A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Miért ez a római focicsapat az internet legnagyobb királya?

2018. június 20. - Müller.Péter

2018. április 10. Róma, Stadio Olimpico stadion. 56850 néző a helyszínen. És egy Bajnokok Ligája meccs, ami felrobbantotta az internetet, ami nagyban köszönhető a hazai AS Roma közösségi oldalainak. De ne szaladjunk ennyire előre.

as-roma-logo-desktop-wallpaper_1_1.jpg

1. A sorsfordító meccs 

Április 10-én, egy keddi hétköznapon lassan elkezdenek megtelni az AS Roma stadionjának lelátói. A szezon egyik nézőcsúcsának lehetünk szemtanúi az olasz fővárosban. Egy átlag tévé néző számára úgy tűnhet, hogy minden rendben van, egy Barcelona elleni visszavágón érthető, hogy ennyien lesznek kint a stadionban. 

Pedig a valóság az, hogy alig 1 héttel a meccs előtt, az odavágón 4-1-re kaptak ki a Barcelona csapatától. Ezért ezen a meccsen legalább 3 góllal nyerni kéne a katalánok ellen, úgy, hogy ők egyetlen gólt sem kapnak.

Ez pedig gyakorlatilag egyet jelent a lehetetlennel. A szurkolók sem nagyon bizakodnak, a Barcelona ezidáig soha sem veszített el egy párharcot 3 gólos előnyről.

Ennek ellenére már a 6. percben megszerzi a vezetést az AS Roma. Majd Az 58. percben büntetőhöz jut az Örök Város csapata, amit a kapitány értékesít is. 2-0 áll az eredményjelzőn. 1 gól kell már csak a korábban oly távolinak tűnő továbbjutáshoz. 

És el is érkezünk a 82. perchez. Szöglet a katalánok kapuja előtt. Minden néző talpon a stadionban, lélegzet visszafojtott csöndben. Elhangzik a sípszó, az olasz játékos elvégzi a szögletet, a labda száll a kapu elé, amit a rómaiak görög játékosa, Manolasz el is fejel. A labda pedig a kapuban köt ki!

Öröm, ujjongás, továbbjutás. A stadion megőrül. Mint ahogy a rómaiak közösségi oldalai is!

2. A reakció

Az AS Roma hivatalos Twitter oldalán a reakció a győztes gólra igencsak emlékezetesre sikerdett. Gyakorlatilag olyan, mintha a stadionban lévő egyik szurkoló gólörömét látnánk írásban:

01.png 

Csak hogy kontextusba helyezzük: a legtöbb klub közösségi felületei nagyon kimérten kommunikálnak és sok esetben nem érződnek emberközelinek.

A rómaiak felületei ennek az ellentétei. Mernek nagyon emberközeliek lenni, valódi érzelmeket kommunikálni, poénkodni, obszcénnek lenni, beszólni másoknak. Rettenetesen szórakoztató a bejegyzéseiket olvasni És az emberek imádják ezt. 

A fent látott bejegyzés a Twitter oldaluk valaha volt egyik legjobb eredményeket elérő bejegyzése. Több, mint 300.000 ember kedvelte és több, mint 110.000 ember reagált rá kommentben. Az áprilisi hónap egyébként legjobb eredményeket elére bejegyzése lett futball témakörben világszerte, az egész Twittert figyelembe véve. És nem is hagyták itt abba! 

Volt olyan szurkoló, aki olyan bögrét rendelt, aminek az oldalára az előbb látható bejegyzés „szövege” volt ráhelyezve. Erre reagált igencsak stílusosan az AS Roma Twitter oldala ezt írva:

"AS Roma Twitter követői > Mindenki más"

Egyébként a Barcelona feletti győzelemet követő 1 nap során több, mint 200.000 új követőre tett szert a római csapat!

asroma18_stagione17-18-feat_1_1.jpg

3. Apróságok, amik sokat jelentenek 

Már említettem, hogy az AS Roma oldalai mernek poénkondni. És néha még önmagukon is hajlandóak nevetni. Tudni kell róluk, hogy szökőévente se nyernek egyetlen egy trófeát se – az alábbi képen erre reflektáltak.

A rómaiak posztolták ki a legnagyobb elérést és aktivitást elérő bejegyzéseket Twitterre a legnagyobb klubok közül áprilisban, amire csak annyit írtak:

„Kapunk ezért egy trófeát, vagy mi lesz”?

02.png 

Abszolút nem veszik komolyan magukat. És ezzel válnak megfoghatóvá a közönség számára is.

Emellett fontos kiemelni, hogy a milliós nagyságú követőtábor üzeneteire is megpróbálnak válaszolni. Még az olyan idióta üzenetekre is, amelyekben a közösségi oldalukon keresztül kéri egy szurkoló, hogy szerezzenek meg bizonyos játékosokat a csapat számára. Ezeket is rendkívül elegánsan kezelik.

03.png

A válaszokat gyakran meg is osztják és együtt nevetnek rajtuk a többi szurkolóval.

Az AS Roma iskolapéldája annak, hogy egy világméretű márka, több millió követővel/szurkolóval a háta mögött is képes lehet rendkívül emberközeli maradni, és szoros kapcsolatot alakíthat ki velük, miközben gyakorlatilag egy internetes jelenséggé válnak, amivel emberek milliói kerülnek kapcsolatba.


Olvasd el az alábbi cikkeinket is!

- Hogyan válj érdekessé Spártai módra?

- Hogyan modernizálta magát a világ egyik legjobb egyeteme?

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr9014061021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása