A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Home office, avagy lehet otthonról is hatékonyan dolgozni?

2017. november 16. - Müller.Péter

Egy laptop, egy bárhonnan elvégezhető munka, nagy adag szabadságérzet és kényelmes otthoni környezet – meg is kaptuk az egyre terjedőben lévő home office képletét.
freelancer-sitting-on-desk-reviewing-paperwork-and-holding-tablet-532439992-58daa7645f9b584683635f12.jpg

Az otthoni munkavégzés ma már nem csak a szabadúszók sajátja, egyre több kisebb-nagyobb hazai cég engedi meg a munkatársainak, hogy otthonról végezhessék a munkájukat. Persze a home office elterjedésével párhuzamosan, többen fogalmazzák meg azt a kritikát, hogy otthonról nem lehet olyan hatékonyan dolgozni, mint egy irodából, ahol kontroll alatt van az ember. Azonban a hatékonyság még az otthoni puha környezetben is könnyedén növelhető – most meg is nézzük, hogy hogyan!

1. Tervezd meg előre a napodat!


A home office a legtöbbeknél azért nem válik be, mert az otthoni környezet miatt rengeteg olyan dologgal foglalkoznak, amelyek egy irodában eszükbe sem jutnának. Az ember még a legapróbb porszemet is képes meglátni a lakásban, a főzés is pont akkor jut az eszébe, amikor a legnagyobb munkában van benne és persze az újságért is lemegy, hiszen miért is ne.

Az ilyen apróságnak tűnő tevékenységek teljesen szét tudják forgácsolni a figyelmünket és azt vesszük észre, hogy egy teljes otthoni munkanap után gyakorlatilag semmit sem haladtunk előre.

Az irodai környezetben szabályozottabb a rendszer, mint otthon és ezért kevesebb impulzus is éri embert – ne feledkezzünk meg a szorosabb kontrollról sem.

Otthon viszont nincs igazi felügyelet. Nem néznek ránk rosszalló tekintettel a munkatársak, hogy fölöslegesen verjük el az időt és a főnök sem szól ránk, hogy kezdjünk el végre normálisan dolgozni. Otthon sok az apró impulzus és ezeket az impulzusokat meg kell tanuljuk kezelni.

Ennek egy hatékony módja a nap megtervezése. Üljünk le este, írjuk össze a másnapi feladatainkat, akár rakjunk melléjük időintervallumokat is és határozzuk meg, hogy mikor tartsunk szünetet.

Miután minden gondolat egy helyre került, már csak végig kell mennünk a leírtakon. Így kevésbé csúszunk majd szét, kevesebb teljesen fölösleges tevékenységet folytatunk majd és végre igazán a munkára tudunk koncentrálni. Ezt pedig mind az időnkben, mind pedig a teljesítményünk pozitív javulásában észre fogjuk venni!

2. Figyelj oda az értesítésekre és a közösségi médiára!


Ha már az előbb apró impulzusokról beszéltem: figyelj oda az okoseszközeid értesítéseire. Teljesen el tudja terelni a figyelmedet, ha állandóan rezeg a telefonod, ha állandóan hallod, ahogy egy új üzeneted érkezik és látod, ahogy valami különösen „fontos” Facebook eseményre meghívót kapsz.

Ezért érdemes letiltanod mindenféle értesítést addig, amíg dolgozol. Ez nem csak a telefonodra, hanem a laptopodra is igaz. Jelentkezz ki a Facebookból, jelentkezz ki akár az email fiókodból is, ezzel megakadályozva, hogy szinte 5-10 percenként lecsekkold azt!

freelancers-stiffed-payment.jpg

3. Tegyél rendet magad körül!


Tudom, hogy nem mindenki érzi fontosnak az önmaga körüli rendet, de tény: egy rendezett térben hatékonyabban lehet dolgozni, mint egy olyanban, ahol halomban állnak a dokumentumok, eldobált ruhák vannak jobbra-balra és ahol az előbbi ebéd maradékának a szaga is utat talál a dolgozó ember orrához.

Ezért mindenképpen tegyél rendet legalább az asztalodon, ne heverjen minden szerteszét és lehetőleg legyen tisztaság körülötted!

4. Mérd a munkaidődet és az elvégzett feladataid mennyiségét!


Nyilvánvalóan a home office nem csak a munkaidőről szól, de ettől függetlenül a munkaidő fontos – különösen akkor, ha szeretnéd visszajelzéseken keresztül a napi munkádat hatékonyabbá tenni.

Mérd valahogyan azt, hogy egy nap mennyit dolgozol és ez alatt az idő alatt mennyi feladatot végzel el, vagy mennyit haladsz a munkáddal. Így néhány nap vagy hét után jó visszajelzést fogsz kapni arról, hogy ténylegesen mennyire vagy hatékony. Jól ki fog rajzolódni, hogy melyek voltak azok a napok, amikor több időt pazaroltál el fölösleges dolgokra és melyek voltak azok a napok, amikor tényleg teljes fókusszal voltál képes dolgozni.

A visszajelzés alapján pedig tudni fogod, hogy min kell változtatnod az eredményesebb munkavégzés érdekében.

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr1313276885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása