A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Hogyan ismerd meg az ügyfeledet?

2017. június 12. - KovácsL

Mind tudjuk, hogy minden ember más. Azonban annak, aki az üzleti életben tevékenykedik, nem elég csak tudnia - kezelnie is kell ezt. Nem mindegy, hogy hogyan beszélünk a potenciális vagy már meglévő partnerrel, ezért elengedhetetlen felismernünk az ügyfél szempontjait.

va_llalkozo_2.jpg

Sok értékesítő vállalkozó, és kezdő munkavállaló ott rontja el az üzleti kapcsolatait és üzleti lehetőségeit, hogy nem veszi fel a másik szemüvegét. Pedig elengedhetetlen fontossággal bír, hogy megértsük a másik felet - még akkor is, ha tudjuk, hogy nem minden úgy van, ahogy ő mondja.

Kérdezz

Az egyik legidevágóbb mondat a következő:

Ne érdekes, hanem érdeklődő légy.

Kivétel nélkül, mindenki szeret önmagáról beszélni. Ez akkor is igaz, ha első látásra nem úgy tűnik. A megfelelő kérdésekkel és őszinte érdeklődéssel mindenkiből ki lehet húzni a mesélőt. Az emberek imádnak magukról beszélni.

Kérdezz többet!

Amikor találkozunk egy ismeretlen személlyel - aki lehetőleg hozzásegít a céljainkhoz valamilyen formában -, akkor nem személyes kérdésekkel indítunk, például hogy milyen volt a gyerekkora.

Kissé "felszínesebb" kérdésekkel kell megkezdeni a beszélgetést. Például:

  • mivel foglalkozik
  • hány éves
  • milyen a munkahelye
  • mi a specialitása...stb.

Miután már elmélyült a beszélgetés, akkor jöhetnek a problémára és a közös pontokra irányuló kérdések. Ezek persze minden szakmában különbözőek. Ha te éppen biztosítási ügynök vagy, akkor szükséges kideríteni, hogy hány gyereke van az illetőnek, ha egyáltalán van. Milyen életet él. Van-e bármilyen félelme, stb.

Ha pedig éppen autót árulsz, akkor meg kell tudnod, hogy az ügyfél hány éves, imádja-e a sebességet, milyen sűrűn használja az autót, szokott-e nagy tárgyakat magával vinni, sűrűn utaznak vele mások.

A kérdések célja, hogy kiderítsd, milyen az élete az illetőnek és hogy milyen problémákkal küzd nap mint nap. Erre a bizonyos problémára te pedig megpróbálsz megoldást nyújtani - ha van ilyen terméked vagy szolgáltatásod.

business-meeting-yuri-arcurs.jpg

Értsd meg!

Ahogyan már a cikk elején is említettem: mindenki más. Mindenki más környezetben nőtt fel, mások voltak a tapasztalatai, más dolgokat látott maga körül.

Lesznek olyanok, akikkel nagyon nehéz lesz közös nevezőre jutni. Olyanok, akik csípőből elutasítanak téged vagy a cégedet, valami teljesen értelmetlen indokkal. Azzal, aki negatívan és borúsan látja a mindennapokat, aki elfordul az újtól, aki folyamatosan kifogásokat termel a problémáival kapcsolatban és aki idegenkedik az új, profi megoldásoktól nem tudsz mit csinálni. Legalábbis nem sokat.

Azonban azt meg kell érteni, hogy ő egy ilyen szemüvegen keresztül látja a világot. Fogadd el, hogy neki más élete volt, mint neked, máshogy gondolkozik. Éppen ezért hasznos lehet felvenni az ő szemüvegét és megvizsgálni az ő nézőpontját. Így talán egyezségre juthattok és egy kezdeti biztos nem akár átfordulhat egy igenbe.

Akik pedig pozitívak és nyitottak, egy teljesen más kategóriát alkotnak. Velük élvezet üzletelni - talán még akkor is, ha nem lesz belőle most semmi. Velük hamar egy hullámhosszra fogsz kerülni, ők nem fognak idegenkedni tőled és végig nyitottan fognak hozzáállni a személyedhez és a szolgáltatásodhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr5912585265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.