A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

A startup, ami meghódította a férfi divatvilágot

2018. február 04. - Müller.Péter

Őszinte leszek, nem vagyok a startupok nagy rajongója. Nagyon sok próbálkozást láthattunk már az évek során, de hamar a lista végére érnénk, ha el kellene kezdenünk összeírni az indulásuk után 1-2 évvel később is fennálló próbálkozásokat. Talán a szkeptikus hozzáállásom miatt is lepődtem meg azon, amikor egy szlovén úriember egy egészen furcsa ötlettel futott be a startup piacon, miközben vállalkozók ezrei dőltek a saját kardjukba.

nik-nv-holders-tervezes.jpg

Dúl a startup láz a fiatalok körében. Mindenki szeretné megváltani a világot, lehetőleg gyorsan és más tőkéjéből. Van néhány igazán zseniális forma, akinek sikerült befutnia és nagy dolgokat letenni az asztalra (lásd a magyar Prezi példáját), de a többség szinte pillanatok alatt eltűnik a süllyesztőben.

Hogy miért bukik meg a legtöbb startup, az egy nagyon összetett kérdés és nem is szeretnék ebben a cikkben átfogó választ adni rá (ez majd egy későbbi cikksorozat feladata lesz), azonban nézzük meg néhány komoly buktatót felsorolás szerűen:

  • Hozzáértés hiánya mind az ötletgazda, mind a szakember gárda részéről.
  • Nincs igény a kitalált termékre vagy szolgáltatásra.
  • Nincs megfelelő anyagi támogatás.
  • Ellentétek kiéleződése a vállalkozó és a befektető között.
  • Az ötlet életképtelensége.
  • Az ötlet rossz kivitelezése.
  • Megfelelő tervezés hiánya.

És a lista folytatódik még nagyon sokáig.

Azonban van néhány nagyon ritka kivétel, amelyek sikeresen elkerülték ezeket a buktatókat és felfuttaták a vállalkozásukat. Egy tökéletes példa erre a hazánk szomszédságában fekvő Szlovénia egyik 2014-ben indult startupja, az NV Holders.

e8b53e3b1a0b4d57322e7965acf2a731_original.jpg

Az NV Holders története egy 58.000 dollárt összegyűjtő Kickstarter kampánnyal kezdődött el. De hogyan tudott a cég összegyűjteni ennyi pénzt?

Az NV Holders egy tipikus, minden férfi által ismert problémára ad megoldást. Ez a probléma pedig nem más, mint a folyamatosan felcsúszó ing problémája, ami valamiért képtelen a nadrágba betűrve maradni. Az NV Holders megálmodója, Nik Vene pedig egy láthatatlan, egyszerű és praktikus megoldással állt elő: készít egy combra erősíthető ingtartót, ami egész nap a helyén tartja az inget.

A férfiközönségnek tetszett is az ötlet és megtámogatták a fiatalembert. Majd 2017-ben egy újabb kampány további 100.000 dollárt hozott a cég konyhájára.

A termék hamar elterjedt több nyugati ország üzletembereinek körében és 2017-ben már több híres színész is beállt a cég vásárlóinak sorába.

Az NV Holders sikere a kiváló ötletnek tudható be, hiszen egy mindenki által ismert problémára ad praktikus megoldást – ez a legtöbb startup esetében nem mondható el, mert sokszor túlbonyolítják a terméküket vagy szolgáltatásukat és gyakran olyan terméket találnak ki, amire gyakorlatilag 0 igény mutatkozik a piacon.

A startupperek többsége valamiért hajlamos elfeledkezni az emberek igényeiről. Ők a saját fejükben tökéletesnek látják a terméküket és az ötletüket, ami lehet, hogy tényleg az is – de ha nincsen rá igény, akkor a legtökéletesebb termék sem kell senkinek. Lehetne arannyal bevont és gyémánttal kirakott utánfutókat gyártani, de 1-2 elvetemült arcon kívül biztos, hogy senki sem vásárolná meg azt.

Ezzel szemben az NV Holders egy sikersztori, ami a célközönsége igényeire épít - és ez be is jött nekik!

Kapcsolódó cikk:

- Top 5 legtöbb pénzt összegyűjtő közösségi finanszírozású kampány
 

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

http://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr8213632746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.