A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Mi a sikeres szlogen titka?

2017. március 22. - Müller.Péter

Egy márka esetében igazi kincset érhet a jó szlogen. De mitől lesz igazán ütős és sikeres egy szlogen?

martin-shreder-349256-unsplash.jpg

A szlogen szó eredete egészen a skót klánokig nyúlik vissza, ami „csatakiáltást” jelentett és a klánok csatába hívó szava volt. A későbbiekben az egyre nagyobb teret nyerő reklámszakma kezdte széleskörűen alkalmazni a szlogen kifejezést.

A Sikermarketing meghatározása szerint:

„A szlogen olyan szókapcsolat, amely egy reklámban használva a vállalkozás, a márka, a termék, a politikai párt vagy a promóció lényegére, fő üzenetére koncentrálva kíván erős visszaidézési hatást elérni.”

Miért nem sikeresek egyes szlogenek?

A legtöbb szlogen azért lesz hatástalan, mert rendkívül elcsépelt, tele van közhelyekkel és másik 100 vállalat is ugyanezzel a szöveggel reklámozza magát a piacon. Jó példa erre az "Önökért dolgozunk” és az "Első a minőség". Sok szlogen nem csak hogy közhelyes, de még tartalmatlan is, ezért nehéz hozzákapcsolni az adott cég tevékenységéhez és hitvallásához. Ha a szlogenről nem ugrik be a cég tevékenysége, akkor baj van.

Továbbá a legtöbb cég szlogenje túl nagyot állít, ezért hiteltelenné válik. Hiába állítod magadról, hogy te vagy a leginnovatívabb cég a piacon, ha az elmúlt 10 évben semmiféle újdonsággal nem álltál elő. Autógyártóként hiába mutatod magad megbízhatónak, ha a te gyártmányaid felelnek a legtöbb közúti balesetért. A hiteltelenségnél semmi sem rombolhatja jobban egy cég imázsát.

És persze mitől lesz igazán sikeres egy szlogen:

  • mert valós dolgokat állít
  • mert igazán egyedi és ütős
  • mert rövid
  • mert időtálló
  • mert egy előnyt mutat be
  • mert frappáns és könnyen felidézhető

A Tesco szlogenje jó példa erre. Az Énmárka című könyvben a következőt olvashatjuk róla:

Szlogenje 1994 óta változatlan: „a legkisebb is számít”. A cég ahelyett, hogy különféle nagyzoló kijelentésekkel alapot szolgáltatna a gúnyolódásra, az apró lépésekben véghezvitt, de folyamatos fejlesztés mellett kötelezte el magát. Sokáig azt jelentette, hogy a vásárló az alacsony áraknak köszönhetően pénzt takaríthat meg, ám amint a környezetszennyező csomagolás és az újrahasznosítás hangsúlyosabbá vált, a Tesco ugyanezzel a szlogennel felelt a reklámkampányában a kihívásra. Az új reklámfilmekben egyszerű vásárlók és hírességek egyaránt eldobható műanyag szatyrok nélkül intézik a bevásárlásaikat.

Tehát „a legkisebb is számít” szlogen kiállta az idő próbáját, és még ma is sikeresen és rugalmasan alkalmazható.

És végül néhány a legsikeresebb szlogenek közül:

- Mert megérdemlem - L’Oreal

- A vezetés élménye - BMW

Van, amit nem lehet pénzért megvenni. Minden másra ott a MasterCard. - MasterCard

- A királyok bora, a borok királya - Tokaji Aszú

- Just Do It - Nike

- Think different - Apple

- I’m lovin’ it - McDonald’s

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr2512360263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.