A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

5 dolog, amire lehetetlen nem odafigyelni

2017. május 02. - Müller.Péter

A figyelem ösztönös dolog. Az agyunk feladata, hogy megvédje a testünket az esetleges veszélyektől, sérülésektől. Ehhez pedig muszáj gyorsnak lennie, nem lehet komótosan reagálni veszélyhelyzetekben, éppen ezért a tudatalattira támaszkodik. Ez a funkció okozza azt, hogy ösztönösen odafigyelünk néhány dologra. Ezek közül szeretnék most mutatni ötöt!mindfulmovement01.jpg

1. A mozgás

Minden olyan dologra odafigyelünk, ami mozgásban van, vagy éppen most lendül mozgásba. Egy egyhelyben álló ember annyira nem kelti fel a figyelmünket. Azonban, ha hirtelen elkezd sprintelni, akkor máris felkapjuk rá a fejünket. Ilyen a parkoló autó mozgásba lendülése is.

Ha tekergetsz lefelé a Facebook idővonaladon, akkor melyikre figyelsz oda jobban: a sima, hagyományos képekre, vagy a mozgó gif képekre? Nyilván a gifre.

2. Az étel

Nem tudom észrevetted-e már, ha az interneten vagy a tv-ben látsz egy főzős műsort, vagy egy ínycsiklandó ételről egy képet, akkor rövidebb-hosszabb időre megállsz felette? 

Ez a jelenség egy belső emberi ösztönből fakad. A rendszeres étkezés túlélésünk alapja. Ha sokáig nem étkezünk, akkor az agyunk közbe fog szólni és éhségérzetet generál, hogy feltöltsd belső raktáraidat.

Nem véletlenül élik reneszánszukat az étkezéssel, éttermekkel és főzéssel kapcsolatos Facebook és Instagram oldalak, amelyeket naponta emberek milliói látogatnak, és amelyek bejegyzéseit ezerszámra osztják meg a közösségi médiában.

pexels-photo-62097.jpeg

3. A veszély

Volt már olyan, hogy gondtalanul sétáltál az utcán, nyomogattad a telefonodat és hirtelen jobbra fordulva egy biciklist láttál, aki óriási sebességgel haladt feléd? Azonnal félreugrottál. Az agyad figyel arra, hogy ne essen bántódásod, ezért is olyan alacsony a reakcióidőnk egy ilyen helyzetben.

Rengeteg bejegyzés, cikk és videó is emiatt a belső ösztön miatt működik olyan hatékonyan. Videók, amelyeken autók ütköznek össze, cikkek, amelyek komoly egészségügyi következményekről számolnak be, és képek, amelyeken látjuk, hogy a végkimenetel fájdalmas lesz mind-mind erősen figyelemfelkeltőek. Nem véletlen, hogy sok reklám is ezekre az elemekre épít.

4. Az arcok

Kutatások szerint látványosan hatékonyabbak azok a Facebook hirdetések, amelyeken valaki szembe néz velünk, mint azok, amelyeken az emberek nem ránk néznek. Az arcokat mindig megvizsgáljuk.

Ez nem is véletlen, hiszen agyunk tudni akarja, hogy az adott személy vajon veszélyes ránk, vagy csak egy barátunk.

pexels-photo-332090.jpeg

5. Az újdonság

Hány olyan hirdetésre vagy bejegyzésre kattintottál már, amely valami igazán ütős címmel rendelkezett, és valami újdonságot ígért a kattintó számára? Az emberi agy hihetetlenül nyitott az újdonságokra, hiszen az az emberi túlélés és fejlődés egyik kulcstényezője.

A megszokott már unalmas. Valamivel fel kell dobni a szürke hétköznapokat. Ezért is szomjazunk az újdonságra. Ezért is működnek jól a sorozatok, hiszen a részek végén gyakran valami nyitott kérdést dobnak fel, amire majd csak 1-2 hét múlva kapunk választ. Az agy azonban most szeretné tudni az újdonságot! Így különösen várni fogjuk az adott sorozat következő epizódját is.

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr2412470215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.