A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Így keres 3 millió forintot egy blogger egy őrült ötlet segítségével!

2017. június 15. - Müller.Péter

Június 15-én egy olyan közösségi finanszírozású kampány indult útnak hazánkban, amely 35 magyar kis és középvállalkozás összefogását eredményezte, és amely már az indulása pillanatában több, mint másfél millió forintot gyűjtött össze.

cikk1.jpg

Még mielőtt jobban belemennénk az említett projektbe, nézzük meg mitől válik vonzóvá és sikeressé egy közösségi finanszírozású kampány:

  • A résztvevők által befektetett pénz, idő és energia már rövidtávon is megtérül, nem kell hosszú hónapokat, rosszabb esetben éveket várni az eredményre – ha egyáltalán lesz a kampánynak eredménye
  • A kampány a résztvevők nagy egészének az érdekeit szolgálja
  • Ezzel egy időben minden egyes befektetőnek külön-külön is hasznot hoz
  • A résztvevőkön kívül a társadalom érdekeit is szolgálja

Ha ezeknek a feltételeknek egy közösségi finanszírozású kampány képes megfelelni, akkor komoly esély mutatkozik arra, hogy sikeressé is válik.

Vajon a cikk elején említett projekt megfelel ezeknek a pontoknak? Esetleg még egyet csavar is rajtuk?
cikk2.jpg

A 3millioForint közösségi finanszírozású marketingkampány

A 3millioForint egészen egyedi ötletével Mándó Milán, a Minner.hu tulajdonosa állt elő, akinek az inspirációja egy korábbi igen sikeres projekt, a Milliondollarhomepage volt. A kampány mögötti gondolat a következő volt: több tucatnyi kis és közepes méretű magyar cég bevonásával egy olyan közösségi finanszírozású marketingkampányt létrehozni, amely már a kiinduló ötlet eredetiségével is megmozgatja a médiapiacot.

És hogy miért ennyire eredeti az ötlet? A következők miatt:

  • a kampány során egy olyan grafikai hirdetést, úgynevezett bannert hoznak létre, amely a résztvevő cégek logóival lesz feltöltve. Ez a banner felkerül mind a 3millioForint.hu-ra, mind pedig az igencsak nagy látogatószámmal rendelkező Minner.hu-ra is. A banneren szereplő egyes cégek logóira kattintva a látogató egyenesen az adott vállalkozás weboldalára juthat
  • a résztvevők mindegyike írhat egy-egy blogbejegyzést a 3millioForint blogjára, amellyel a fiatalabb önmagunknak adhatnak 3 tanácsot (vállalkozással illetve életvitellel kapcsolatos tanácsokat)
  • a befizetett összeg egyharmad részével ezeket a bejegyzéseket fogják promótálni Facebookon
  • továbbá a teljes összeg 5 százalékát olyan jótékony tevékenységekre fordítják, amelyek támogatják a vállalkozóvá válást Magyarországon

Mindebben pedig az a csavar, hogy a legkisebb bannerek megvásárlása már 30.000 forinttól elérhető, így a kisebb cégek is könnyedén becsatlakozhatnak a kampányba.

Ez az egészen jelképes befektetés pedig minden valószínűség szerint pillanatokon belül meg fog térülni, hiszen potenciálisan több tízezer ember fogja látni a grafikus hirdetést már az első napokban.

Az egyedi kezdeményezés olyannyira vonzónak bizonyult, hogy már most 35 résztvevője van a projektnek, azonban nincs megállás: a cél a 100 résztvevő cég és a 3 millió forintos összeg, ami a kampányterv alapján nem is tűnik egy földtől elrugaszkodott álomnak.

grid_1.pnga készülő banner

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr3012593719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.