A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Interjú Körmendi Ádámmal

2016. augusztus 18. - Müller.Péter

Körmendi Ádámmal, a nemsokára induló BEPT Be Positive Today oldal egyik alapítójával volt szerencsénk interjút készíteni. 

39945315_2234095469952154_9124793745613520896_o.jpg

The Business Blog: Hogyan kezdted el az önfejlesztést?

Körmendi ÁdámMinden ott kezdődött, hogy édesanyám elkezdett egészségtudatosan élni és ezzel együtt megismert egy ezzel foglalkozó céget, ahol elkezdett dolgozni. Ott ismertették meg a felettesei az önfejlesztéssel, és ennek hatására édesanyám rengeteg önfejlesztéssel kapcsolatos könyvet adott nekem.

Gyakorlatilag már 13 éves korom óta azt érzem, hogy én többet akarok elérni, mint az átlag. Emlékszem ez még akkoriban a mobiltelefonokkal kapcsolatban kezdődött el számomra. Gyerekként azt láttam, hogy jönnek ki a szuperebbnél szuperebb telefonok és nekem sajnos nem lehetett olyan. Akkor azt mondtam magamnak, hogy én pedig biztosan be fogom szerezni a legújabb telefonokat. Elkezdtem gondolkozni azon, vajon hogyan tudnám ezt az álmomat megvalósítani. Ezt követően merült fel bennem az üzletelés gondolata, és el is kezdtem komolyabban foglalkozni a telefonokkal, számtalan adás-vételt bonyolítottam le a következő években. Körülbelül 5 éven keresztül foglalkoztam ezzel, most már így visszagondolva azt kell mondjam, hogy egészen ügyesen csináltam.

Egyre inkább elkezdtem tudatosan megismerni, hogy hogyan is működik ez a rendszer, hogyan lehet még sikeresebb az ember. Több nagyon sikeres emberrel is volt lehetőségem találkozni, akik felnyitották a szemem, illetve egyre több könyvet is sikerült elolvasnom az önfejlesztés témakörében, többek között Bryan Tracytől, Robert Kiyosakitól, és több magyar írótól is. Az igazi áttörést azonban Szabó Péter hozta meg számomra: két éve, amikor Bryan Tracy előadást tartott Magyarországán, akkor az előadásán maga Szabó Péter is fellépett.

Ott ismertem meg Pétert és rendkívül szimpatikus volt az, ahogy kiállt a színpadra és előadta, hogy ő honnan is indult. Inspirálóak voltak a gondolatai, és Péter hatására kezdődött el nálam az igazi áttörés.

TBB: Melyik volt az az önfejlesztő könyv, amely a legnagyobb hatást gyakorolta rád?

Körmendi Ádám: Az abszolút favoritom T. Harv Eker: A Milliomos Elme Titkai című könyve volt. Ahogy most is beszélgetünk róla, szinte ráz a hideg tőle. Nagyon sokáig olvastam ezt a könyvet, főként azért, mert számtalanszor visszaolvastam az oldalakat és egyszerűen hihetetlen volt az, amit leírt a pénzzel kapcsolatban, mert azt éreztem, hogy hiába kerestem többet, mint korábban, mégis kifolyt a kezeim közül. Elolvastam azt a könyvet és egyből rájöttem, hogy vannak olyan berögződéseim, amelyek nagyon károsan hatnak a pénzzel való kapcsolatomra. A könyv befejezése után jobban be tudtam osztani a pénzem, nőttek a megtakarításaim. Azóta gyakorlatilag egyre jobban bánok az anyagiakkal.

TBB: Mi volt az első munkád?

Körmendi Ádám: Hát őszinte leszek veletek, én a meggyszedéssel kezdtem anno. Azt kell mondanom, hogy fontos „lépcsőfok” volt számomra a meggyezés, hiszen alig 3 nap kőkemény munka után eljutottam arra a személyiségfejlődési szintre, hogy én inkább tanulok, olvasok és képzem magam, mivel én ilyen munkát nem szeretnék csinálni, az biztos.

TBB: Ezt milyen munkák követték?

Körmendi Ádám: Ezután kezdtem el már említett telefonos történetet, a Vaterán több száz adás-vételt bonyolítottam, ahol leginkább Iphoneokkal foglalkoztam. Ezt követően kezdtem el a Flavonnál dolgozni. Ott ismerkedtem meg a személyiségfejlődés rejtelmeivel és igazából nagyon-nagyon kinyílt a szemem, felismertem, hogy új lehetőségek és új perspektívák nyíltak meg előttem. Végül is a Flavont abbahagytam és kitaláltam, hogy pénzügyi területen szeretnék elhelyezkedni. Szinte ahogy ezt a fejembe vettem, egyből 4 cég keresett meg egy hónapon belül ezzel kapcsolatosan. Az EFS-nél kezdtem el dolgozni, ők tűntek a legszimpatikusabban számomra.

Náluk tanultam meg azt, hogyha vannak céljaim, akkor azokért elsősorban nekem magamnak kell tennem, hiszen más egészen biztosan nem fog tenni értük. Ez egy óriási nagy felismerés volt számomra. Nem lesz más, aki végig fogni fogja a kezedet és megmondja, hogy mi a tuti és ehhez még útmutatást is fog adni.

Meg kellett tanulnom a kitartást az EFS-nél. Már akár fél év után csoportvezető lehettem volna, de sajnos akkor nem jött össze az előléptetés. Egy évvel ezt követően, tehát másfél év után értem el az előléptetést, gyakorlatilag értékesítési vezető lettem, a második legfiatalabb a cégnél az egész országban. Utána pedig rögtön az első hónapban nekem volt a legjobb csapatteljesítményem, annyit termeltünk 1 hónap alatt, mint mások egy komplett negyedév alatt. Látszott rajtam, hogy akkorra értem be, és nem véletlenül nem kaptam meg korábban az előléptetést. Ezt követően még másfél éven keresztül értékesítési vezetőként dolgoztam a cégnél.

TBB: Mi volt az EFS-nél az az élmény/tapasztalat, ami jelentősen befolyásolta a jövődet?

Körmendi Ádám: Konkrétan az, hogy megmutatták, hogy az „ilyen létezik”. Az „ilyen létezik” számomra azt jelentette, hogy láthattam az EFS-nél olyanokat, akik gyakorlatilag megkeresték a magyar átlagfizetés sokszorosát, voltak olyanok, akik 3 év alatt 4 zsír új autót vettek egyre jobb kategóriában. Tényleg megtapasztalhattam, hogy az „ilyen létezik”, és abszolút megvalósíthatóak a vágyaink a kemény munka és az önfejlesztés által.

TBB: Hogyan folytatódott a karriered?

Körmendi Ádám: Későbbiekben kialakult egy olyan érzés bennem, hogy nekem ott kell hagynom az EFS-t, és valami egészen másba kell belevágnom. Az ott töltött idő alatt rengeteget tanultam a munkatársaimtól és az ügyfeleimtől is egyaránt és rengeteget fejlődtem, de mégis azt éreztem, hogy bár tudom csinálni, képes is vagyok csinálni, mégsem akarom folytatni. Valami másba akartam az energiámat fektetni.

Volt egy mondás, amit ekkoriban hallottam és nagyon éket vert a fejembe: „addig nem fog jönni az új, ameddig nem adsz neki teret”. Ezt belátva végül továbbléptem és otthagytam az EFS-t.

Az EFS után jött egy gondolat, hogy ugyebár lassan befejezem az egyetemet, így nem lesz fix dolgom Budapesten, ellenben jól esne a vidéki levegő, és jó lenne hazaköltözni szüleimhez Orosházára. Otthon van egy családi vállalkozásunk, konkrétan egy utazási irodánk, amit édesapám vezet. Az otthoni vállalkozásunkba beletudtam venni azokat a tanult dolgokat és lehetőségeket, amiket az EFS-nél sajátítottam el, mint például a marketinget, vendégfogadást és vendégszerzést, illetve az iroda promotálását és utak szervezését. Olyan szempontból is nagyon jó volt elkezdeni az utazási irodában dolgozni, mivel így édesapámmal egy teljesen más irányból tudtuk gyakorlatilag újra megismerni egymást. A gyulai apartmanokkal kezdtem el foglalkozni az irodán belül. Egyelőre megtaláltam a számításaimat az otthoni munkával kapcsolatosan.

TBB: Tudnál mesélni kicsit a jövőbeli terveidről?

Körmendi Ádám: Tavaly egy Junior Mentor Tábor után jött egy olyan gondolatom, hogy én szeretnék venni egy pólót, valami jó kis motivációs idézettel. Elkezdtem keresni a Googleben ilyeneket, de nem sikerült találnom. Ezután találtam ki azt, hogy akkor én szeretnék gyártani ilyen idézetes pólókat, és ehhez csinálni egy webshopot. Az egyik barátommal terveztük hozzá a dizájnokat. Ekkor arra gondoltam, hogy én kicsit másképp akarom csinálni az egészet. Ez odáig fejlődött, hogy egy mindennapi motivációs szolgáltatást szeretnék bevezetni az emberek életébe, méghozzá olyan formában, hogy napi szinten kapnak megerősítéseket és tippeket az élet különböző területein, amit tudnak hasznosítani és olyan dolgokat, amit már mi is megtapasztaltunk Márkkal, akivel ezt az egészet csináljuk. Ezzel az ötletünkkel szeretnénk segíteni az emberek életét, és részben ebből is fogom írni a szakdolgozatomat. Szeretném azt a motivációt nyújtani az embereknek, amit magamban is érzek. Számomra fontos az, hogy ezzel a rendkívül egyszerű módszerrel segíteni tudjunk abban másoknak, hogy kicsit pozitívabban lássák a világot és a rosszban is meglássák a jót. Ne az legyen, hogy a jóban is a rosszat és mindenhez negatívan álljunk hozzá. Lássunk mögé a dolgoknak, és tudjuk értelmezni azt, hogy mi miért történt az életünkben. Ezeket értelmezve úgy gondolom, hogy bárki tudna fejlődni.

Az oldalunk egyébként Facebookon már megtalálható, BEPT Be Positive Today néven.

TBB: Ha adhatnál egy tanácsot bárki számára, akkor mit mondanál?

Körmendi Ádám:

Saját magunk számára talán az lenne a legfontosabb, hogy önmagunkat adjuk és teljes szívből csináljuk a dolgainkat. Mindenkitől csak azt várjuk el, amit mi is adunk neki, hiszen így tudunk harmonikus, kiteljesedett életet élni. Higgyük el azt, hogy létezik az a világ, amit mi elképzelünk magunknak, hiszen csak akkor tudjuk megvalósítani azt, csak akkor tudunk élni benne. 

 

Nagyon szépen köszönjük Ádámnak, hogy elfogadta a meghívásunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr418931724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása