Ha eléggé jártas vagy a napi történésekben és a modern világ legújabb trendjeiben, akkor szinte lehetetlen, hogy ne futottál volna bele az „influencer” kifejezésbe. Bár mostanában nap mint nap hallunk róluk, mégis a többség számára közel sem tiszta, hogy kik is ők valójában és mivel foglalkoznak.
Kik azok az influencerek?
- Az influencerek olyan személyek, akik véleményükkel, viselkedésükkel hatással vannak embertársaikra. Ilyenek lehetnek a celebek, sztárok, bloggerek, vloggerek és a különböző közösségi hálók hírességei, személyiségei. Közös tulajdonságuk, hogy saját látásmódjukkal, egyedi hangjukkal tömegek véleményét, gondolkodásmódját tudják alakítani. Közvetlenül a rajongótáborukhoz szólnak, akik rendkívül befogadóak az influencer véleményére.
- Továbbá influencerek azok a személyek is, akik egy jól meghatározható piaci szegmensben tevékenykednek és ezen a piacon befolyásuk van az emberek vásárlási döntéseire.
Az influencerekre sokan, mint egyszerű értékesítési lehetőségre tekintenek, azonban jóval többek annál: az influencerek az összekötő kapocs a márkák és a vásárlók között, így az influencereken keresztül a cégek nem csak értékesíteni tudnak, hanem szinte minden létező marketinges célkitűzést elérhetnek.
A fenti definíciókból jól látható, hogy az influencerek nem az internetes világ termékei, hiszen már évszázadok óta ismerünk olyan személyeket, akik hatalmas tömegek véleményét voltak képesek pillanatok alatt átformálni a saját nézeteik alapján.
Ez a véleményformálási funkció azonban egy jelentősen kisebb csoport kezében összpontosult a múltban, mint napjainkban. Az influencerek számának a drámai megnövekedése viszont az internet és ezzel összefüggésben a közösségi média elterjedésének a terméke, ami az influencerek egy új generációját termelte ki a modern világ számára.
A közösségi média influencerei
Az elmúlt 10-11 évet a közösségi média globális elterjedésének az időszakaként azonosítjuk, melynek végeredményeként ma világszerte több, mint 3 milliárd ember használja aktívan a közösségi média csatornáit.
Azzal, hogy az emberek figyelme a média hagyományos csatornáiról – a televízióról, a rádióról és a nyomtatott sajtóról – átkerült az internetre, azon belül is olyan csatornákra, mint a Facebook, az Instagram, a Snapchat és a Twitter, egy új időszámítás kezdődött el.
Mindenki számára megnyílt a lehetőség, hogy megoszthassa a véleményét és a tudását a nagyközönséggel. Sokan éltek is az előttük nyíló lehetőséggel és elkezdtek közönséget építeni maguk körül és lépésről lépésre egyre nagyobb hatással lenni a követőik életére – és ezzel együtt a vásárlási döntéseikre is.
Ezzel elkezdett kialakulni a közösségi média influenceri rétege. Ezek a személyek hírnévre tettek szert bizonyos területeken a tudásuknak, vagy az egyedi gondolkodásmódjuknak köszönhetően. Nap mint nap különböző érdekes bejegyzésekkel árasztották el az internetet és az eredeti tartalmaiknak köszönhetően egy nyitott, a véleményükre pozitívan reagáló közönség alakult ki körülöttük.
Így pedig megnyílt a cégek számára is az út az emberekkel való közvetlenebb kapcsolat felé. A márkák imádják a közösségi média influencereit, mivel a megfelelő véleményvezéreket megtalálva új trendeket teremthetnek, hatalmas figyelmet irányíthatnak a termékeik és a cégük egésze felé és végeredményben újabb és újabb vásárlásokat eszközölhetnek ki.
Az influencerek típusai
Az influencereket a következő 4 nagyobb kategóriába sorolhatjuk be:
- Bloggerek, vloggerek és más tartalomgyártók
- Egyes területek szakértői és véleményvezérek (például online is tevékenykedő, követőtáborral rendelkező újságírók, vagy egyes iparágak szakértői)
- Hírességek (például Justin Bieber, vagy Cristiano Ronaldo)
- Mikro Influencerek (relatíve kis követőbázissal rendelkező személyek)
Kapcsolódó cikk:
- Mennyit keresnek a legnagyobb hírességek az Instagramon?
►►►►
Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!