A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Miért van szükséged 2018-ban is weboldalra?

2018. február 09. - Müller.Péter

"Szükségem van egyáltalán egy weboldalra?" - tette fel a kérdést nekem több induló vállalkozó is az előző hónapokban. Sokan úgy gondolják, a weboldalak lassan háttérbe szorulnak és egy vállalkozás online jelenléte számára elég lesz egy Facebook esetleg egy Instagram oldal. Szerintem ez egyenes út a cég halálához, de ne szaladjunk ennyire előre...

igor-miske-174209.jpg

Szögezzük le az elején, hogy a közösségi média felületei, mint a Facebook, az Instagram, a Snapchat és a nyugati országokban a Twitter tényleg ezerrel pörögnek és elképesztő ütemben válnak milliókat érő csatornákká szinte bármely vállalkozás számára. 

Ez különösen igaz a Facebookra (még a drasztikus változások ellenére is) és az Instagramra, így nem véletlen, hogy több induló cég csak és kizárólag erre a két platformra hagyatkozik és ezekben látja a lehetőséget.

De miért hiba csak ezekre hagyatkozni és miért van szüksége egy cégnek egy weboldalra? A következő 6 pont erre fog választ adni.

1. A céged hitelesebbé válik!

Valljuk be, egy cég nem tűnik túl hitelesnek, ha nincs egy weboldala. Ha valaki szeretne minél többet megtudni a vállalkozásodról, akkor szinte biztos, hogy egy Google kereséssel fog indítani. Nem néz ki túl jól, ha ebben az esetben nem talál weboldalt a cégedhez.

A weboldal mindig egy biztos pont a fogyasztóid és a partnereid számára, főleg abban az esetben, ha azon referenciákat és fontos információkat is közölsz magadról, persze termékeid és a szolgáltatásaid mellett - a céged telefonos és emailes elérhetőségeinek a feltüntetéséről már nem is beszélve.

2. A weboldal tényleg a Te saját felületed!

Egy Facebook, vagy egy Instagram oldal sokkal inkább ki van téve a drasztikus változtatásoknak, mint a weboldalad. A Facebookon elég egy Zuckerbergi döntés és máris cégvezetők milliói siránkoznak világszerte és temetik a vállalkozásuk Facebook felületeit.

De hallani olyan esetet is, amikor egy cég Facebook, vagy Instagram oldalát letiltja a rendszer egy-egy rosszul kivitelezett nyereményjátékot követően, vagy egy néhány óra alatt bekövetkező külföldi like invázió eredményeként.

Ezzel szemben a weboldalad egy stabil pont, aminél nem kell tartanod drasztikus változásoktól. Egy biztos pont a változások tengerében.

3. A weboldal egy plusz marketingcsatorna a céged számára! 

Sokszor hallani, hogy a mai világban több lábon kell állni és ez egy vállalkozás online tevékenységére is igaz. Egy jól működő weboldal már önmagában képes bevonzani újabb és újabb látogatókat és egyre kevésbé teszi a vállalkozásodat a közösségi médiai felületeinek függőjévé.

watch-your-website-visitors.jpg

4. A weboldal pénzt spórol Neked!

Sok vállalkozó mondta már, hogy ő nem tud megengedni magának egy professzionális céges weboldalt. Pedig az igazság az, hogy azt nem engedheti meg magának, hogy ne legyen weboldala!

Egy profi weboldal, ami karban van tartva és ahová organikusan illetve fizetetten is érkeznek látogatók, hosszú távon egy pénztermelő eszköz a céged számára. Nehéz lenne mérni, hogy tudat alatt végül hány ember dönt a céged terméke, vagy szolgáltatása mellett a weboldalad lecsekkolása után, vagy hány cég dönt az együttműködés mellett a felsorolt referenciákat, illetve a weboldaladon lévő szakmai cikkeket olvasva.

5. A weboldal a tökéletes gyűjtőhelye a cég eddigi eredményeinek!

Semelyik közösségi média platform sem alkalmas arra, hogy egy mindent átfogó képet mutasson be a cég eddigi munkájáról, eredményeiről és elismeréseiről. A közösségi média felületein megoszthatsz egyes eredményeket bejegyzések formájában, de egyben nem fogsz tudni mindent átadni – pedig egy új ügyfél számára nagyon meggyőző lehet egy hosszú eredménysor néhány partneri visszajelzéssel fűszerezve.

6. A konkurensednek is van weboldala!

Ha választanod kellene te melyik mellett döntenél:

  • Egy profinak tűnő cég mellett, aminek van egy jól működő Facebook oldala?
  • Vagy egy profinak tűnő cég mellett, aminek van egy jól működő Facebook oldala és egy információban gazdag, referenciákkal telitűzdelt weboldala is?

Végszóként: egy vállalkozás 2018-ban sem engedheti meg magának, hogy ne legyen egy profi weboldala. Lehet, hogy eleinte tényleg komolyabb pénzeket is fel tud emészteni, de a hónapok és az évek azt fogják igazolni, hogy szükség volt rá!

 

Kapcsolódó cikk:

- 13 érdekes statisztika a Facebookról - avagy hol tart most a globális óriás?
 

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk azinfo@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

http://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr10013650596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.