A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Tippek a tökéletes első benyomás érdekében

2016. július 19. - Müller.Péter

Mindannyian számtalanszor hallhattuk, hogy az emberek már ismertségük első 10 másodpercében kialakítanak egyfajta véleményt a másik félről. Hogyan lehetünk képesek a tökéletes első benyomás kialakítására partnerünkben?

business-meeting-yuri-arcurs.jpg

Magunk is minden egyes nap megtapasztaljuk az első benyomás élményét: egyes embereket már az első pillanattól fogva nagyon barátságosnak és megnyerőnek gondolunk, míg másokról teljesen semleges, néhány esetben kissé negatív véleményt formálunk. Lássuk, milyen eszközökkel alakíthatunk ki egy kedvező képet magunkról mások szemében.

Érkezz időben

Kissé triviálisnak tűnhet ez a pont, azonban talán nincs illúziórombolóbb dolog annál, mint mikor valaki már az első meetingről, randiról, ne adj isten egy állásinterjúról késik el. Ezekben az esetekben már előre borítékolható a negatív végeredmény. A lényeg: érkezz mindig pontosan!

A megjelenés ereje

Képzeljünk el egy állásinterjút, ahol az adott állásra 2 jelentkező pályázik. Az első jelölt egy elnyűtt, gyűrött pólóban, egy régi, néhol már szakadozott farmerben és egy piszkos sportcipőben jelenik meg. A másik jelölt egy új, tökéletes állású, keményre vasalt fehér inget, egy alkalomhoz illő, jól szabott, elegáns nadrágot és egy pár klasszikus oxfordot visel. Nem lesz nehéz kitalálni, hogy kettejük közül melyikük fog jobb első benyomást kelteni az interjúztatóban és ezzel egy időben melyikük fog a következő héttől a cég marketingosztályán dolgozni.

Megjelenésünkkel már azelőtt formáljuk partnerünk véleményét magunkról, mielőtt akár egyetlen szót is szólhatnánk. A jólöltözöttség bizalmat kelthet a másikban, egy állásinterjú esetében professzionalizmust sugallhat. Fontos észben tartanunk, hogy a jó megjelenésű embereket tudat alatt megbízhatóbbnak, sikeresebbnek és okosabbnak gondoljuk, mint rosszul öltözött társaikat. Szánjunk időt magunkra minden egyes találkozó előtt, hiszen a jó külső döntő fontossággal bírhat számtalan szituációban.

pitti-uomo-87-pitti-people-012.jpg

Mosolyogj

Egy jól eltalált őszinte és barátságos mosoly partnerünk irányába szinte hegyeket mozgathat meg megítélésünk szempontjából. Azonban fontos, hogy ne vigyük túlzásba, hiszen egy szint fölött már elkezdheti zavarni partnerünket, továbbá a mosolynak őszintének kell lennie. A hamis félmosoly könnyedén észrevehető és jelentősen rombolhatja a pozitív első benyomás kialakításának esélyét.

Testbeszéd

A testbeszéd a nonverbális kommunikáció egyik fajtája. Sokszor lényegesebb, hogy testbeszédünkkel milyen üzenetet közvetítünk magunkról a másik fél felé, mint maga a verbális kommunikáció. Testbeszédünkkel a mondandónknak is súlyt tudunk adni, illetve bizalmat ébreszthetünk a beszélgetőpartnerünkben. Fontos, hogy testbeszédünk nyitottságot, bizalmat és magabiztosságot sugározzon. Figyeljünk oda a testtartásunkra: ha egyenesen állunk azzal magabiztosságot, élénkséget és erőt sugallhatunk. Kerüljük a hirtelen mozdulatokat, hiszen az emberek nem érzik jól magukat olyanok között, akik állandóan váratlan mozdulatokat tesznek. Ne feledkezzünk el a szemkontaktus fenntartásáról sem, továbbá a teljes figyelmünket fordítsuk beszélgető partnerünk felé.

Legyünk pozitívak

Próbáljunk meg végig pozitívak lenni az első találkozáskor: az emberek nem kedvelik azokat a személyeket, akik állandóan csak bírálnak másokat, panaszkodnak és képtelenek örülni az élet dolgainak. Ezt elkerülvén mi tükrözzük a pozitív attitűdünket mind verbális, mind pedig nonverbális szinten partnerünk irányába. Pozitív hozzáállásunk bizalmat ébreszt a másik félben és hozzájárul ahhoz, hogy kedvező kép alakuljon ki a fejében rólunk, mely egy jövőbeni baráti kapcsolatot, netán éppen álmaink munkahelyét jelentheti számunkra.

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr778901954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.