A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

A kiváló értékesítő 6 tulajdonsága

2016. október 11. - Müller.Péter

Egy kiváló értékesítő bármely cég számára aranyat érhet, ezért nagyon fontos, hogy megtaláljuk a legjobb képességekkel rendelkező értékesítőket vállalatunk számára. De vajon melyek azok a képességek, amelyek egy átlagos értékesítőből egy profi, minden hájjal megkent, ellenállhatatlan sales-est varázsolnak?

handshake-women-business-deal.jpg

1. A kiváló értékesítő megtalálja a közös hangot bárkivel

Az igazán profi értékesítők tudják, hogyan kell a különböző típusú emberekkel közös nevezőre jutni. Könnyedén tudnak igazodni ügyfeleik érzelmi állapotához, legyen az akár unott, akár érdeklődő. Ebből kifolyólag alkalmazkodni tudnak ügyfeleikhez és a megfelelő kérdéseket tudják feltenni nekik, hiszen minden kiváló értékesítő tudja a következő formulát: az irányítja a beszélgetést, aki kérdez, és aki kérdez az érdeklődik! Ha érdeklődsz a veled szemben álló ember iránt, akkor új értékesítési lehetőségek nyílnak meg előtted.

2. A kiváló értékesítő az ügyfele fejével gondolkodik

Nem az a fontos, hogy te mit szeretnél. Sokkal inkább az ügyfeled fejével kell gondolkodnod, az ő igényeit és vágyait kell a szemed előtt tartanod. Ha képes vagy átlátni az ügyfeled fogyasztói igényeit és motivációit, akkor jelentősen megnő az esélye egy sikeres üzlet megkötésének.

3. A kiváló értékesítő sose hátrál meg a kudarc elől

Még a szakma legnagyobbjai is nap, mint nap kőkemény pofonokba néznek bele. Ez a szakma már csak ilyen. Senkinek sincs 100 százalékos üzletkötési aránya. Éppen ezért a kitartás és a küzdeni tudás ezen a pályán elengedhetetlen. Ha egy férfi meg akar hódítani egy szép hölgyet, akkor kitartóan tennie kell célja eléréséért. Nem futamodhat meg, hiszen akkor biztosan nem sikerül szíve hölgyét megszereznie. Ilyen az értékesítés is. Ha nincs elég küzdeni akarásod, akkor nem leszel képes eladni a termékeidet és a szolgáltatásaidat senkinek sem.

4. A kiváló értékesítő bizalmat ébreszt ügyfeleiben

Egy értékesítőnek nem szabad csodálkoznia azon, hogy az ügyfele kezdetben ódzkodik az eladni kívánt terméktől. Az újtól való félelem és az emberi természetből fakadó kétség természetes reakciók. Éppen ezért az értékesítőnek saját maga eladásával már a kezdetektől bizalmat kell ébreszteni az ügyfelében. Már az első benyomás meghatározhatja az értékesítés kimenetelét.

5. A kiváló értékesítő nem egy terméket, hanem egy élményt ad el

A legnagyobb hiba, amit egy sales-es elkövethet az, hogy a termékét vagy szolgáltatását próbálja meg az ügyfelének eladni. Öreg hiba. Egy kiváló értékesítő jól tudja, hogy vagy egy élményt, vagy egy megoldást kell eladnia kliensének. A termék magában semmit sem ér, ha az nem elégíti ki az ügyfél igényeit. Ne a kávéfőzőt próbáld eladni. Próbáld meg a tökéletes kávézás élményét eladni! 

6. A kiváló értékesítő mindig törődik az ügyfeleivel

Ha úgy gondolod, hogy a munkád véget ért azzal, hogy megkötötted a szerződést az ügyfeleddel, akkor órásit tévedsz! Sőt, gyakran csak ezután következik az igazi munka. Egy kiváló értékesítő nem rest később sem rácsörögni az ügyfélre. Megkérdezi, milyen volt a szolgáltatás. Érdeklődik az ügyfél hogyléte felől. Bizonyos időközönként kapcsolatba lép ügyfelével. Ezzel megalapozza a felé irányuló bizalmat, és ha a későbbiekben szeretne egy újabb terméket eladni ügyfelének, akkor ő sokkal nyitottabban fog viszonyulni az új üzletkötés gondolatához. 

 

 A képek innen valók.

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr7911784483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.