokhoz, akik valami extrát nyújtanak számukra.

5. Mutasd meg, hogy mennyire jó vagy

Rengeteg olyan cég van, amely egészen elképesztő minőségű szolgáltatást nyújt a piac számára, mégis alig bír talpon maradni. Nagyon sok esetben ez azért történik, mert a piac egyszerűen nincs tisztában a magas minőségű szolgáltatásuk tényével. Persze hogy nincs, hiszen ezek a cégek a cégek nem mutatják meg a piacuknak a saját szakértelmüket!

Nézd, a téged nem ismerő vásárlók nem fogják tudni, hogy mennyire jó vagy, ha ezt nem prezentálod számukra valahogy. Meg kell mutatnod korábbi vásárlók visszajelzéseivel, esettanulmányokkal, szakmai elismerésekkel, minősítésekkel a céged és a szolgáltatásod relevanciáját a piacnak.

Erre pedig talán nincs is jobb hely a szinte mindenki által használt közösségi médiánál és egy weboldalnál. Hiszen jelen vagy a közösségi média platformjain és van egy 2017-es szinten álló weboldalad ugye? Helyes!

6. Tudd meg, hogy mikor és hol éred el a célközönségedet a legkönnyebben

Gyakori hiba, hogy egy vállalkozásnak fogalma sincs arról, hogyan tudná elérni a vásárlóit. Ezért nagyon fontos pontosan meghatároznod a célcsoportodat és elemezned a viselkedési szokásaikat.

Ha például 18-25 közötti fiatalokra célzol, akik az átlagosnál messze jobb anyagi háttérrel rendelkeznek és rengeteget járnak rendezvényekre vagy szórakozni akkor szinte biztos, hogy a Facebook mellett az Instagramon is nagy erőkkel kell jelen lenned, hiszen éppen ezek a fiatalok alkotják a Magyar Instagram felhasználók gerincét. 

 

►►►►

Tekintsd meg médiaajánlatunkat!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr112876888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.