A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

A motiválás művészete

2016. október 09. - Müller.Péter

A vezetés sokkal inkább művészet, mint tudomány. Érzék kell hozzá. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne lenne tanulható.

Egy vezető emberekkel bánik. Éppen ezért jó ha tudja, hogy az emberek tetteit az érzelmeik határozzák meg. Ezért ha jobbá és eredményesebbé szeretnénk tenni őket, akkor az érzelmeikre kell hatni és nem a józan eszükre. Számtalan vezető leragad a fizetésemelésnél, mint eszköznél, ami önmagában messze nem elég hatékony. Azonban néhány jó szó, esetleg egy dicséret gyakran sokkal többet ér bárminemű anyagi jutalmazásánál.

Sok vezető sajnos figyelmen kívül hagyja ezt az alapelvet. Gyakran még a pénzbeni motivációt is kiiktatja az eszköztárából és inkább úgynevezett "autokratikus", rosszabb esetben elnyomó módszerekhez fordul. Egy autokratikus vezető egy szervezeten belül úgy próbálja meg elérni a céljait, hogy folyamatosan ijesztgeti és fenyegeti beosztottait. Számtalan dolgozó szembesült már a fizetéslevonás, esetleg a kirúgás lehetőségével egy esetlegesen rosszul elvégzett feladat után. 

Az elnyomó vezető ennél még egy fokkal rosszabb eszközökhöz nyúl. Ő kisebbségi komplexusából kifolyólag megpróbálja a dolgozói önbecsülését tönkretenni. Folyamatosan felhozza a dolgozói hibáit, ha esetleg a beosztottja jól is végzi a feladatát, akkor is beleköt valamibe. Soha sem elégedett alkalmazottai munkájával. Szívesen aláz meg és tesz nevetségessé bárkit mások előtt. Gondolom mindannyian érezzük, hogy egy jól működő szervezetben az elnyomó vezetőnek semmi keresnivalója sincs.

Felmerül a kérdés: hogyan motivál egy jó vezető? Hogyan veszi rá az alkalmazottait az egyes feladatok tökéletes elvégzésére? Hogyan képes elfogadtatni úgy a saját céljait, hogy azok egyúttal a saját dolgozói céljaivá is válnak?

Egy jó vezető nem alkalmaz semminemű megfélemlítést, nem erővel próbálja rávenni az alkalmazottait a munkára. Egy IGAZI vezető a pozitív ösztönzésben hisz. A jó teljesítményt dicséri és díjazza. Alkalmazottait nem csak eszközöknek tekinti. Kiszámíthatóan, előre lefektetett alapelvek alapján követeli meg a teljesítményt az alkalmazottaitól, nem pedig úgy, ahogy a kedve tartja. Dicséretei és elismerései szívből jönnek, nem csak egy egyszerű sablon alapján osztogatja őket. Nem dicsér folyamatosan, hiszen tudja, ha állandóan azt csinálná, akkor erejét vesztené ez az eszköz. Beosztottjait tiszteli. A kiemelkedő képességeket csodálattal kezeli. Nem véletlen, hogy ezeket a vezetőket az alkalmazottak szeretik és tisztelik. Egy ilyen főnöknek bárki szívesen dolgozna.

Egy jó vezető olyan eredmény orientált vállalati környezetet alakít ki, amelyben az embereknek a munka elvégzése fontosabb lesz, mint nem elvégezni az adott munkát!

Ha megemeled a fizetését, akkor neked fog dolgozni. Ha kimutatod a megbecsülésed, akkor érted fog dolgozni.

 

A képek innen és innen származnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr6711781885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása