A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

6 lépés, amellyel megnyerheted a másik felet

2017. július 08. - KovácsL

Az emberek többsége nem született vérbeli értékesítőnek. Az értékesítés - mint ahogy minden más is - tanulható. A megfelelő tudásanyaggal és technikai képzettséggel Te magad is kiváló szakemberré válhatsz és gyakorlatilag bármilyen értékesítési területen megállhatod a helyedet. Ennek egy lépéseként szeretnék mutatni egy megközelítést az ügyfél megnyerésével kapcsolatosan!

sales_1.jpg

 1. Légy érdeklődő és keltsd fel a figyelmét!

Minden a következő gondolattal kezdődik: ne érdekes légy, hanem érdeklődő!

Ma Magyarországon - főleg Budapesten - annyi impulzus éri az embert, hogy tényleg meg kell izzadni ahhoz, hogy átüssük az ingerküszöbét. Ez igaz az értékesítésre is! Csak gondolj bele: rajtad kívül mennyien kereshetik meg az ügyfelet különböző ajánlatokkal? Rengetegen... szóval itt az ideje felkelteni a figyelmét - és ezt csak a tiszta, őszinte érdeklődéssel tudod elérni!

2. Tárd fel az igényeit!

Találd meg az ő belépési pontját - ez lehet az ő vágya, félelme vagy egy problémája!

Érdemes ennél a pontnál megjegyezni, hogy ez szituációról szituációra változik: például az ingatlanos szakmában már nem szükséges feltárni a potenciális ügyfél igényét, hiszen tudjuk, hogy el akarja adni az ingatlanát. A vevőnél viszont már igen: paramétereket szükséges kérni az elképzelt ingatlanról, hogy tényleg azt kapja, amit előzetesen megálmodott.

3. Adj neki egy ellenállhatatlan ajánlatot!

Mutasd be a másik félnek, hogy a Te portékád miért jobb, miért más, mint bárki másé! Minden egyes kiváló cég termékeiben van valami igazán egyedi, ami megkülönbözteti azt a közvetlen versenytársaitól.

Tegyük fel, hogy nálatok ez nem így van, és a terméketek semmiben sem különbözik az átlagostól. Ebben az esetben mesélj magadról! Mondd el, hogy Te magad miért vagy más, mint a többiek, és miért érdemes pont veled üzletet kötnie!

sales_2.jpg

4. Irányítsd a potenciális vásárló figyelmét az termékedre!

Ha már tudatosult a másik félben az ő igénye, akkor neked már csak a kezébe kell adnod a megoldást. Azt ajánlat bemutatása után tudatosítsd a másik félben, hogy ez az ajánlat a megoldás az ő problémájára. Ezzel a ponttal pedig erősen összefügg a következő!

5. Prezentálj!

Mondj el neki mindent a megoldásodról! Mutasd be több megközelítésből, több oldalról. Érd el, hogy az ügyfél tényleg megértse az ajánlatodat. Rajzolj, mutogass, vess be minden egyes prezentációs eszközt a siker érdekében.

6. Kifogáskezelés és döntés!

Kezeld a kifogásait! Tanuld meg, hogy a kifogáskezelésben nincs magyarázkodás. Egyenes mondatok kellenek, amibe nehéz belekötni, amivel nem lehet vitába szállni. Kezeld az ő felmerülő problémáit, majd hozass vele egy döntést: Ezzel így rendben vagyunk? Megegyezhetünk?

És végszóként:

Akár hiszel benne, hogy képes vagy rá, akár nem, igazad van! - Henry Ford

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr3312617315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.